|
Er Sonos stadig kongen? |
Besvar ![]() |
Side <12345 10> |
Forfatter | ||
plysgaard ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 30-April-2011 Status: Offline Point: 41 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har købt Sonys multirooms system i form af 1 X99 og 1 X77
Rent lydmæssigt har jeg aldrig hørt noget lignende end den musik som kommer ud af X99'eren og for sig selv er det virkelig en fed og god højtaler. Men kobler man den sammen med andre Sony X-højtalere så er det noget værre LORT! Det virker alt for nørdet, og så understøtter de kun spotify og deezer i multirooms systemet. For hver gang man skifter app, f.eks. fra Spotify til Radio så skal man reconnecte lyden ved aktivt at trykke på google cast ikonet!!! TuneIn, er radio appen og den er heller ikke særlig god. Jeg gider faktisk ikke bruge den til at høre radio, til det virker mit gamle japser anlæg, købt i OBS (ja så er den gammel!), LAAAANGT bedre! |
||
![]() |
||
gah ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-November-2013 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 128 |
|
Citat:
"Jeg bruger som sådan ikke hjemmelavet playlister. jeg smækker noget musik sammen når jeg gerne vil høre musik. Når man tilføjer musik til afspilningslisten så er dette jo en playliste" Måske noget ordkløveri, men det er jo netop ikke en Playliste, men blot noget som du lige nu lytter til. Hvis at det som du lige nu lytter til er så godt, at du vil gemme det som en Playliste, så tryk gem som en Playliste. Jeg er for så vidt ikke uenige med dig, jeg er blot uenig i din brug at ordet Playliste, om ting som du blot tilfældigt lytter til. 😊 |
||
![]() |
||
Ehlz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
|
Jeg har flere sonos enheder men må indrømme at jeg efterhånden er blevet godt træt af det. Da sonos for noget tid tilbage ændrede deres software til at "Mute /play/pause" nu stopper musikken i hele den aktuelle zone i stedet for udelukkende på enheden, er produktet for mig tæt på værdiløst. Har man mange zoner duer det ikke at man ikke ved hvad man tænder og slukker ved tryk på Play/pause (børn der ligger og sover i en Zone der pludselig tænder) Der er utallige der har samme oplevelse hvis du læser på diverse fora, men hvis du bruger sonos anderledes end mig kan det jo godt være du finder den "Nye" funktion anvendelig.
|
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
|
Jeg sidder med en totalt out-of-date Squeezebox løsning herhjemme... - når Boom'en tændes ude i køkkenet, trykker jeg blot på "3" (favoritknap) og så starter P3 - alternativt kan jeg trykke Play og så starter den op fra det sted i "Now Playing" hvor den var nået til... - ikke noget tidskrævende bøvl med apps, fjernbetjeninger eller lignende - og der vises hele tiden i displayet, hvad der spilles. For flertallet er Sonos dog nok nemmere at sætte op. |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
|
|
||
![]() |
||
gah ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-November-2013 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 128 |
|
Jeg syntes nu godt at det kan diskutereres, det er jo ikke en Playliste før end at du har gemt den som en Playliste.
Jeg ville da mene at det ville være træls hvis at Sonos, når jeg tændte det om morgenen, hver dag ville starte op med alt det som jeg tilfældigt havde lyttet / surfet hen over dagen i forvejen. |
||
![]() |
||
|
Lidt mærkeligt at folk ikke kan forstå hvad en Playliste er i forhold til alm. lytning, men nok om det jeg "logger" ud. 😊
|
||
![]() |
||
|
Sonos gemmer det som en playliste - at din opfattelse af en playliste så ikke harmonerer med hvad der teknisk set er en playliste er jo bare sådan det er - men derfor er det ikke nødvendigvis ensbetydende at det er alle andre der har misforstået konceptet ;-) |
||
![]() |
||
plysgaard ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 30-April-2011 Status: Offline Point: 41 |
|
Plz stay on topic... Og det handlede IKKE om definition af playlister...
|
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|
Den features synes jeg - modsat dig - er ganske god. Det er dog også sjældent, at jeg kobler hele værelses-sektionen af huset sammen i én zone, da ungerne ikke gider høre det samme, så jeg har ikke oplevet, at jeg får tændt for zoner jeg ikke vil have kørende ved et uheld. Jeg sætter derimod pris på, at man kan mute alle enheder i en zone ved lige at trykke på én af afspillerne. Det er ret praktisk hvis man er på vej ud af døren og går forbi den ene zone. |
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
||
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
|
Jeg er også stadig på Squeezebox, og det fungerer glimrende. Ser ingen grund til at skifte til noget andet.
|
||
![]() |
||
Ehlz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
|
Enig i at det er individuelt, det kommer jo også an på hvordan man bruger systemet. Jeg bøvler som sagt lidt med det grundet sovende børn. Rigtigt mange har samme holdning som mig og det undrer mig at Sonos ikke giver folk lov til selv at bestemme hvordan de vil have knappen fungerer. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |