Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
wads
Super bruger
Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
|
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 09:29 |
Hej Allesammen
Har nu haft mit KRP-600A en månede, og vil da gerne dele mine oplevelser med det.
Da det først kom op og hænge, blev jeg som alle andre totalt paf over billedkvaliteten, og det er lige meget i hvilken vinkel man sidder, så er farver og billede perfekt.
Syntes også menuerne er ret intuitive, så det er umiddelbart og lige til, at gå til. Fjernbetjeningen har de ting der skal til, især når man arbejdet med den et stykke tid, men den er altså for stor, og knapperne er ikke helt logiske, når man sidder i et mørkt lokale.
Mangler dog et par ting, så det er helt perfekt, man kunne håbe, at det kom i en opdatering på et tidspunkt. Først og fremmest, kunne det være rigtig rart, hvis info menuen, viste hvor mange HZ den arbejder med å det givne tidspunkt. Det ville gøre opsætningen helt perfekt.
Jeg ser alt i Pure mode, samt drivemodalitet 2, og det er altså ikke optimalt, at skulle ændre filmtilstand, hvergang man skal se noget andet.
Endvidere er det altså ikke lykkedes mig, at få et judderfrit billede fra Blu-ray endnu, og er nok klar over, at det er min egen skyld, men er noget skuffet over det alligevel. Her kunne er HZ display altså virkelig hjælpe.
Når det er sagt, så er det ikke bare det fedeste TV jeg har ejet, men set nogensinde :o)
Mvh
Wads
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 09:36 |
Man kan jo tænde lys på fjernbetjeningen i mørke, men du har ret den er stor. skal selv kigge på noget blu-ray i løbet af dagen, det skulle meget gerne kunne kører judderfrit. Men det skal ikke kører som et phillips med alt deres motion gejl.
|
 |
Tech2010
Guld medlem
Oprettet: 28-Oktober-2008
Point: 728
|
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 09:46 |
wads skrev:
Hej Allesammen
Har nu haft mit KRP-600A en månede, og vil da gerne dele mine oplevelser med det.
Da det først kom op og hænge, blev jeg som alle andre totalt paf over billedkvaliteten, og det er lige meget i hvilken vinkel man sidder, så er farver og billede perfekt.
Syntes også menuerne er ret intuitive, så det er umiddelbart og lige til, at gå til. Fjernbetjeningen har de ting der skal til, især når man arbejdet med den et stykke tid, men den er altså for stor, og knapperne er ikke helt logiske, når man sidder i et mørkt lokale.
Mangler dog et par ting, så det er helt perfekt, man kunne håbe, at det kom i en opdatering på et tidspunkt. Først og fremmest, kunne det være rigtig rart, hvis info menuen, viste hvor mange HZ den arbejder med å det givne tidspunkt. Det ville gøre opsætningen helt perfekt.
Jeg ser alt i Pure mode, samt drivemodalitet 2, og det er altså ikke optimalt, at skulle ændre filmtilstand, hvergang man skal se noget andet.
Endvidere er det altså ikke lykkedes mig, at få et judderfrit billede fra Blu-ray endnu, og er nok klar over, at det er min egen skyld, men er noget skuffet over det alligevel. Her kunne er HZ display altså virkelig hjælpe.
Når det er sagt, så er det ikke bare det fedeste TV jeg har ejet, men set nogensinde :o)
Mvh
Wads
|
Hvad har du sat Pure Cinema til?
|
 |
Tech2010
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 09:50 |
Ja man bliver helt blæst væk med Blu-ray kvaliteten på en KRP, det er helt vildt. 
Hvordan synes du at forskellen er på din nuværende KRP-500M og din tidligere PDP-5090H mht. billedkvalitet?
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 11:01 |
Kunne ikke holde mig væk og prøvede lige lidt blu-ray og det kører alså som det skal. Har rodet flere dage med en panasonic g10 hvor det ikke virkede med 24P. Det er der jo en en lang tråd om her på recodere. der er den judder som skal være der, hverken mere eller mindre. 24p giver alså ikke helt gnidning frit billede som dvd. Men det skal ikke hakke som ved 60hz, alså en skærm uden 1080/24p. Mange synes jo netop phillips lcd er god til panoreringer, men det jo pågrund af alt deres kuntige motion systemer, som er alt ødelæggende for et korrekt billede. blu-ray på en krp kan ikke beskrives, det skal ses. Dem som siger en plasma er mat og farveløs, har vist aldrig set en pioneer plasma. har kun lige prøvet i 30 min, og sat Pure Cinema til og kører i drive 2. troede jeg havde et problem, men afspilleren var ikke sat til 24P, da jeg ikke har brugt den siden vi rodet med den g10.
Jeg forstå heller ikke dem som har problemer med genskin, synes faktisk min pan px80 var langt dårligere.
synes en krp har lidt mindre støj i billedet end 5090H på et sd-signal og billedet er bedre. har aldrig et så støjfrit billede fra et almindeligt digital signal Men og det er et stor stort et, mit tidligere 5090H var ikke kalibreret. Samt man skal nok have begge skærme stående ved siden af hinaden. Men en ting som jeg gerne vil slå fast, dem som siger panasonic er tæt på samme billede det er alså ønsketænkning. Har dog ikke set en v10, men en G10 er alså lysår væk. Både når man ser billedet om dagen og om aften.
Redigeret af xcardman - 01-Juni-2009 kl. 11:27
|
 |
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
|
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 11:36 |
wads skrev:
Hej Allesammen
Mvh
Wads
|
Hej , du burde få det kalibreret , for det kan da ikke nytte noget når du har det bedste tv på markedet og du så ikke er tilfreds med billedet når du ser Blu-ray. Brug de penge det koster for kalibreringen så har du ro i sindet , for så ved du at alt er justeret korrekt , det er min anbefaling....
MVH
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
johnjkj
Guld medlem
Oprettet: 07-April-2006
Point: 575
|
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 11:54 |
xcardman skrev:
der er den judder som skal være der, hverken mere eller mindre. 24p giver alså ikke helt gnidning frit billede som dvd. Men det skal ikke hakke som ved 60hz, alså en skærm uden 1080/24p. Mange synes jo netop phillips lcd er god til panoreringer, men det jo pågrund af alt deres kuntige motion systemer, som er alt ødelæggende for et korrekt billede. blu-ray på en krp kan ikke beskrives, det skal ses. Dem som siger en plasma er mat og farveløs, har vist aldrig set en pioneer plasma. har kun lige prøvet i 30 min, og sat Pure Cinema til og kører i drive 2. troede jeg havde et problem, men afspilleren var ikke sat til 24P, da jeg ikke har brugt den siden vi rodet med den g10.
|
Kloge ord og jeg har samme mening som dig, nemlig at der er den judder som skal være der i 24P. Med andre ord, så er der noget men kun det standarden ligger op til.
|
 |
wads
Super bruger
Oprettet: 16-August-2008
Point: 339
|
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 12:08 |
Hej
Jeg regner nu også med, at det skal kalibreres når jeg har kørt et par hundrede timer. Regner med, at det kan eliminere det.
Er også helt enig i, at diverse billedbehandlingsystemer er af oftest af det onde. Men jeg kan nu ikke være enig med Johnjkj og zcardman, når de skriver, at man bare skal acceptere det. Kan simpelthen ikke forestille mig en standard, der er sådan.
Det skal også siges, at flere af dem jeg har set sammen med, mener at jeg er lige en tand pernittengryn med det.
Mvh
Wads
|
 |
Tech2010
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 12:16 |
wads skrev:
Hej
Jeg regner nu også med, at det skal kalibreres når jeg har kørt et par hundrede timer. Regner med, at det kan eliminere det.
Er også helt enig i, at diverse billedbehandlingsystemer er af oftest af det onde. Men jeg kan nu ikke være enig med Johnjkj og zcardman, når de skriver, at man bare skal acceptere det. Kan simpelthen ikke forestille mig en standard, der er sådan.
Det skal også siges, at flere af dem jeg har set sammen med, mener at jeg er lige en tand pernittengryn med det.
Mvh
Wads
|
Du burde at få et judderfrit billede på din KRP. Det undre mig lidt at det ikke har lykkes for dig. 
Du køre PURE, og hvad mere? Hvad har du sat Pure Cinema til? Hvilken afspiller?
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 12:16 |
wads skrev:
Hej
Mvh
Wads
| synes bestemt du skulle få Otto på besøg, når man giver så mange penge for et tv. En krp har en pure indstiling som gør at billedet stort set er korrekt fra start. Ikke helt men nok til jeg er tilfreds. Han vil også give dig en masse viden omkring billedekvalitet. det burde alle med et dyrt lcd også gøre, men folk med lcd ved jo altid bedre 
Redigeret af xcardman - 01-Juni-2009 kl. 12:18
|
 |
johnjkj
Guld medlem
Oprettet: 07-April-2006
Point: 575
|
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 12:19 |
wads skrev:
Hej
Mvh
Wads
|
Jeg tror ikke en kalibrering fjerner det helt, men man kan da håbe
Jeg havde det også lige som dig det første stykke tid jeg havde mit 5090H, men har lært at leve med det (det lyder så dramatisk, men jeg lægger ikke mærke til det mere). Hvis du går i biografen (hvoraf nogle er bedre end andre) , vil jeg påstå at der er den samme judder her (som på et Pioneer), netop fordi at det er "standarden". Om denne standard så er optimal, er der nok mange der mener den ikke er - den er i hvert fald svær at ændre.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 13:17 |
wads Man burde jo sidde ud i det gode vejr, men man kan jo ikke lade og rode. har lige set lidt af Ronin på min 500M og den biljagt igennem Paris gade, der er alså ingen panorerings problemer overhovedet. alt kører bare som skal. Hvis det ikke kører ordenligt så får jeg næsten en føles at filmen kører for langsom. Man sidder næsten og venter på det næste billede. overdrivelse fremmer forståelsen. Jeg kan kun sige wauw et billede, selvom filmen er af ældre dato. prøvede med de indstillinger her, dem synes du skulle prøve. du er sikker på 24p er slået til på afspiller
Du kan prøve disse disse indstillinger: De kommer fra Tech2009
Pure Mode
Contrast 36 Brightness +1 Colour 0 Tint 0 Sharpness -15
PRO ADJUST
PURE CINEMA Fim Mode OFF (SKY) or Advanced (BLU-RAY HD) OFF (SD DVD) TXT Opt OFF
Intellegent Mode OFF
PICTURE DETAIL
DRE OFF BLACL LEVEL OFF ACL OFF Enhancer Mode 2 Gamma 2
COLOUR DETAIL
Colour Temp Manual (PUSH FOR ENTER FOR 3 SECONDS)
Red High -3 Green High 0 Blue High -2 Red Low -1 Green Low 0 Blue Low -2
CTI OFF
Colour Management
Red +1 Yellow -1 Green 0 Cyan -1 Blue 0 Magenta -2
Colour Space 2
Noise Reduction All Off
Options Menu scroll to second page
Drive mode Select 2 for Sky HD/SD or 1 for DVD and Blu-Ray
disse indstillinger er ikke de rigtige, men du kan bruge dem til en test.
Redigeret af xcardman - 01-Juni-2009 kl. 13:26
|
 |