recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er SqueezeCenter altid langsomt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr SqueezeCenter altid langsomt?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jblaabjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-August-2007
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Emne: Er SqueezeCenter altid langsomt?
    Sendt: 06-April-2009 kl. 14:21

hejsa,

Jeg har næsten lige fået mig en Squeezebox duet og har lagt min musik på min Synology 207+. Jeg kører Wifi og når først musikken spiller er der ingen problemer. Jeg syntes dog betjeningen går lidt langsomt. Album Art tager lidt tid om at loade. Når man vælger en album går der lidt tid inden numrene dukker op. Når man vælger spil alle under en album går der lidt tid inden der sker noget.

Er det sådan produktet er eller:

Er der Controlleren der er langsom?

Er der Wifi der er langsomt?

Er det min 207+ der er langsom?

Er det en kombination?

Jeg spørger fordi jeg tænker på at skifte min 207+ ud med en 209+, hvis det kan hjælpe. Nogle bud?

På forhånd tak.

Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Marts-2007
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2009 kl. 14:30
Squeezecenter vil fungere bedre på en NAS eller anden maskine med flere ram og processorkraft end der er på 207+. Så ingen tvivl om at det fungerer bedre på en 209+. Hvor meget skal jeg dog ikke kunne sige - har ikke haft "hands on" mht. 209'eren
Panta rei
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2009 kl. 16:30

Oprindeligt skrevet af KissmeTiger KissmeTiger skrev:

Squeezecenter vil fungere bedre på en NAS eller anden maskine med flere ram og processorkraft end der er på 207+. Så ingen tvivl om at det fungerer bedre på en 209+. Hvor meget skal jeg dog ikke kunne sige - har ikke haft "hands on" mht. 209'eren

Så lad mig spørge på en anden måde. Hvis man har SC kørende på em PC eller Mac, oplever man så de problemer jeg beskriver?

På forhånd tak

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2009 kl. 09:24
Jeg har en Windows Home Server og den er meget hurtig. Både på scanning og load af coverart. Har altid kørt på en pc - først med FreeNAS på en gammel P3/P4 og nu på en WHS med en Celeron CPU - og jeg har aldrig oplevet at systemet var langsom til at svare.
Hvis det "kun" er coverart der kommer senere end resten af data fra en cd så kan det mpåske være fordi dine billeder er i en for høj opløsning. Hvis opløsningen er for høj på billedet bruger SC tid på at nedskalere dine billeder så de passer til Controlleren.
Du skriver at du kører WIFI betyder det at din NAS også er trådløs? Hvis ja så prøv at sætte et kabel i mellem din router og din NAS og kun lade Duetten køre på det trådløse.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2009 kl. 10:29

Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Jeg har en Windows Home Server og den er meget hurtig. Både på scanning og load af coverart. Har altid kørt på en pc - først med FreeNAS på en gammel P3/P4 og nu på en WHS med en Celeron CPU - og jeg har aldrig oplevet at systemet var langsom til at svare.
Hvis det "kun" er coverart der kommer senere end resten af data fra en cd så kan det mpåske være fordi dine billeder er i en for høj opløsning. Hvis opløsningen er for høj på billedet bruger SC tid på at nedskalere dine billeder så de passer til Controlleren.
Du skriver at du kører WIFI betyder det at din NAS også er trådløs? Hvis ja så prøv at sætte et kabel i mellem din router og din NAS og kun lade Duetten køre på det trådløse.

Tak for svaret. Der er kabel mellem NAS og Router, men Squeeze-box/controller er på wifi. Jeg tror jeg prøver at købe en 209+ og se...

Jeg bruger for det meste de cover der findes i mediamonkey via amazon. Er der en nem måde at nedskalere det på. Nu ligger det hele jo allerede i flac med cover med i tag'et.

På forhånd tak

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2009 kl. 11:15
Åh du har embeded coverart i flac filen. Ja så er det nok svært at gøre noget ved udover at købe mere maskinkraft i din NAS.
Om en 209+ er nok det må tiden jo vise. Svartider er jo noget meget subjektivt noget. Hvor lang tid går der fra du f.eks. har valgt en cd til den viser coverart?

En af mine venner har også en Duet og han kører SC på en NAS også. Han er meget tilfreds og synes at det kører meget hurtigt. Jeg synes at hans er langsom men hvis man ikke er vant til andet så er det jo ok.
Problemet med en NAS er at CPU ikke rigtig er beregnet til andet end at flytte data via netværket, med mindre du køber en af de hel store - som nærmest er en PC i forklædning.

Skriv herinde når du har prøvet en 209+. Der er mange herinde der har en sådan og de virker tilfredse. 
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu