recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer/indstilling af Panasonic TX-40CX725
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer/indstilling af Panasonic TX-40CX725

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer/indstilling af Panasonic TX-40CX725
    Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 06:51
Godmorgen

Jeg søger nogle som har erfaring med Panasonic 40cx720/725

Indtil videre har jeg kun været i stand til at hitte skærmindstillinger efter kalibrering, til 55", som kan findes ovre på flatpanels.dk iøvrigt sammen med en ganske fin test.
   Jeg har prøvet at bruge værdierne fra 55" men var bestemt ikke tilfreds med billedet efter.
Så igår talte jeg med en sælger som fremskaffede nogle standardværdier de bruger ved kalibrering (vedhæftet) , men det gjorde næsten tingene værre Confused
   Jeg tænker om der er en rar sjæl der er den lykkelige ejer af cxc725 i 40" , som har lyst til at dele ud af sine erfaringer...

På forhånd tak


Redigeret af buenso80 - 29-Oktober-2015 kl. 13:27
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 08:04

Der skal jo ikke indstilles efter hvordan andre er blevet, der skal indstilles til det som passer til panelet. Få fat på noget hjælpe Værktøj og indstillet efter det. Selv uden kan det dog gøres rimeligt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 10:21
Tak for svaret radiomand. Jeg er ikke særligt erfaren i at justere skærme, og der er en del at "skrue" på.
Netop derfor søger jeg specifikke erfaringer med justering af denne model. Jeg forstår godt dit overordnede svar.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 11:35

Gå ud fra indstillingen Biograf/Film, farvetemperatur, start med en der er så neutral som mulig, skru ned for farve, få balancen mellem lys/backlight/kontrast stillet ind, så sætter du farve på til den ser naturlig ud, se f.eks hvordan et ansigt ser ud. Der er andre parametre, men stil på dem bagefter.
Husk at hvert Input inklusiv billede fra Tuner, skal justeres seperat.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 12:11
Det vil jeg prøve.
Jeg tror ikke man kan andet end at justere hvert enkelt input, hvis du med input mener værdi?
Hvis der er tændt for en tv kanal, så er det vel input for Tuner jeg her justerer. Men det er måske det du mener?

   Jeg har nok ikke været så specifik da jeg oprettet emnet, da min utilfredshed med billedet mere går på uroligheder fremfor forkerte farver og belysning.

   Kan du evt. forklare mig, hvorfor jeg med dette nye tv lægger ekstremt meget mærke til hver gang kameramanden rykker lidt på sig. Det virker groft sagt som om alle tv-serier og film er optaget med håndholdt kamera. Er det noget jeg skal vænne mig til fordi billedet er det skarpere end på mit gamle tv, eller kan man justere noget blødhed, der gør at øjet ikke lægger mærke til rystelser og kameraskifte?

Jeg håber du forstår hvad jeg mener...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 12:21

Der er diverse billedforbedrings ting der kan stilles på, de fleste skal nok være fra, men det må du experimentere lidt med.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 12:30
Okay så der er altså ikke andet end at prøve sig frem? Vil det sige at der ikke rigtig er en forklaring på hvorfor billedet pt. er så uroligt?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 12:48
Hej.

Vi har et  50CXC725 i vores feriebolig. Jeg kan ikke genkende at billedet skulle være uroligt.
Men det kan måske skyldes at vi kun ser flow TV via en Crormecast.

Så jeg vil spørge ind til hvordan I får jeres TV signal og om hvilke kanaler det drejer sig om.
Og om det også gør det hvis signal kilden er via HDMI eller ved afspilning fra YouTube eller SD Card.

Hilsen Carsten.
 




Redigeret af csell - 29-Oktober-2015 kl. 12:52
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 13:02
Hej Carsten. 1000tak for dit indlæg. Vi får signalet ind fra Satellit(Canal Digital) men problemet eksisterer også ved film på ex. Netflix
   Jeg har svært ved at forklare nærmere hvad jeg mener med uroligt billede, andet end jeg lægger mærke til hver enkelt lille bevægelse som kamera-manden måtte foretage sig. Billedet hakker ikke, og der er heller ikke skygger. Farverne har jeg nu justeret så billedet farvemæssigt ikke ser falsk ud.

Efter en del søgen på internettet er jeg kommet frem til, at min oplevelse af billedet kaldes "soap opera effect" og er meget godt beskrevet her:

http://www.howtogeek.com/182926/ask-htg-why-does-my-new-hdtvs-picture-look-awful/


Redigeret af buenso80 - 29-Oktober-2015 kl. 13:06
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 13:07
Du skal slå alt "billedforbedring" fra. Det er derfor.
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 13:24
Det syntes jeg at jeg har prøvet, men så var det efterfølgende som om der var tendens til "hak" og personer der trak "skygger" ? Det er bl.a. derfor jeg efterspørger nogle der har 40cx725 som kunne oplyse de optimale og specifikke værdier i skærmindstilling.
   Jeg har fået et modelspecifikt skema udleveret hvilket jeg linker til herunder, men det forværrer kun "soap opera" syndromet samt min søsyge Dead

http://tinypic.com/r/24vs3lc/9

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 16:13
Hvad så hvis du slår IFC helt fra?

Vil også mene at 1080 og 4K skal være på ON.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu