recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaring med  Philips 65" OLED+ 4K UHD Smart TV 65
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaring med Philips 65" OLED+ 4K UHD Smart TV 65

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
superfun Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2008
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superfun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaring med Philips 65" OLED+ 4K UHD Smart TV 65
    Sendt: 02-Juni-2019 kl. 17:05
Hej,

Overvejer at købe denne OLED skærm.

Nogen som har erfaring med denne skærm?

Har altid haft Samsung, men er mere til OLED teknologien.

På forhånd tak.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2019 kl. 19:30
de fleste nye oled giver næsten samme billede.

Så det afhænger om du er til styresystem og Ambilight. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2019 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

de fleste nye oled giver næsten samme billede.

Så det afhænger om du er til styresystem og Ambilight. 
Enig. Tror næppe billedkvalitet på LG, Sony, Panasonic eller Philips gør den store forskel. Kan dog ikke huske om Philips har fået Dolby Vision. For det ville nok få mig til at fravælge det. 
Til top
superfun Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2008
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superfun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2019 kl. 19:59
Lyd • Audio (Lyd): Udgangseffekt: 50 W (RMS), 2,1 kanal, Lyd fra Bowers & Wilkins • Højttaler: 2 x diskantenheder af titanium, 2 x mellemtoneenheder af glasfiber, Dual passiv radiatorbasenhed • Codec: Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Kompatibel med Dolby Atmos, AC-4 • DTS-HD Premium Sound: DTS-HD, DTS Studio Sound II • Højttalerkonfiguration: 2 x diskanthøjttaler, 10 W x 2 mellem- og højfrekvenshøjttaler, 30 W basenhed

Spec på hvad tvet understøtter af lydformater.
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2019 kl. 20:13
Philips har ikke Dolby Vision.
Det er også en dealbreaker for mig.
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2019 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af superfun superfun skrev:

Lyd • Audio (Lyd): Udgangseffekt: 50 W (RMS), 2,1 kanal, Lyd fra Bowers & Wilkins • Højttaler: 2 x diskantenheder af titanium, 2 x mellemtoneenheder af glasfiber, Dual passiv radiatorbasenhed • Codec: Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Kompatibel med Dolby Atmos, AC-4 • DTS-HD Premium Sound: DTS-HD, DTS Studio Sound II • Højttalerkonfiguration: 2 x diskanthøjttaler, 10 W x 2 mellem- og højfrekvenshøjttaler, 30 W basenhed

Spec på hvad tvet understøtter af lydformater.

Trods Dolby navnet, så er Dolby Vision ikke et lydformat, men et billedformat. Det er en af de forskellige HDR formater der findes, hvor HDR10 er den alle nye TV kan, men Dolby Vision er lige lidt bedre. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2019 kl. 07:49
OLED903 er på billedsiden identisk med OLED803, hvis det hjælper med at indhente erfaringer. Det er på lydsiden, at OLED903 er opgraderet. Jeg har kun nået at høre den kort i et demolokale og jeg synes, at den leverer tv-lyd markant over gennemsnittet.

Dolby Vision kommer desværre ikke til eksisterende OLED-modeller fra Philips. Det er først med i de nye modeller, som lanceres i sensommeren / efteråret.
Til top
superfun Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2008
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superfun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2019 kl. 10:40
Hej,

Ved du om det er muligt at tilkøbe trådløse baghøjtalere til tvet, så det kan blive et 5.1 lydsystem?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2019 kl. 11:35
Altså bruge tv'ets indbyggede højttalere og så separate baghøjttalere? Det er ikke muligt med Philips TV pt.

Og egentlig underligt, at producenterne ikke har mere fokus på dette. Når jeg møder producenterne, så stiller jeg ofte spørgsmålet om, hvorfor de ikke satser på en trådløs lydplatform. Ud over at skabe mersalg for dem selv, så ville det give kunderne en masse fleksibilitet til at udvide lyddelen.
Til top
superfun Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2008
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superfun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2019 kl. 11:43
Hej,

Tak for svaret.

Ja, det giver ingen mening at de ikke overvejer den mulighed.

I forhold til Denne model, har et SONY HT-RT5 system.

Vil det kunne bruges samtidig med højtaler systemet i denne Philips OLED ?

Så man laver en kombi af lyden ?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2019 kl. 12:35
Jeg har ikke erfaring direkte fra OLED903, men typisk vil det være sådan, at når du vælger ekstern lydkilde på et TV, så slår de indbyggede højttalere fra. En af udfordringerne er synkronisering af lyden.

Der findes nogle løsninger for at kombinere lyd i TV og eksterne højttalere. Visse af Sonys OLED-modeller har f.eks. højttalerterminaler, så selve skærmen (Sony OLED bruger skærmen som højttaleremembran) kan indgå som centerkanal. Jeg tror dog ikke, at det kan flettes sammen med din HT-RT5. Apple er også ved at udvide deres AirPlay 2, så man fra Apple TV kan sende tv-lyden trådløst til flere samtidige højttalere, samtidig med, at lyden kører til tv'ets højttalere via HDMI-forbindelsen. Her oplever jeg dog selv problemer med synkronisering af lyden imellem tv'et og trådløse højttalere. Jeg har selv forsøgt at opsætte en løsning til at integrere ældre B&O-højttalere med Apple TV via AirPlay 2. Jeg har også forsøgt at opbygge noget med HomePod. Jeg har dog ikke fundet nogen løsning, som er ideel endnu.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2019 kl. 13:45
Jeg har et Philips OLED 902 og alene for Android TV ville jeg IKKE vælge Philips igen.

Jeg synes simpelhen at betjeningen af TV'et er for ringe og slet ikke så smoth som Samsung i soveværelset.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu