recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaring m Zitech Media Center HFX mini?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaring m Zitech Media Center HFX mini?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hech Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Juni-2004
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaring m Zitech Media Center HFX mini?
    Sendt: 05-April-2007 kl. 15:53

Jeg er blevet lidt lun på Zitech Media Center HFX mini, men er ikke helt så vild med AMD-processoren - der i hvertfald før i tiden havde lidt problemer med bla. varmen..

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=163770

Er der mon nogen herinde som har ovennævte MedieCenter, og som kan dele lidt ud af deres erfaringer fx. om hvordan det har det med: stabilitet/driftsikkerhed, varme og støj - er grafikkort ok osv..

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2007 kl. 00:22

Når du tænker varme-problemer med AMD går jeg ud fra at du tænker på de helt gamle Socket A processorer (flere år tilbage), som der gik for at være meget varme. Der er lavet utallige film på nettet hvor de bliver tændt for uden køler og derefter nærmest går op i flammer (fake film), eller hvor folk spejler æg på dem osv.

De nyere AMD processorer er væsentligt bedre til dette, da de er mere energisparende = mere varme. De skulle faktisk være utroligt effektive til netop dette.

Med hensyn til resten af computeren, så vil jeg vove at påstå at du kan samle dig en bedre computer til de halve penge, hvis du selv samler.

På trods af at AMD er bedre end du har hørt, så er den senere blevet overhalet af Core2Duo både på strømforbrug, varmeudvikling og ydelse.

Samtidigt ville jeg undgå HFX kabinettet, da jeg for det første personligt ikke er vild med designet og for det andet synes det er tåbeligt at forsøge at opnå en passivt kølet HTPC, når du kan få en næsten lydløs aktivt kølet HTPC som så kører med lavere temperaturer med dertil længere levetid til følge.

Til top
hech Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Juni-2004
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2007 kl. 19:12

Du har fuldstændig ret mht min amd fobi - den stammer fra en gammel film fra Alt om Data, hvor processoren stod i flammer

Du nævner andre HTPC som  skulle være lydløse trods aktiv køling - hvilke tænker du på? - det der tiltalte mig med HFX kabinettet er, at det er kamufleret som en alm. dvd-afspiller, men det får man så også lov at betale for

Hilsen

hech

Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2007 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

De nyere AMD processorer er væsentligt bedre til dette, da de er mere energisparende = mere varme.

Du mener vel mindre varme

På trods af at AMD er bedre end du har hørt, så er den senere blevet overhalet af Core2Duo både på strømforbrug, varmeudvikling og ydelse.

Enig

Samtidigt ville jeg undgå HFX kabinettet, da jeg for det første personligt ikke er vild med designet og for det andet synes det er tåbeligt at forsøge at opnå en passivt kølet HTPC, når du kan få en næsten lydløs aktivt kølet HTPC som så kører med lavere temperaturer med dertil længere levetid til følge.

Her er jeg nu ikke enig - jeg synes klart det er et fedt design - men smag og behag er vel forskelligt.

Man kan få en meget stille aktivt kølet HTPC - men der vil altid være en svag summen. Dette vil være mere eller mindre forstyrrende alt efter hvor følsom man er over for lyd. Hvis man sidder en stille aften og hører noget stille musik vil jeg helt klart foretrække en passivt kølet maskine...

Det er selvfølgelig en hel del mere man kommer til at betale for en passivt kølet HTPC - man skal gøre op med sig selv om man vil ofre det ekstra - og jeg er en af dem som gerne vil

Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2007 kl. 19:31

Når du tænker varme-Samtidigt ville jeg undgå HFX kabinettet, da jeg for det første personligt ikke er vild med designet og for det andet synes det er tåbeligt at forsøge at opnå en passivt kølet HTPC, når du kan få en næsten lydløs aktivt kølet HTPC som så kører med lavere temperaturer med dertil længere levetid til følge.

Glemte lige at kommentere på det med leve tiden. Inden den (CPU'en) dør så tror jeg at de fleste har købt en ny.

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2007 kl. 11:27

Ja, mente selvfølgeligt mindre varme :P

Oprindeligt skrevet af hech hech skrev:

Alt om Data, hvor processoren stod i flammer

Du nævner andre HTPC som  skulle være lydløse trods aktiv køling - hvilke tænker du på? - det der tiltalte mig med HFX kabinettet er, at det er kamufleret som en alm. dvd-afspiller, men det får man så også lov at betale for

Designet er selvfølgelgit altid subjektivt. At det ligner en DVD afspiller er jeg dog ikke helt enig i, men det kommer måske an på hvilken dvd afspiller man sammenligner med ;) - det skal ikke skille os ad.

Det jeg mener er, at hvis du tager et andet kabinet, fx et Silverstone som også er beregnet til HTPC, køber en støjsvag PSU, køber nogle stille kabinet-blæsere og støjsvage CPU og GFX kølere, så får du en computer, der siger så lidt, at lige så snart du er en meter væk fra den, så larmer den ikke mere end en passivt kølet. Og det er væsentligt bedre for hardwaren, da temperaturen er lavere.

Med hensyn til levetiden, så var det nok et forkert udtryk. Mente at med højere temperatur, så er der større chance for nedbrud og ustabilitet i hardwaren. Harddisken har fx ikke særligt godt af en høj temperatur, det vil rent faktisk nedsætte levetiden på den.

Udover det så sidder der på bundkort og grafikkort en masse transistorer  og lignende som man normalt ikke skal tænke over at køle, da de ikke bliver varmere end en smule luftgennemstrømning er nok. Men hvis du har et passivt kølet kabinet, hvor der ikke er nogen eller meget minimal luftgennemstrømning, så bliver disse komponenters varme en faktor, omend den måske ikke er så stor.

Dette var med hensyn til kabinettet. Resten af PC'en skal vel også lige kommenteres. Som det allerede er nævnt så er Core2Duo det bedste valg på markedet lige pt. Den yder ekstremt godt, kombineret med meget lille strømforbrug.

Jeg vil mene at der kan sammensættes en væsentligt bedre HTPC for færre penge, hvis du enten samler selv eller køber løsdele hos fx. SHG og så får dem til at samle. Hvis du er frisk på dette, så vil jeg foreslå dig også at tage et kig på www.hardware-test.dk og deres forum og spørge derinde også. Der er væsentligt flere derind der ved mere om hardware end herinde (no offence til folket ;) ).

Har ikke lige tid til at kigge på noget hardware, men kan prøve at nå det imorgen.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu