recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Sonos stadig kongen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er Sonos stadig kongen?

Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
plysgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-April-2011
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér plysgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 11:48
Jeg har købt Sonys multirooms system i form af 1 X99 og 1 X77

Rent lydmæssigt har jeg aldrig hørt noget lignende end den musik som kommer ud af X99'eren og for sig selv er det virkelig en fed og god højtaler.

Men kobler man den sammen med andre Sony X-højtalere så er det noget værre LORT!

Det virker alt for nørdet, og så understøtter de kun spotify og deezer i multirooms systemet. For hver gang man skifter app, f.eks. fra Spotify til Radio så skal man reconnecte lyden ved aktivt at trykke på google cast ikonet!!! 

TuneIn, er radio appen og den er heller ikke særlig god. Jeg gider faktisk ikke bruge den til at høre radio, til det virker mit gamle japser anlæg, købt i OBS (ja så er den gammel!), LAAAANGT bedre!

Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 11:51
Citat:
"Jeg bruger som sådan ikke hjemmelavet playlister. jeg smækker noget musik sammen når jeg gerne vil høre musik. Når man tilføjer musik til afspilningslisten så er dette jo en playliste"

Måske noget ordkløveri, men det er jo netop ikke en Playliste, men blot noget som du lige nu lytter til.
Hvis at det som du lige nu lytter til er så godt, at du vil gemme det som en Playliste, så tryk gem som en Playliste.

Jeg er for så vidt ikke uenige med dig, jeg er blot uenig i din brug at ordet Playliste, om ting som du blot tilfældigt lytter til. 😊
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 12:02
Jeg har flere sonos enheder men må indrømme at jeg efterhånden er blevet godt træt af det. Da sonos for noget tid tilbage ændrede deres software til at "Mute /play/pause" nu stopper musikken i hele den aktuelle zone i stedet for udelukkende på enheden, er produktet for mig tæt på værdiløst. Har man mange zoner duer det ikke at man ikke ved hvad man tænder og slukker ved tryk på Play/pause (børn der ligger og sover i en Zone der pludselig tænder) Der er utallige der har samme oplevelse hvis du læser på diverse fora, men hvis du bruger sonos anderledes end mig kan det jo godt være du finder den "Nye" funktion anvendelig.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Oprindeligt skrevet af gah gah skrev:

Til Kenneth85.
Jeg er en tosse som slukker alt mit Sonos nå jeg forlader huset og hver nat og jeg har da aldrig mistet mine Playlister.
Så jeg kan da ikke forstå hvad du her skriver.

Det er ikke de playlister som du opretter i din app jeg snakker om.
Når du starter afspilningen af musik på en sonos enhed laves der en "now playing" playliste.
Det er denne (Som ligger i enheden) som forsvinder når du slukker for enheden.
Dette betyder at hvis du fx altid køre P3 på dit badeværelse og plejer at starte/stoppe afspilningen ved at bruge pause knappen på enheden så SKAL du ind og vælge P3 i appen før den afspiller noget musik efter strømmen har været taget af.

Jeg sidder med en totalt out-of-date Squeezebox løsning herhjemme... - når Boom'en tændes ude i køkkenet, trykker jeg blot på "3" (favoritknap) og så starter P3 - alternativt kan jeg trykke Play og så starter den op fra det sted i "Now Playing" hvor den var nået til... - ikke noget tidskrævende bøvl med apps, fjernbetjeninger eller lignende - og der vises hele tiden i displayet, hvad der spilles. For flertallet er Sonos dog nok nemmere at sætte op.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 12:31

Citat:
"Jeg bruger som sådan ikke hjemmelavet playlister. jeg smækker noget musik sammen når jeg gerne vil høre musik. Når man tilføjer musik til afspilningslisten så er dette jo en playliste"

Måske noget ordkløveri, men det er jo netop ikke en Playliste, men blot noget som du lige nu lytter til.
Hvis at det som du lige nu lytter til er så godt, at du vil gemme det som en Playliste, så tryk gem som en Playliste.

Jeg er for så vidt ikke uenige med dig, jeg er blot uenig i din brug at ordet Playliste, om ting som du blot tilfældigt lytter til. 😊
Det er teknisk set en playliste der benyttes til det - magen til dem du selv genererer - så der er ikke så meget at diskutere her.
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 12:42
Jeg syntes nu godt at det kan diskutereres, det er jo ikke en Playliste før end at du har gemt den som en Playliste.
Jeg ville da mene at det ville være træls hvis at Sonos, når jeg tændte det om morgenen, hver dag ville starte op med alt det som jeg tilfældigt havde lyttet / surfet hen over dagen i forvejen.
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 12:45
Lidt mærkeligt at folk ikke kan forstå hvad en Playliste er i forhold til alm. lytning, men nok om det jeg "logger" ud. 😊
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 12:55

Jeg syntes nu godt at det kan diskutereres, det er jo ikke en Playliste før end at du har gemt den som en Playliste.
Jeg ville da mene at det ville være træls hvis at Sonos, når jeg tændte det om morgenen, hver dag ville starte op med alt det som jeg tilfældigt havde lyttet / surfet hen over dagen i forvejen.
Lidt mærkeligt at folk ikke kan forstå hvad en Playliste er i forhold til alm. lytning, men nok om det jeg "logger" ud. 😊

Sonos gemmer det som en playliste - at din opfattelse af en playliste så ikke harmonerer med hvad der teknisk set er en playliste er jo bare sådan det er - men derfor er det ikke nødvendigvis ensbetydende at det er alle andre der har misforstået konceptet ;-)
Til top
plysgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-April-2011
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér plysgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 12:57
Plz stay on topic... Og det handlede IKKE om definition af playlister...
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

Jeg har flere sonos enheder men må indrømme at jeg efterhånden er blevet godt træt af det. Da sonos for noget tid tilbage ændrede deres software til at "Mute /play/pause" nu stopper musikken i hele den aktuelle zone i stedet for udelukkende på enheden, er produktet for mig tæt på værdiløst. Har man mange zoner duer det ikke at man ikke ved hvad man tænder og slukker ved tryk på Play/pause (børn der ligger og sover i en Zone der pludselig tænder) Der er utallige der har samme oplevelse hvis du læser på diverse fora, men hvis du bruger sonos anderledes end mig kan det jo godt være du finder den "Nye" funktion anvendelig.

Den features synes jeg - modsat dig - er ganske god. Det er dog også sjældent, at jeg kobler hele værelses-sektionen af huset sammen i én zone, da ungerne ikke gider høre det samme, så jeg har ikke oplevet, at jeg får tændt for zoner jeg ikke vil have kørende ved et uheld.

Jeg sætter derimod pris på, at man kan mute alle enheder i en zone ved lige at trykke på én af afspillerne. Det er ret praktisk hvis man er på vej ud af døren og går forbi den ene zone.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 13:05
Jeg er også stadig på Squeezebox, og det fungerer glimrende. Ser ingen grund til at skifte til noget andet. 
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

Den features synes jeg - modsat dig - er ganske god. Det er dog også sjældent, at jeg kobler hele værelses-sektionen af huset sammen i én zone, da ungerne ikke gider høre det samme, så jeg har ikke oplevet, at jeg får tændt for zoner jeg ikke vil have kørende ved et uheld.

Jeg sætter derimod pris på, at man kan mute alle enheder i en zone ved lige at trykke på én af afspillerne. Det er ret praktisk hvis man er på vej ud af døren og går forbi den ene zone.

Enig i at det er individuelt, det kommer jo også an på hvordan man bruger systemet. Jeg bøvler som sagt lidt med det grundet sovende børn. Rigtigt mange har samme holdning som mig og det undrer mig at Sonos ikke giver folk lov til selv at bestemme hvordan de vil have knappen fungerer.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu