recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er TVkort noedvendigt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr TVkort noedvendigt

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Singa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Februar-2005
Sted: Singapore
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Emne: Er TVkort noedvendigt
    Sendt: 10-April-2006 kl. 11:39

Alle mine kanaler modtages via kabelTV med en dig. boks til at styre kanaler m.m. Boksen er tilsluttet fjernsynet via S-VHS eller alm COAX kabel. (Jeg bruger S-VHS)

Jeg vil gerne lege lidt med en PC tilsluttet fjernsynet, evt med MCE. Men naar jeg nu ikke bruger alm antennesignal er et TVkort saa overhovedet noedvendigt? Og hvis ikke kan jeg saa finde et kort at saette i min PC som jeg kan tilslutte min boks til?

Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2006 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af Singa Singa skrev:

Alle mine kanaler modtages via kabelTV med en dig. boks til at styre kanaler m.m. Boksen er tilsluttet fjernsynet via S-VHS eller alm COAX kabel. (Jeg bruger S-VHS)

Jeg vil gerne lege lidt med en PC tilsluttet fjernsynet, evt med MCE. Men naar jeg nu ikke bruger alm antennesignal er et TVkort saa overhovedet noedvendigt? Og hvis ikke kan jeg saa finde et kort at saette i min PC som jeg kan tilslutte min boks til?

Måske er der andre muligheder .... ??

Men et MCE tv-kort fås til under 800 kr

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=171228

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2006 kl. 12:14

Det er ikke nødvendigt med et TV kort for at du kan tilslutte en PC med mediecenter til dit TV. Mediecenter pc'en kan stadig tilsluttes tv'et så du kan afspille alle andre mediefiler der ligger på pc'en, og TV kanaler kan stadig ses på TV fra din dig. boks. Det er altså ikke nødvendigt overhovedet at tilslutte din dig.boks til dit mediecenter for stadig at kunne se tv-udsendelser på dit fjernsyn. Hvis planen ikke er at optage på din pc, er der ingen grund til at sløjfe tv-signalet fra din dig.boks igennem din pc inden det kommer på TV'et.

Men hvis du vil tilslutte din dig.boks til PC'en for at kunne optage udsendelser fra den på din pc, eller se tv-kanalerne på din pc, så er du nødt til at sætte et TV-kort i din pc som dig.boksen kan tilsluttes. Din pc skal udstyres med en s-video indgang som dig.boksen kan tilsluttes, og en sådan kan du kun få ved at sætte et tv-kort i den.

Vær opmærksom på at styring af tv-kanalerne fra mediecenter er kun af den analoge tuner der findes på tv-kortet, hvis du ikke benytter denne tunerdel af tv-kortet, men istedet tilslutter din eksterne dig.boks til tv-kortet skal du stadig styre dig.boksen på samme måde som du gør idag.

Vær også opmærksom på at hvis du vil tilslutte din dig.boks med henblik på at optage udsendelser på din pc, så kan du ikke nøjes med et af de billige tv-kort som i princippet blot er en tunerdel og en indgangsdel, så skal du have et af de større kort hvor der er indbygget mpeg2 hardware kompression.

Redigeret af spawn - 10-April-2006 kl. 12:14
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Singa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Februar-2005
Sted: Singapore
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2006 kl. 13:25

Tak for det.

Jeg regner med at "lege" lidt med det istarten, bare for at se hvilke muligheder der er. Og med tiden vil jeg gerne optage, men lige nu har jeg en DVDoptager som kan klare det.

Jeg regner med at starte med at se paa Chris-TV som jeg har laest lidt om, det er ikke saa dyrt og mulighederne ser fine ud.

Saavidt jeg har laest mig til er Hauppage TVkort meget brugte. Og et PVR-150 er ikke saa dyrt. Saavidt jeg kan se har det MPEG2 hardware kompression....Ikke sandt?...Jeg tror jeg proever at koebe et PVR-150. Saa kan jeg lege med alle muligheder.

Mht styring af dig.boksen. Jeg har set nogle IR recievers som man kan slutte til pc'en og derved styre andre apparater med fjernbetjeningen til PC'en. Saadan en maa man kunne bruge. Men lige nu regner jeg med at bruge mus & tastatur. Een ting af gangen

Igen tak for hjaelpen

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu