recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er uvidenhed en del af butikken?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr uvidenhed en del af butikken?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 10:32

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Men hvis ikke man har bil i alle henseender, så kan det være svært for nogle at foretage et køb hos servicebutikker andre steder - heller ikke alle i dag tilbyder den optimale service som de få lokale Radio- og TV-butikker der er tilbage med at bringe til dørs.

Helt enig, men det er prisen for pris-fikseringen.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2009 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af Tanaburs Tanaburs skrev:

Ovenstående er lidt firkantet formuleret men ikke meget ved siden af og jeg oplever faktisk at der gælder noget lign. for butikker indenfor andre brancher, jeg har 2 gange fået superfin og tålmodig betjening i hifi butikker mens jeg har fået uvidende og ligeglad betjening i elgiganten.

Det gælder afgjort for stort set alle brancher, inkl. min tese om at jo ringere produkter og jo ringere service, jo større kommerciel succes har butikken (forudsat at prisniveauet i de respektive butikker afspejler niveauet). Jeg mener iøvrigt der er en stor sammenhæng mellem hvor meget internet-handel der er på et givent område, vs hvor meget lavpris-butikkerne vinder. Eksempelvis er det ret upraktisk at købe briller på nettet, så optikere har stadig et generelt meget højt service-niveau i forhold til andre brancher, det kan simpelthen i den branche stadig lade sig gøre at tjene penge på at sælge kvalitetsprodukter med god service.

Isoleret for radio/TV, så gælder der trods alt lidt noget tilsvarende for højttalere - det er sværere at købe højttalere via nettet uden at prøve produktet først, fordi højttalere lyder så forskelligt. Derfor fokuserer lavpris-butikkerne ikke særligt meget på højttalere, men på alt elektronikken, og derfor findes der langt flere special-forretninger med stor fokus på højttalere og stereo-hifi generelt, end der findes seriøse specialforretninger med fokus på eksempelvis fladskærms-tv eller projektorer, hvor der er et tilsvarende videns-niveau og mulighed for demonstrering.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu