|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() Sendt: 01-Maj-2009 kl. 09:01 |
Halløj Har købt flere småting fra udenlandske hjemmesider. Men har alligevel holdt lidt igen, med større køb, på grund af at jeg troede at man selv skulle betale fragtomkostninger ved en evt. reklamation. I en anden tråd blev jeg gjort opmærksom på denne hjemmeside (tak for det Sandal): http://www.forbrugereuropa.dk/dansk/fakta0/garanti/reklamati onsret/forsendelse/ Sålænge man handler inden for EU er det forhandleren, der skal betale fragt ved evt. reklamation. Så med de besparelser der er i udlandet er der vel egentlig ikke noget der holder en tilbage eller?? Er selvfølgelig klar over at en reklamation kan tage lidt længere tid pga. afstanden og at returfragten for eventuelt at udnytte sin returret er højere. Ligesom der på nogle produkter kan være forskel på tunere/andet udstyr etc. Men bortset fra dette er der vel ikke nogen ulemper ved at handle i udlandet(ved en seriøs forhandler), eller er der noget jeg har overset?? Redigeret af thor-thor - 01-Maj-2009 kl. 09:02 |
|
![]() |
|
Morten Rasmusse ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
En af de ting som gør mig lidt mere nervøs over, at handle i udlandet over nettet er, at forbrugerklagenævnet kun behandler sig, hvor den erhvervsdrivende har forretning i Danmark eller sælger varer via en hjemmeside som er rettet mod danske forbrugere. Forbrugerklagenævnet har den store fordel, at man forholdsvis omkostningsfrit kan få behandlet sin tvist med forhandleren. Selvom om man formentlig har mulighed for at anlægge en sag mod forhandleren ved de danske domstole (hvertfald hvis forhandleren er indenfor EU), vil dette være mere omkostningsfuldt end en behandling i forbrugerklagenævnet. Jeg er også mere tryg ved, at det er dansk ret som regulere købet end f.eks. engelsk ret. Jeg har heller ikke det store overblik over, i hvilket omfang Paypal-sagen (som skulle være omtalt andre steder i forummet) har betydning for ens muligheder for, at kræve at banken tilbageføre beløb for varer købt i udlandet, hvis der har været en betalingsformidler inde over betalingen. Har hvertfald noteret mig, at nogle udenlandske webshops bruger Paypal til at formidle Visa-kort betalinger. |
|
Tv: Sony KDL-40W4500
Reciever: Sony STR-DG820B Dvd/blurayafspiller: Sony BDP-S350 Højtalere: Harman Kardon HKTS 11 BQ 5.1 Samsung Youseeboks |
|
![]() |
|
taalmod ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-December-2008 Status: Offline Point: 124 |
![]() |
Hvis jeg handler med en udenlandsk butik ville jeg som udgangspunkt forvente at evt. tvister ville skulle afgøres ved en udenlandsk domstol. Det, og så den tyske forkærlighed for at bruge bankoverførsler og ikke betalingskort, er det, der gør mig mest valen ved at bestille noget som helst fra Tyskland. Dog ikke mere end at jeg har forsøgt mig med en bestilling af TV + BD efter at have checket op på firmaets omtale i tyske og danske fora. |
|
![]() |
|
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
Tak for svarene. Jeg vil da helt sikkert have udlandet lidt mere i tankerne i fremtiden, ved køb af grej, hvor det er samme model/funktioner man kan købe i udlandet. Selvfølgelig med check af omtale inden, kun betaling med kreditkort etc. |
|
![]() |
|
taalmod ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-December-2008 Status: Offline Point: 124 |
![]() |
Nu håber jeg at jeg kan tilgives at lede tråden i ien lidt anden ændring, men jeg kan fortælle at pixxbay.de har sendt mig de varer, jeg har bestilt idag, og jeg har god grund til at formode at det først er idag, pengene har nået deres bank, idet der er lidt fornikelsen på den slags ting - især når man ikke vil betale mere i omkostninger til sin egen bank end højst nødvendigt. Det er ikke et bevis på at det er lige så sikkert at overføre penge via banken og uden risiko (det er det ikke), men skal snarere ses som eksempel på at man ikke er garanteret at blive snydt, selvom en udenlandsk butik ikke tager kreditkort. Nu mangler jeg jo så at se, hvad der rent faktisk bliver leveret (jeg har fået id-nummer til DHL, men de skal formodentlig lige have den helt ind i deres system, så jeg satser på at kunne se noget i morgen), der kan man jo godt nå at blive lidt skuffet endnu |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |