recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaring med Windows 11
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaring med Windows 11

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaring med Windows 11
    Sendt: 19-Oktober-2021 kl. 18:28
For et par dage siden installerede jeg Windows 11 på en ikke supporteret PC (CPU for gammel). Ligesom med Windows 10 blev der installeret en forkert driver til mit trådløse USB netkort. Driveren måtte jeg så bagefter udskifte med den korrekte. Bortset fra det kører alt perfekt og mindst ligeså godt som med Windows 10. Det hedder sig ellers, at ikke supporterede PCere ikke vil modtage opdateringer fra Windows update, men jeg har allerede modtaget adskillige.Smile

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2021 kl. 20:37
Hej

Her har jeg installeret Windows 11 på to bærbare, der er nye nok dertil.

Du skriver, at du fik installeret på en ikke supporteret PC, hvor CPU er for gammel.

Der har jeg også en ældre PC, hvor det er tilfældet. Her er TPM dog også for gammel.

Jeg formoder, at din TPM er version 2.0, eller har du fundet en vej omkring det? Det skulle der vel ikke være en vej omkring, om end jeg har skimmet noget om et løst TPM-modul, hvis jeg husker rigtigt.

Mvh. Jørgensen
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2021 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af Jørgensen Jørgensen skrev:


Jeg formoder, at din TPM er version 2.0


Ja det er den. Det er kun på CPUen, som er 2 generationer for gammel, at den dumper.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2021 kl. 11:17
Hvordan kom du omkring kontrollen af pc. Min version af win11 nægter at installere på en for gammel processor.
Powered by beer and chips
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2021 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af sd sd skrev:

Hvordan kom du omkring kontrollen af pc. Min version af win11 nægter at installere på en for gammel processor.


Der var ingen (synlig) kontrol. Installationen forløb fuldstændig normalt. Måske din PC har andre hurdles end CPUen?

Flemming


Redigeret af fltk - 21-Oktober-2021 kl. 13:13
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2021 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af sd sd skrev:

Hvordan kom du omkring kontrollen af pc. Min version af win11 nægter at installere på en for gammel processor.


Windows 11 kører kun på 64 bit. Understøtter din CPU det?

Og så har jeg lige fundet en bug i Windows 11: En af mine USB sticks, hvorpå jeg har lidt af hvert, bliver vist som ikke allokeret i Windows 11. Sætter jeg den i en Windows 10 PC bliver alle filerne på den vist.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
jan348 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan348 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2021 kl. 11:04
Har lige prøvet med alle mine USB sticks (7 stks af forskellig alder, fabrikat og størrelse) ... Ingen problemer.

Kan problembarnet kræve specielle drivere?

Har testet Windows 11 siden juni som en del af Windows Insider Program og har heller ikke der set nævnte problem.

Der har godt nok været mange andre bugs men jeg erindre ikke nogen USB stick relaterede.

Under Indstillinger--> Windows Update--> Giv Feedback kan man indmelde bugs.
Men det kræver vist man er medlem af Windows Insider program.
Til top
Peter.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2012
Status: Online
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2021 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af sd sd skrev:

Hvordan kom du omkring kontrollen af pc. Min version af win11 nægter at installere på en for gammel processor.


Windows 11 kører kun på 64 bit. Understøtter din CPU det?

Flemming

Det skal være en pokkers gammel CPU hvis ikke den understøtter 64 bit.
Hvad er det for en CPU?

/Peter


Redigeret af Peter.C - 22-Oktober-2021 kl. 11:18
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2021 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af jan348 jan348 skrev:

Kan problembarnet kræve specielle drivere?



Det tror jeg næppe. Den har virket på alle andre PCere og andre versioner af Windows out-of-the box. Jeg kopierer bare indholdet over på en anden stick eller harddisk og så formaterer jeg den igen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2021 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Og så har jeg lige fundet en bug i Windows 11: En af mine USB sticks, hvorpå jeg har lidt af hvert, bliver vist som ikke allokeret i Windows 11. Sætter jeg den i en Windows 10 PC bliver alle filerne på den vist.

Når du nu har den i en win 10 maskine, så kig lige efter hvad filsystem den er formateret til.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2021 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Når du nu har den i en win 10 maskine, så kig lige efter hvad filsystem den er formateret til.
Klaus


Det viste sig at være FAT32. Efter den er omformateret til NTFS kan Windows 11 igen læse den.

Flemming


Redigeret af fltk - 23-Oktober-2021 kl. 10:20
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2021 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Peter.C Peter.C skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af sd sd skrev:

Hvordan kom du omkring kontrollen af pc. Min version af win11 nægter at installere på en for gammel processor.


Windows 11 kører kun på 64 bit. Understøtter din CPU det?

Flemming

Det skal være en pokkers gammel CPU hvis ikke den understøtter 64 bit.
Hvad er det for en CPU?

/Peter

Det er en xeon E3-1275L monteret i en ThinkCentre M93Q. Den er ikke på listen over godkendte CPU. Computeren har heller ikke den der TPM 2.0 chip. Men jeg kan leve med win10.


Redigeret af sd - 23-Oktober-2021 kl. 20:58
Powered by beer and chips
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu