recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaring med Abeo DVB-T AB-T111
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaring med Abeo DVB-T AB-T111

Besvar Besvar Side  123 27>
Forfatter
Besked
tocas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2010
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tocas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaring med Abeo DVB-T AB-T111
    Sendt: 07-April-2010 kl. 19:43
[Indsat af laursen (Admin): Adskillige indlæg i denne tråd, flyttet fra tråden mini-anmeldelse Denver DVBT MPEG4 PVR - DMB105HD (da de ikke hører til dér)]

hmmm... jeg købte som lovet en abeo 1110 i Aldi idag for 350.-. Den virker sgu da bare. Epg'en er bedre, man kan spole i optagede usb udsendelser, endda med en direkte goto i timer/minutter. Den afspiller bl.a. video-ts og divx direkte fra usb stik eller hd fra pc'en.... - i det hele taget er softwaren MEGET bedre end i Denveren...

Redigeret af laursen - 08-April-2010 kl. 21:50
Til top
b.breum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 277
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér b.breum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af tocas tocas skrev:

hmmm... jeg købte som lovet en abeo 1110 i Aldi idag for 350.-. Den virker sgu da bare. Epg'en er bedre, man kan spole i optagede usb udsendelser, endda med en direkte goto i timer/minutter. Den afspiller bl.a. video-ts og divx direkte fra usb stik eller hd fra pc'en.... - i det hele taget er softwaren MEGET bedre end i Denveren...
Lyder da godt!!
KAN den optage?? pvr? så er jeg nemlig på vej til aldi.
Kunne jo være den kun, kunne spole i optagede udsendelser fra denver boksen.
Synes nemlig godt snart denver kunne komme med en tilbagemelding på vores "TEST" af firmware og hvornår NTFS understøttelsen kommer og hd sync.

Glemte lige.... er HD i sync?? :-)

Redigeret af b.breum - 07-April-2010 kl. 20:39
Til top
tocas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tocas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 20:37
Yes... - men der mangler undertekster på tv2 - ny FW er på vej iflg support.. 
Til top
b.breum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 277
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér b.breum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 20:45

Hmm HD i sync
Kan optage
Kan omdøbe optagede filer.

Hakker den under afspilning af divx filer? Det gør min denver.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19753
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 20:48

Jeg ville ikke røre den uden at vide at den kan undertekster - specielt når nu DR også hopper på den vogn.

Ellers står man med endnu en halvdefekt boks (som Denveren)

Klaus
Til top
tocas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tocas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 20:55
Det er kun på det man har optaget der mangler undertekster... men iflg. support er der en opdatering lige på trapperne....

divx ser ikke ud til at fejle noget...
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Point: 1398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 21:20
Abeo-boks:  Er der DD5.1 (eller DTS5.1) på spdif-udgangen på DR-HD ?
Til top
Slyerfox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-December-2009
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slyerfox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 21:36

Det lyder da godt - men hvordan er din erfaring med tilslutning af USB harddiske - kører det stabilt ?
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 21:44

følger du andre tråde , så er DVBT boks supporten på Abeo ikke særlig god. men den historie hører så til i de tråde der omhandler den boks.
Til top
tocas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tocas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 09:10
Jeg undskylder mine indlæg vedr. Den nye Abeo - jeg vidste godt at de ikke hørte til her...Embarrassed

- det ville være fint hvis en adm. ville flytte alle indlæg herfra vedr. den nye Abeo til en ny tråd da det er en helt ny recorder (Abeo DVB-T AB-T1110) der ikke hører hjemme i den eksisterende Abeo tråd der omhandler deres DVB-C model - og derfor heller ikke deler firmware m.m.
Til top
DVDslideshowGUI Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2010
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DVDslideshowGUI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 15:25
Den her boks kører ret problemfrit(ifht. af Denver'en). Den har NTFS support og kører xvid med srt og sub undertekster uden problemer. Så der er ikke noget med at konvertere sin eksterne hdd til fat32 - man smider den bare i og så virker den. Smile

Eneste bug jeg er løbet ind i so far er at Ramasjang, DR Update og video fra USB ikke korrigeres ifht. Letterbox indstilling(på 4:3 tv).
Til top
tocas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tocas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 15:32
- og så er der også lige den med de manglende undertekster fra ( i hvert fald) TV2 optagelser....

I det sønderjyske hvor jeg bor og derfor har adgang til en masse tyske kanaler har jeg observeret en besynderlig fejl... - hvis jeg vil se noget fra ZDF kika/neo slukker og tænder Abeo'en konstant med ca. 1 min. mellemrum....

Jeg vil gerne høre om andre i samme område har samme fejl...
Til top

Besvar Besvar Side  123 27>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu