|
Erfaringer Harddisk kabinet |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Packer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Maj-2007 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 527 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Februar-2015 kl. 09:32 |
|
Hej
Nogle der har nogle erfaringer med de såkaldte harddisk kabinetter hvori man kan sætte et antal 3,5 harddiske i. Er overførelsen til computer acceptabelt i forhold til at de sidder intern i computer. Gerne erfaring med mærker Hilsen Jesper
|
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
De HDD kabinetter du kan købe (dem med plads til 1 HDD) har normalt fuld hastidhed. Det svarer til at du bare smider et længere SATA kabel på og har HDD'en liggende uden for kabinettet.
Hvilken løsning de kabinetter der har plads til flere HDD'er virker ved jeg ikke. Nogle er jo deciderede NAS'er
|
||
![]() |
||
![]() |
||
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
|
USB3 kabinetter har fuld hastighed, USB2 har ikke.
Ditto. |
||
mvh Infinity
|
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
|
Nu må han jo også lige definere hvad han mener med "kabinet". Er det bare en alm. ekstern USB2/3 HDD, eller kabinet som i "HDD skuffe"
|
||
![]() |
||
![]() |
||
Packer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Maj-2007 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 527 |
|
Hej
Jeg mener sådan et kabinet hvori man selv kan lægge/sætte sin egen harddisk i. Giver det mening. Jesper |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Der findes så 2 forskellige Interface opkobling direkte til computer (DAS) Dette kan gøres via eSATA, USB eller firewire. Disken kan ikke ses af andre end computeren selv, men kan godt deles fra computeren. Fås med følgende interfaces:
Eller Netværk opkobling (NAS) Harddisk boksen agerer som en computer på netværket der deler sit indhold. Kan ses af alle på netværket, men er langsommere sammenlignet med en direkte opkobling med USB3 eller eSATA. Kræver netværkskabel imellem enhederne for optimal hastighed, men kan godt køre over trådløst. Redigeret af Cyberguyen - 03-Februar-2015 kl. 13:29 |
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
|
Hej
Tak for info til alle. Så blev jeg lidt klogere. Jesper |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |