recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Sonos stadig kongen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er Sonos stadig kongen?

Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 22:35
Ja, eneste mulighed for sub, er hvis du køber deres soundbar. Ved dog ikke, om der er en på vej. Til gengæld har de et langt større udvalg af deciderede stereosæt, hvor det ikke er nødvendigt med en sub. Generelt er jeg ikke den store tilhænger af sub til musik.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 06:37
Om Sonos er kongen ?

Er selv stor forbruger af Sonos.

Har det i hele huset. Incl Playbar med subwoofer.

Lyder fint. Nemt at bruge. Og meget stabilt.    Men det bør alle streamning produkter jo indholde.

Ulæmper ?    Dyrt med Playbar og Subwoffer.   Mangel på Dts dekoder.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 07:31
Jeg har selv tænkt det spørgsmål en del gange.
Bluesound har valgte jeg meget hurtigt fra. Argumentet med 24bit er for mig for svagt.

Største plus ved Sonos er uden tvivl at de understøtter nær alle de streaming tjeneser du kan komme i tanke om.

Overvejer også at gå over til Raumfeld da de som nogle nævner understøtter Google cast. Og så har nogle af deres enheder den funktion som Sonos mangler så meget. FAVORIT KNAPPER!
Jeg er så træt af at Sonos mister sin playliste når man tager strømmen fra en enhed!

Sonos har også den kæmpe ulempe at de sluger 4-5W i standby. Det er satme højt syntes jeg.
Hjemme ved mig svare det til at en glødepære på 30W brænder hele døgnet 356 dage om året!
Det er altså en del penge.

Måske nogle af Raumfeld brugerne kan svare på følgende:
Hvis man tager strømmen af en enhed husker den så sin playliste? hvad med dens favorit knapper kan den huske hvad disse er indstillet til?
Hvis man hvor langt rækker signalet trådløst, med Sonos kan jeg fx flytte en højttaler ud i garagen 10m i luft linie gennem en ydremur. Eller ud i haven 20m med åben dør.
Kan man lave global søgning så man både søger på ens musik på NAS/USB og samtidig diverse streaming tjenester?
Deres soundbar hvordan virker den bruger den også tvets fjernbetjening?
Hvor har i købt jeres Raumfeld højttalere?

På forhånd tak for svar :)

Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 09:03
Jeg har smidt en Google Chrome Audio i røven på en af mine zoner, så jeg kan bruge Spotify's egen app til at styre musikken. Line-in kan smides ud i andre zoner eller grupper. Nok det bedste kompromis når nu de ikke gider være venner.
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 09:09
Så vidt jeg kan se på dere hjemmeside er de ikke billigere end Sonos de små modeller?
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerGew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 09:20
Vi er meget begejstrede for Sonos hjemme hos os.

Vores børn har, efter de er flyttet hjemmefra også anskaffet sig Sonos, og er meget tilfredse
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 10:04
Til Kenneth85.
Jeg er en tosse som slukker alt mit Sonos nå jeg forlader huset og hver nat og jeg har da aldrig mistet mine Playlister.
Så jeg kan da ikke forstå hvad du her skriver.
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 10:20
Jeg havde i hvert fald skiftet til Raumfeld hvis de blot havde understøttet TDC/YouSee/Telmore Play. Men det er der ikke nogen tidshorisont for, så indtil da er det SONOS, som jeg er utrolig glad for, men Raumfeld har bare mere at byde på i min optik.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af gah gah skrev:

Til Kenneth85.
Jeg er en tosse som slukker alt mit Sonos nå jeg forlader huset og hver nat og jeg har da aldrig mistet mine Playlister.
Så jeg kan da ikke forstå hvad du her skriver.

Det er ikke de playlister som du opretter i din app jeg snakker om.
Når du starter afspilningen af musik på en sonos enhed laves der en "now playing" playliste.
Det er denne (Som ligger i enheden) som forsvinder når du slukker for enheden.
Dette betyder at hvis du fx altid køre P3 på dit badeværelse og plejer at starte/stoppe afspilningen ved at bruge pause knappen på enheden så SKAL du ind og vælge P3 i appen før den afspiller noget musik efter strømmen har været taget af.
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 11:21
Det har jo så intet at gøre med Playlister, jeg ser det ikke som et stort problem, men jeg kan da godt se hvad at du mener.
For mig er det er jo blot 2 tryk på ipad skærmen om morgenen, første gang at Sonos startes, efter at strømmen har været taget natten over.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af gah gah skrev:

Det har jo så intet at gøre med Playlister, jeg ser det ikke som et stort problem, men jeg kan da godt se hvad at du mener.
For mig er det er jo blot 2 tryk på ipad skærmen om morgenen, første gang at Sonos startes, efter at strømmen har været taget natten over.

Jeg bruger som sådan ikke hjemmelavet playlister. jeg smækker noget musik sammen når jeg gerne vil høre musik. Når man tilføjer musik til afspilningslisten så er dette jo en playliste. Men måske det var en lidt dum formulering.

For mig er det ikke blot 2 tryk. For mig er det forskellen mellem at:
Hente min iPad
Låse min iPad op
Finde Sonos appen
Åbne sonos appen.
Vælge den rigtige zone
Vælge hvad jeg vil afspille

Dette er altså noget mere omstændigt end at trykke på en knap for at fortsætte afspilningen af det den spillet sidst. Det sjove er jo at hvis du indstiller alarm funktionen på sonos så kan den godt finde ud af at huske din playliste som du har an givet i en alarm efter man har haft slukket? Ligesom den kan huske den skal starte alarmen kl xx:xx

Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 11:34
Jeg er også på Raumfeld og er super glad for det.
Eneste 2 anker er at jeg ikke kan tilknytte en Spotify Playlist til en af de fysiske knapper.... og at der er danske radioer jeg ikke kan knytte direkte til en knap (som fx Radio Nova).

De to ting uden brug af andet hardware (telefon, tablet osv) så ville det hele være perfekt :-)
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu