recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er synology stadig kongen som NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er synology stadig kongen som NAS

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 02:28
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Tja, der står på readynas's hjemmeside, at data skal backes up, og jeg har dårlige erfaringer med NAS og tab af data...

Så er det offsite backup i kombination med lokal backup, og vigtigst af alt; regelmæssig teat af at backup'en kan gendannes  Wink

Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2005
Sted: Denmark
Point: 387
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M-P-A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 07:36
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Når nu du spørger efter kongen af  så kan du med en smule snilde kombinere en af HP's Microservers med det gratis xpenology software og ende op med en 4 disk nas der kører synology's styresystem på hardware der er langt hurtigere.

Eller bruge bios hacket og få 5 diske og få hot swap :)

Kører det selv på en n54l, og bortset fra at synology's egen apps ikke virker - så kører den perfekt. 
Fandt min brugt på DBA til 900 for 6mdr siden, man skal smide en god skilling mere for en 5-disk NAS løsning hos samtlige producenter.

Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2007
Point: 520
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

Så er det offsite backup i kombination med lokal backup, og vigtigst af alt; regelmæssig teat af at backup'en kan gendannes  Wink

Høhø, jeg ventede bare på, at den kom... :-)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu