recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Samsung LE32M61B et godt køb?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr Samsung LE32M61B et godt køb?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Rasmus Jagd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2007 kl. 10:49

He he, ja, jeg ved det, rimeligt dårlige betragtningsvinkler. Sådan er det jo med TN paneler.

Men det lyder jo meget betryggende det du siger. Det er jo også det jeg ville mene. Og en gammel top model har jo ovenikøbet en del funktioner som en nyere budget model ikke har, som fks. PiP. Det er der ikke på Toshibaen.

Men jeg tror lige jeg vil prøve at tage et smut i Elgiganten og tage et kig på Toshibaen. Jeg får dog nok svært ved at finde M61'eren nogen steder.

Til top
Rtorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-December-2005
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2007 kl. 11:19

Oprindeligt skrevet af Bridge Bridge skrev:

Den skærm er simpelthen ikke 5500 værd. Som du skriver er det den gamle model. Den kom i 2005. Der er sket utrolig meget på 2 år i kvalitets forbedring i lcd skærme. Du kan få toshibas nye modeller for nogenlunde samme pris.

Sikke et dårligt køb jeg lavede da jeg købte denne skærm jeg gav 10K mere....Nå spøg til side. Jeg er sådan set lodret uenig med dig. Alle der har set min skærm har være utroligt positive i deres kritik. Efterslæb? NEJ overhovedet ikke. Det der har ærgeret mig mest ved mit køb, er at jeg i dag kunne have sparet 10K

Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2007 kl. 12:14

Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Jagd Rasmus Jagd skrev:

Ok, så du siger at Toshiba 32C300P ville være en bedre skærm?

Uden tvivl, ja

Jeg var forresten i elgiganten mega store. En sælger stod og talte negativ om samsungs skærme. De havde for meget efterslæb efter hans mening.

Det lyder for mig som du ikke ved hvad du taler om, bare fordi en skærm er nyere behøver den ikke at være bedre. og endnu mere siger at en sælger fra elgiganten siger at bla bla bla, det sidste sted den sælger arbejdede før han kom til elgiganten var nok at sælge ost , nå det var så min mening om sælger i elgiganten. Jeg kan sige at min søster har en M61 32"  og den er de meget glad for, og der er ikke efterslæb på heller ikke ved sport. jeg havde selv en 40"M61 indtil den døde og fik en M71 og efter det jeg har set i de forskellige forretninger kan både M61 & M71 godt klare sig over for de nye M86 modeler. Og Rasmus i forhold til din 226BW er den en del bedre, bare kik på din 226BW fra siden

Jeg mener nu godt at jeg ved hvad jeg taler om Jeg har selv haft en samsung skærm fra 2005 (m 51), og jeg brød mig ikke om billedet på den. Det er alt for unaturligt/kunstigt i forhold til plasma/crt efter min mening. Og jeg mener stadig der er sket meget på 2 år indenfor lcd. Klart bedre billed på den omtalte toshiba

Hej Nu må du aldrig samligne en M51 med en M61, der er kæmpe forskel på de 2 modeler. Jeg kikkede også på en M51 men føj da i forhold til M61.

Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Februar-2005
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2007 kl. 13:48

Har selv et 40M61 som jeg er MEGET tilfreds med.

Har ikke haft problemer med efterslæb. Har dog ikke rigtig brugt den som PC skærm.

Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2007 kl. 14:15

Tak for svarene alle sammen.

Ser jo ud til at være et meget godt køb så.

Er der nogen der har prøvet at have den sat til PCen?

Hvordan kan det egentlig være at man siger at opløsningen 1360x768, som TVet understøtter over VGA, kaldes 1:1 pixelmapping? Hvad med sidste 6 vertikale linjer? Bliver billedet så alligevel strukket en smule? Eller vil der bare være en meget smal sort bjælke øverst og/eller nederst?

Redigeret af Rasmus Jagd - 09-Juli-2007 kl. 14:19
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2007 kl. 15:51

Fik presset den ned i pris til 4995 inkl. fragt som forsigtig pakke.

Nu er det godt nok også et lettere brugt demo model uden fod, men synes stadig det er en god deal. Den har vist bare kort været ude hos en kunde som gjorde brug af de 14 dages returret.

Nogen der kan svare mig på mit spørgsmål om pixelmapping?

Og mht. kabler, så vil det vel være en fordel med et DVI til VGA kabel, så jeg kan holde signalet digitalt så længe som muligt, ikke?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2007 kl. 16:16

Hej!

Fik endelig min skærm her i dag, og den er bare super!

Ingen pixelfejl, og ingen tegn på at det er en demo model, udover at den mangler foden selvfølgelig. Men den står fint på bordet alligevel. Skal op på væggen og hænge senere.

Skærmen skal nok kalibreres lidt, men selv nu står billedet rigtigt godt over VGA.
Super gode farver, fantastisk kontrast. Har ikke prøvet med dynamisk kontrast endnu, men jeg vil nok alligevel holde mig fra den slags kunstige virkemidler.
Tekst er rimelig skarp, og ser faktisk bedre ud når Cleartype er slået fra, i modsætning til min 22".

Aliasing er lidt mere tydelig end på min 226BW, men jeg har et 8800GTS, så der skal bare fyres op for AA. Dog ser GRAW 2, der ikke understøtter AA, ikke så kønt ud. Men pyt.

Analogt TV ser ikke helt så godt ud, men på den anden siden overhovedet ikke værre end ventet.
Jeg skal nok lære at leve med det. DVDer ser super ud, når spillet på min PC. Ser knap så godt ud på en alm. DVD afspiller, hvor TVet selv skal skalere men det er jo lige meget.

Vil jeg egentlig få et bedre billede med analogt TV, hvis jeg køber et TV tuner kort til PCen?
Ville også være fedt at kunne sætte TV på pause.

Alt i alt er jeg indtil videre rigtigt godt tilfreds med mit køb.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu