recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - erfa m. Phillips LX9000R el. tilsvarende?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketerfa m. Phillips LX9000R el. tilsvarende?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
handstand Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Emne: erfa m. Phillips LX9000R el. tilsvarende?
    Sendt: 23-December-2004 kl. 09:52

Hejsa,

Jeg har længe overvejet at købe en hjemmebiograf-løsning. Jeg har idag ikke surround-sound..!

 

Problemet er blot at jeg er ret kræsen med kravspec. Det skal være der, det hele!

Jeg ønsker

  • DVD-optager
  • HDD-optager (evt.)
  • radio(FM)
  • Surround Sound
  • En form for easy-recording/pause-funktion hvor man ser programmet forskudt + plus form for link til tekst-tv til "bestilling" af programmer. Og gerne kompatibel m. txt-tv på flere kanaler

    - i én boks. Så kan jeg smide alle de nuværende elektroniske kasser ud af min lille lejlighed.

Prisen er mindre vigtig (helst under 9-10k) - men oplevelsen skal samlet set være god (gi'r ligesom lidt sig selv).

Phillips LX9000R har det hele - bortset fra HDD-optager, og kan så vidt jeg ved ikke optage mens man ser fx forskudt i samme recording, og formentligt heller ikke arbejde sammen med tekst-tv til timing af optagelser? Har jeg ret - for så er den ikke et reelt alternativ. Hvilken boks skal jeg købe istedet, når man ser min kravspec. Findes maskinen overhovedet, for jeg kan ikke finde den.

Håber på god hjælp.

God jul

Handstand
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2004 kl. 10:17

Nej, en sådan maskine findes ikke (tror jeg ikke).

Fordi det du egentlig vil have er en surround reciever/forstærker med indbygget DVD+HDD optager. Mig bekendt findes en sådan receiver ikke - og jeg synes måske heller ikke det er en god idé.

Jeg synes det bedste TV-video system ville være noget med:

  1. Digital 6.1 kanals receiver/forstærker med digital tuner til radio.
    1. Desuden evt. trådløs forbindelse til højtalere.
    2. Desuden HDMI ind- og udgående stik.
    3. Skal udover lydsignaler evt. også fungere som receiver/forstærker for videosignaler.
    4. Indbygget harddisk, hvorpå, der kan optages lyd, fra radio, fra DVD/CD afspiller, MiniDisc m.v., der kan være tilsluttet med digitale kabler. Gerne stor harddisk, f.eks. 160 Gb, så man kan indspille i CD-kvalitet
  2. HDD+DVD optager med HDMI, internet tilslutning, med mulighed for at programmere optagelser v.h.a. f.eks. tv2's hjemmeside og med mulighed for at redigere og slette optagelser med videre via internet. Med mulighed for at redigere en optagelse på harddisken og gemme den redigerede optagelse på HDD og derefter slette den originale optagelse for at spare plads - også via internet. Rart, hvis man er på ferie i længere tid.
  3. Fjernsyn af en eller anden slags, jeg ville nok gå efter et plasma med høj opløsning og med HDMI.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2004 kl. 10:22

tja

Jeg ville dele det op i 2 bokse.

Køb en lx600 (radio samt surrund 1800 kr) samt en dvdr725 (HD optager ca 4200)

mvh L

 

Til top
handstand Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2004 kl. 10:25

Altså ud fra specs kunne jeg ikke være mere enig i forhold til 1+2. Men hvorfor ikke i én boks?

Jeg er så gladelig naiv så jeg ikke tror at komponenterne går istykker. For ellers er forbeholdet jo selvfølgelig at jo mere man maser sammen, jo mere skal jeg undvære hvis blot én ting fejler...

Men hvorfor ikke en god idé med en Digital 6.1kanals receiver kombineret med DVD/HDD - tror du ikke det er den vej det går?

Fx har kunne Philips kombinere netop LX9000R og HDRW720. Så var de der jo næsten - selvfølgelig vidner dine betragtninger om net-adgang til editing selvfølgelig om mange flere gode ideer - men stadig så synes jeg da bestemt om ideen at få samlet det hele i én boks som placeres under fjernsynet. Det vil min kæreste også blive glad for

Handstand
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2004 kl. 10:52

På en måde kan jeg godt forstå dig. Men på en måde er det også meget, der skal puttes i én maskine, hvis vi skal have vores ønsker opfyldt. Kvaliteten af de enkelte ting skal jo også være i orden. Teoretisk set ville en 5-i-en maskine være optimalt:

  1. Forstærker/receiver som beskrevet i mit ovenstående 1'er
  2. HDD-optager
  3. DVD-optager
  4. MiniDV maskine
  5. Vhs/s-Vhs maskine

Men en sådan maskine, hvor de enkelte ting er af en ordentlig kvalitet og hvor man kan nogle af de ting vi ønsker os, bliver dyr - mindst 30.000,- tror jeg.

Nå, men jeg kan ikke finde Phillips LX9000R har du et link? Desuden har Philips en serie, der hedder streaming, der er baseret på trådløs forbindelse til pc og internet.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
handstand Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2004 kl. 12:51

Der er et par links her:

Først et review fra T3, et gadget magasin:

http://www.t3.co.uk/reviews/default.asp?pagetypeid=2&art icleid=29394&subsectionid=761&subsubsectionid=687  

Og så Philips eget link:

http://www.philips.dk/about/news/press/article-2374.html

Prisen iflg Kelkoo: 8.999 kr.

Den opfylder ikke 4 & 5 på din liste herover, Thorvald - som jeg selv skret i et af de første indlæg.

Men stadig: Der må være noget tilsvarende - bare bedre...

Handstand
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu