recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Sonos stadig kongen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er Sonos stadig kongen?

Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
snadepind Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2010
Status: Offline
Point: 135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér snadepind Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 04:21
Tråden nævner meget godt fordelene ved Sonos. Der er mange!

Den største ulempe for mig er at bortset fra et begrænset antal playlister på yousee play og spotify, så skal du på sonos altid AKTIVT vælge hvad du vil høre ud fra dine egne playlister.

På kontoret bruger jeg ofte spotify radio mode og opdager ny musik med de utallige tilpassede forslag. Når man kommer hjem til Sonos, hvor dette ikke findes, så føles sonos begrænset.

Jeg savner en cast funktion så man kan spille musik via spotify interface til sonos.
Pioneer LX5090H (Bumtious)
Pioneer VSX-919-ASK, XTZ 99.36, XTZ 99.26 Shielded
PS3 + Popcorn Hour A-200 Movieka Alu Edition + Samsung Yousee Box
Sonos CR200+ZP90+ZP120, B&W DM 602 S3, Verbatim NAS.
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 10:13
Der er tilbud på Raumfeld lige nu: http://m.teufelaudio.co.uk/raumfeld-audio-streaming/streaming-components.html
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 10:18
Tråden startede med om Sonos stadig var Kongen.
Det tolkede jeg som et spørgsmål om hvorvidt de stadig er suverænt bedst.

Svaret er nej, men at de stadig er blandt de absolut bedste, men at der er kommet mindst én mere op på toppen og det er bare skidegodt, både for forbrugerne generelt, men også for Sonos-brugere.
Det gør at Sonos er tvunget til konstant at forbedre sig både på produkter og service - rigtig godt for brugerne.
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 10:58
Hvis at man ikke ved hvad at man skal købe, så kan man jo købe Sonos på Sonos.com.
Sonos giver jo via deres egen hjemmeside 100 dages returret.
Hvis man efter 3 måneder ikke ønsker at have Sonos, så kontrakterne dem og de afhenter anlægget.
Men For at støtte de danske forhandlere, så vil jeg da anbefale at man køber hos dem.
Men hvis at man er så meget i tvivl, så er 3 måneders returret da en service helt ud over det sædvanlige!
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 11:01
Lige en tilføjelse, hvis at man vil have Sonos.com hjemmesiden på dansk, så indstil drop-down menuen til dansk flag.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af snadepind snadepind skrev:

Tråden nævner meget godt fordelene ved Sonos. Der er mange!

Den største ulempe for mig er at bortset fra et begrænset antal playlister på yousee play og spotify, så skal du på sonos altid AKTIVT vælge hvad du vil høre ud fra dine egne playlister.

På kontoret bruger jeg ofte spotify radio mode og opdager ny musik med de utallige tilpassede forslag. Når man kommer hjem til Sonos, hvor dette ikke findes, så føles sonos begrænset.

Jeg savner en cast funktion så man kan spille musik via spotify interface til sonos.

Der er Radio funktion til Spotify på Sonos.
Du skal bare vælge under menuen "Mere" på et nummer, der kan du starte en radio station ud fra en sang.
Eller trykke på de tre ... på det nummer der aktuelt afspilles og vælge start radio.
Du kan også søge på en bestemt kunstner, og så vælge radio ud fra kunstner.

Og der er også hitliste, genre og stemninge osv.

Har du opdateret dit Sonos?

Redigeret af Jever - 17-Januar-2016 kl. 11:09
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 12:01
Hvis man nu har krav som display og styring direkte på streaming-enheden samt styring via IR-remote - hvilke alternativer er der så egentlig tilbage?
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 12:08
En brugt squeezebox touch eller classic.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
JesperV Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Juni-2011
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperV Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 12:22
Jeg er fuldt tilfreds med Yamaha Musiccast. Jeg vil mene det er et af det stærkeste streaming produkter på markedet og nok den stærkeste producent af hifi udstyr. Yamaha indbygger musiccast i alle deres nye produkter og streaming specifikationerne fejler intet. Isx-80 kan styres med knapper på enheden og der følger ir sender med til svar for forrige indlæg. Sonos er smart med at systemet laver eget netværk. Mange brugere med hi-res streaming kan dræbe selv den bedste router (har jeg læst).
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

En brugt squeezebox touch eller classic.
Det var desværre, hvad jeg regnede med... - må hellere holde fast i de 8 bokse jeg har stående... - bliver vist dyrt at skifte ud når det engang bliver attraktivt...
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 12:51
Kan almindelig tidal som kommer til cbb abonnement bruges med raumfeld?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Kan almindelig tidal som kommer til cbb abonnement bruges med raumfeld?
Sagtens
Til top

Besvar Besvar Side  <1 78910>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu