|
Erfaring med Boston Acoustics S 5.1? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Balduric ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 91 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Juli-2013 kl. 13:28 |
Nogle der har erfaringer med Boston Acoustics S 5.1 eller evt. Boston Acoustics XS 5.1 MK.
Søger nogle små højtalere til 5.1 system der skal sættes på en Yamaha RXV-673 reciever. Det er primært til film/TV brug og selvf. lidt musik også. Men grundet plads eller manglen på samme er det lige nu et krav at de kan hænge på væggen og og er så diskrete som muligt. Derfor tænkte jeg at ovennævnte kunne være et bud. Er der en eller flere der lever med dem i dagligdagen som har lidt input til om det er skidt eller kanel vil jeg da gerne høre fra jer. Eventuelt alternativer i små størrelser. Stuen er ca. 25 kvm. Og da det er en lejlighed er det ikke rå lydtryk der er behov for men et lille løft i lyden i forhold til TV (og nej en soundbar bliver ikke løsning umiddelbart). I øjeblikket bliver musik spillet på en Denon CEOL N7 med 2 stk. Scandyna Smallpod og en Dali Fazon Sub 1. Tænker lidt de højtalere ryger i køkkenet på zone 2 og Denon alt i en kassen bliver solgt sammen med Dali sub'en. Eller på ungernes værelse. |
|
![]() |
|
Nexeren ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-August-2005 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 605 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har XS sættet forbundet til en Onkyo 515 receiver i min stue som er ca. 24 kvm og vil skal gerne give lidt input.
Jeg kan bedst beskrive lyden som værende forholdsvis fornuftig ifht. prisen. Størrelsen (og prisen) taget i betragtning så leverer de en ok fornemmelse af surround, men så er den heller ikke længere forstået på den måde at du får fornemmelsen af at der sker noget bag ved dig og foran. Sættets største problem er, som jeg hører det, centeren som ikke rigtig formår at formidle tale fornuftigt. Der mangler en del klarhed og gennemslags kraft men igen når man kigger på højttalerens størrelse så kommer det nok ikke som nogen overraskelse :) Sættets force er at det er rimelig afstemt når en action scene kører henover skærmen. Du får fornemmelsen af lydsporet hele vejen rundt men fornemmelsen bliver aldrig overraskende. Subben har jeg haft lidt problemer med at styre, da den kan virke meget overstyrende på den måde at den leverer mere bas (ikke tryk) end at højttalerne kan følge med. Den har en tendens til at dominere og den er MEGET afhængig af placering i stuen. Ved ikke om det er bevist at den skal dominere pga. højttalernes størrelse men den har en tendens til at spille en del mellemtone hvilket igen måske er et kompromis pga højttalernes ringe størrelse. Men jeg kan sagtens fornemme subbens placering under film, hvilket jeg ikke burde men igen vi snakker entry budget. Når det kommer til musik så imponerer de ikke rigtig, men det er heller ikke det de er skabt til. Jeg synes personligt ikke at de gør det meget bedre end en soundbar plus sub. Men de gør det mange gange bedre end højttalerne i fjernsynet. Jeg har haft et mikro sæt før i form af Jamo 102 serien og jeg var dengang noget mere imponeret over lydbilledet. Hvis ønsket er et løft ifht. lyden fra dit TV så ja så er der da noget at hente men du må ikke forvente en wauw oplevelse. Ved ikke hvor du bor i landet men du er velkommen til at komme og lytte på mit sæt :)
|
|
![]() |
|
Balduric ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 91 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var lige præcis den slags information jeg havde brug for. Specielt med placeringen af sub som med den nuværende indretning kun kan stå ét sted. Jeg oplever nemlig lidt det samme med musik med den vi har i dag, at den dominere lydbilledet og den nogle tilfælde gør lyden "mulden".
Det er som jeg vist også fik skrevet tænkt som en midlertidig løsning på et par år. Gik fra et Dali Ikon 6 SR setup med Onkyo 875 til lyd fra en LCD skærm så savner lidt fornemmelsen af surround lyden når vi ser film. Så derfor tænkte jeg at de små Boston ht kunne klare opgaven til vi får hus igen. Har også overvejet Q Aqoustics Q7000 5.1 eller 2000i - De er lidt dyrer men måske det kan være givet godt ud. De fik jo relativt rosende ord med på vejen da Hummelmose testede dem for Recordere sidste år. Jeg bor i Viborg men arbejder i Nørresundby så en lille hurtig lytte seance kan sagtens lade sig gøre ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |