recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er tv'et i stykker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er tv'et i stykker?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
mhpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er tv'et i stykker?
    Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 22:13
En lille forspørgsel.

Har et Phillips q55e i soveværelset.
Jeg er lidt i tvivl om det dr dårligt tv signal eller tv'et der er i stykker.

Jeg oplever at når vi ser tv. Så er dere flere gange hvor billedet hakker / skalere i det. Meget tydelige store firekanter.

Oplever ikke samme problem på mit panasonic tv i stuen. Så undre mig om det skyldes tv'et ?
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 22:16
Hej , det lyder helt klart som om at signalet er for svagt.
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
mhpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 22:48
Når jeg tjekker info på tv'et. Siger den

Signalstyrke: 93
Signalkvamiter: 100

Det kan vel ik være årsagen når den er så højt ?
Tv ved stofa
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 22:51
Hvad siger BER? Et tal for hvor mange "pakker" der når frem og er beskadiget.

Kan være indstråling fra LTE 4G. Prøv med et bedre antennekabel og metalstik.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af mhpdk mhpdk skrev:

En lille forspørgsel.

Jeg oplever at når vi ser tv. Så er dere flere gange hvor billedet hakker / skalere i det. Meget tydelige store firekanter.

Oplever ikke samme problem på mit panasonic tv i stuen. Så undre mig om det skyldes tv'et ?
Du skriver intet om hvordan du modtager signal?
Jeg gætter på det er kabel-tv, og det er indstrålings problem pga. dårlig/forkert fordeling af antennesignal
Info til selv-hjælp:

Mvh JørgenT
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af mhpdk mhpdk skrev:

En lille forspørgsel.

Du skriver intet om hvordan du modtager signal?
Jeg gætter på det er kabel-tv, og det er indstrålings problem pga. dårlig/forkert fordeling af antennesignal
Info til selv-hjælp:

Mvh JørgenT

Du behøver nu ikke gætte, han skriver at det er Stofa, så altså ja til kabeltv.

Jeg gætter stadig på at det er signalet den er galt med, selv om jeg ikke forstår at du skriver at billedet "skalerer"?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvad siger BER? Et tal for hvor mange "pakker" der når frem og er beskadiget.

Kan være indstråling fra LTE 4G. Prøv med et bedre antennekabel og metalstik.

Mit hobbyrumTV ville slet ikke tage signalet, skønt stueTV havde fuldt signal. Jeg udskiftede til de gamle metalstik og så fungerede det.

Vort køkken har også hakket ind imellem. Jeg tænkte ikke, at det kunne være samme problem. Men det er det sandsynligvis, så nu har jeg takket være dit forslag også udskiftet det.

Redigeret af bentpetersson - 10-Oktober-2014 kl. 08:58
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
mhpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 11:29
Der står noget med
ber:0.0 x 1e-6

Giver det nogen mening ?
Så jeg skal ud og købte et nyt antennekabel og teste med det ? Nuværende er sådan et samle selv.
Til top
mhpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 11:30
Skalere / hakkede eller hvad man kalder det.

billedet bliver meget dårligt i få sekunder
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 11:54
Køb et yousee godkendt kabel, så er du sikker på det virker
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Køb et yousee godkendt kabel, så er du sikker på det virker

Eller et Stofa godkendt - det er faktisk mindst lige så godt.

Den BER du aflæser er for høj, så det er helt klart nødvendigt at du prøver med nye kabler, og hvis ikke det er nok, så skal du have fat på en forstærker.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Den BER du aflæser er for høj, så det er helt klart nødvendigt at du prøver med nye kabler, og hvis ikke det er nok, så skal du have fat på en forstærker.
Og der skal måske også lige kigges på hvordan antennesignal er fordelt imellem de 2 rum med splitter/kabel videreføring.

Mvh. JørgenT
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu