|
Erfaring med fiber i elektrikerrør |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Thomas K ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 461 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Juli-2013 kl. 19:02 |
Hej allesammen
Er der nogen der har erfaring med at trække optisk fiber i elektrikerrør? Her tænker jeg på hvilket stik(MTRJ, LC, ST, SC) man kan få igennem et 16mm elektrikerrør. Det skal for iøvrigt helst være Duplex! |
|
---------------------
Thomas K |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Træk fiberen og sæt stik på bagefter. Det er løsningen.
BS
|
|
![]() |
|
Thomas K ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 461 |
Kræver det ikke special værktøj??
|
|
---------------------
Thomas K |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Jo, men det kræver mere end det at trække et stik igennem et 16mm rør. Måske du kan med MT-RJ.
Hvorfor fiber? BS
|
|
![]() |
|
Fordi jeg idag har trukket et netkabel sammen med mit antenne kabel, men jeg mistænker at det er derfor jeg har pixeleringer på mit tv. Derfor overvejer jeg at skifte netkablet ud med en fiber
|
|
---------------------
Thomas K |
|
![]() |
|
Prøv da at lægge det netkabel dødt en aften hvor du ser TV og gå fra mistanke til fakta inden du inversterer i noget.
BS
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19800 |
Så er dit antennekabel defekt. Ethernet kommunikation er balanceret kommunikation og støjudstrålingen herfra er næsten lig nul. Inden du investerer i fiberudstyr, så pil netværkskablet fra i et par dage og se om det ændrer på pixeleringerne. Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |