recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Stofa's tv-app og Stofas egen boks ligeså gode?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er Stofa's tv-app og Stofas egen boks ligeså gode?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er Stofa's tv-app og Stofas egen boks ligeså gode?
    Sendt: 20-September-2020 kl. 20:24
Hej,

Har brug for jeres hjælp.....

Jeg har lidt for mange problemer med Stofa's nye boks (senest at den ikke sender et korrekt HDPC 2.2 signal til min nye Denon receiver 2700DAB) og kom så til at tænke på en mulig løsning Star

Hvis jeg har Stofas tv-app installeret på min Apple 4k boks og ser mine tv-kanaler på den måde. Vil billede og lyd kvaliteten så være på samme niveau som Stofa's egen nye boks? Umiddelbart køre signalerne fra min Apple boks nemlig perfekt til min Denon receiver. Spørgsmålet er bare om der er forskel på kvaliteten af tv-signalet på de 2 løsninger, da jeg syntes brugerfladerne ser meget ens ud.

Er der nogen som har nogen erfaringer med det?

På forhånd tak for hjælpen....
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2020 kl. 09:44
Jeg har ingen erfaringer med ovenstående, men ved at streaming altid vil give dårligere billedkvalitet end flowtv fra samme udbyder.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2020 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af khansen khansen skrev:

Hej,

Har brug for jeres hjælp.....

Jeg har lidt for mange problemer med Stofa's nye boks (senest at den ikke sender et korrekt HDPC 2.2 signal til min nye Denon receiver 2700DAB) og kom så til at tænke på en mulig løsning Star

Hvis jeg har Stofas tv-app installeret på min Apple 4k boks og ser mine tv-kanaler på den måde. Vil billede og lyd kvaliteten så være på samme niveau som Stofa's egen nye boks? Umiddelbart køre signalerne fra min Apple boks nemlig perfekt til min Denon receiver. Spørgsmålet er bare om der er forskel på kvaliteten af tv-signalet på de 2 løsninger, da jeg syntes brugerfladerne ser meget ens ud.

Er der nogen som har nogen erfaringer med det?

På forhånd tak for hjælpen....

Har du en Appletv boks nu?
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1662
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2020 kl. 11:35
Jeg bruger kun apple tv til stofa, og synes kvaliteten er blevet god sammenlignet med zaptor boksen, og med tiden tænker jeg forskellen bliver endnu mindre.

Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2020 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

Jeg bruger kun apple tv til stofa, og synes kvaliteten er blevet god sammenlignet med zaptor boksen, og med tiden tænker jeg forskellen bliver endnu mindre.


Ja den er blevet klart bedre, men der er nu stadig et stykke op til flow tv kvaliteten efter min mening. Jeg kunne personligt godt selv leve med den kvalitet i feks soveværelset, men i stuen vil jeg blive lettere irriteret over kvaliteten i længden.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2020 kl. 15:52
Har begge løsninger, med ATV/ Stofa app i soveværelset. Helt enig i at der er stor forskel, intet stikker TV via kabel i boksen. 

Hvad er din udfordring med DRM? (HDPC 2.2) Er det kun ved 4K?


Redigeret af Pede8000 - 21-September-2020 kl. 15:53
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2020 kl. 16:09
Vi har apple tv med stofa webtv og kvaliteten er ikke på højde med mine forældre der har samme fjernsyn og stofa via dvb-c.
Til top
fjutte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fjutte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2020 kl. 15:39
Er det muligt at installerer Stofa app på ATV? Der er ingen Stofa App til android TV.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2020 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af fjutte fjutte skrev:

Er det muligt at installerer Stofa app på ATV? Der er ingen Stofa App til android TV.

Det er det, og den virker OK. 
Der er et fint arkiv, og minder i det hele taget meget om det man finder på boksen.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har ingen erfaringer med ovenstående, men ved at streaming altid vil give dårligere billedkvalitet end flowtv fra samme udbyder.

Flemming
-----------------------------------------

Gælder det også hvis jeg har kablet min Appelboks og bruger Stofas boks på denne?
Så er der jo intet trådløst - det er blot ikke et signal kabel til en stofa boks jeg bruger men en apple boks med et fast internetkabel i
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af khansen khansen skrev:

Hej,

Har brug for jeres hjælp.....

Jeg har lidt for mange problemer med Stofa's nye boks (senest at den ikke sender et korrekt HDPC 2.2 signal til min nye Denon receiver 2700DAB) og kom så til at tænke på en mulig løsning Star

Hvis jeg har Stofas tv-app installeret på min Apple 4k boks og ser mine tv-kanaler på den måde. Vil billede og lyd kvaliteten så være på samme niveau som Stofa's egen nye boks? Umiddelbart køre signalerne fra min Apple boks nemlig perfekt til min Denon receiver. Spørgsmålet er bare om der er forskel på kvaliteten af tv-signalet på de 2 løsninger, da jeg syntes brugerfladerne ser meget ens ud.

Er der nogen som har nogen erfaringer med det?

På forhånd tak for hjælpen....

Har du en Appletv boks nu?

-------------------------------------

Jeps har en Appel 4K boks som har forbindelse via et fast fysisk kabel.
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

Jeg bruger kun apple tv til stofa, og synes kvaliteten er blevet god sammenlignet med zaptor boksen, og med tiden tænker jeg forskellen bliver endnu mindre.


-----------------------------

Enig - den var meget mere ustabil før i tiden men det er blevet bedre og særlig efter jeg også har trukket et fysik internetkabel til Apple boksen hvor jeg ser via min Stofa app. (har også Stofa's egen nye boks men den driller og det er godt træls)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu