recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaring med vægbeslag fra Harald Nyborg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaring med vægbeslag fra Harald Nyborg?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
DanniS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2007 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af Fanner Fanner skrev:

Hej jeg har kig på det lille af dem, det der hedder:

VÆGKONSOL T/LCD 23´´- 36´´

Kan det bruges til et 32" LCD-fjernsyn der kræver et baslag/ophæng der hedder Vesa 200/100.

Jeg vil være glad hvis nogen kan svare hurtigt da jeg regner med at købe det imorgen, hvis det kan bruges.

Hej

Min lillebror har et 32" samsung r72b hvor det ikke passede optimalt til, de beslag man spænder fast på skærm gik ned over indgange til div stik så man bla andet ikke kunne sætte scart stik i. Ikke at det er problem på din skærm, men det kan forekomme. Ellers har de dette:http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7398&n=10

Det kan også sættes op uden tilt funktion og skulle kunne tage 30 kg

Til top
Fanner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-November-2003
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2007 kl. 19:08
Hey, jeg giver det et forsøg, tak for svarene og undskyld for hijack af tråden.
Til top
biggo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Januar-2006
Sted: Horsens
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2007 kl. 20:26
Nogen der har erfaringer med Harald Nyborgs vælgbeslag og et Sony KDL40D3000?
Til top
Preussian Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Oktober-2007
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2007 kl. 14:58

Er der nogen der ved hvor bredt Harald Nyborg beslaget er, og evt. om det passer til LE40M87? (har lige bestilt sådan et nemlig)

Jeg kiggede på Vogels 040 beslag, men der står at det er 96 cm bredt, hvilket jeg synes er lidt meget, når tv´et er 97,1... så kommer kan jo til at kunne se det bare man står en smule skævt for skærmen

Til top
OveA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2007 kl. 16:59
Det er 76 cm bredt
Ove Andersen
Alt kan laves Bare der er tid og penge nok...
PANASONIC 50"PX70E
PANASONIC 42"PV60E (SOLGT)
---42" er alt for lille--
SONY PS3        NICE
Til top
Preussian Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Oktober-2007
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2007 kl. 18:49
Tak :-)
Til top
mlun Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Februar-2005
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2007 kl. 10:10

[/QUOTE]

Hvor er det du ser henne??

Her: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8874&Grp= 410010&n=30100 

står der, at det kan klare op til 75 kg.

[/QUOTE]

Så er fjernsynet leveret, vægbeslaget hjemkøbt, og så går monteringen igang! I brugsvejledningen til vægophænget står dog : "Bemærk det medfølgende monteringstilbehør skruer mm. er for montering på trævæg. Hvis væggen ikke er af træ skal der anvendes andet monteringstilbehør, kontakt da en autoriseret indenfor området"

Nu har Harald lukket idag, men kan det virkelig være rigtigt? I så fald er HN da nogle fjolser. Der er vel tæt på 99% stenvægge i Danmark.

Umiddelbart kan jeg ikke forstå hvorfor beslaget ikke kan bruges til rn stenvæg: 6 10 mm rawplugs og 6 lange 1/4x2,5 bolte burde efter min mening sidde pænt godt fast også i en stenvæg.

Til top
mlun Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2007 kl. 10:13

Faktisk havde Harald Nyborg åbent (det er jo den glade juletid), og fik fat i en sælger som selv brugte det her beslag. Han havde brugt den på en muret væg, og det gik efter hans mening fint. HN har åbenbart ikke en model med beslag til danske vægge.

Men det squ lidt utrygt at hænge et fjernsyn til 20.000 med et dyrt montana reolsystem nedenunder og så håbe på at det nok går alligevel

Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2007 kl. 10:23
Jeg ved ikke hvorfor der står det i brugsvejledningen. Der følger jo ravplugs med, og dem bruger man jo ikke til at trævæg.
Mit gæt er at der ikke var ravplugs med den gang brugsvejledningen blev skrevet, og man så ikke har fået opdateret den siden.
Hvis du er utryg ved selv at hænge den op med ravplugs, så få fat i en der ved hvordan det skal gøres.
Jeg syntes nu ikke det er særligt svært
Mvh Jesper
Til top
Darknezs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Point: 332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2007 kl. 10:26
Måske du så skulle vente, til du fik nogle ordentlige plugs og skruer, men du ville vel spare en tyver !!!
Til top
mlun Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2007 kl. 10:48

Næh det har ikke noget med penge at gøre, men som nævnt er en ikke-forsikringsdækket skade på 40000 noget jeg helst undgår. Men for ringe hvis det Axlon skriver forholder sig sådan at beslaget faktisk er beregnet til en muret væg, men at man blot har glemt at rette teksten til.

Det vil være ret nemt at hænge beslaget op - men det havde nu været rart at man vidste at det man gjorde holdt vand.

Til top
Darknezs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Point: 332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2007 kl. 11:15

Forståligt, men du så måske skulle have ventet til du fik (købt) nogle ordentlige plugs og skruer? Man kan vel ikke forlange  at alle skruer osv følger med til 250.- ? Bygge-markeder ( der sælger til håndværkere) har alt i den slags! HN er nok ikke lige det sted som, har det bedste ry hos håndværkere, hverken udvalg eller kvalitet.

Jeg fik 6 plugs og skruer til Leca væg for 80.- de kan holde 100kg vær, så tror mit ophæng bliver sidende

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu