|
Erfaringer/indstilling af Panasonic TX-40CX725 |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
buenso80 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Marts-2010 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 200 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg vil prøve 1080&4K indstillingerne kan jeg umiddelbart slet ikke se i oversigten under indstillinger? |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
På TV'et eller i linket? |
|||
![]() |
|||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24799 |
||
Jeg har indstillet mit 50" efter disse anbefalinger. Der er en video lidt nede, som jeg fulgte. Det står rigtig godt på mit.
|
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
![]() |
|||
buenso80 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Marts-2010 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 200 |
||
På tv´et ![]() Det hjalp ikke på nervøsiteten at slå IFC fra, desværre... |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Prøv Flemmings links
|
|||
![]() |
|||
||
Hej Flemming. Tak for videoen. Værdierne derfra ser noget anderledes ud end dem fra flatpanels.dk passende til 55" som er baggrundsbelyst. Efter lidt søgen rundt har jeg fundet ud af, at dit 50" er kantbelyst ligesom mit 40", hvilket jeg tænker, gør værdierne brugbare. Jeg har nu indtastet dem i mit tv og alt ser mere naturtro ud nu. Dog døjer jeg stadig med en nervøs kameramand. Jeg ved dog ikke om det er i takt med at billedet på nyere tv er så skarpt, så man lægger mere mærke til de rystelser og zooms der er i de fleste optagelser... Jeg har kun mit 10 år gamle samsung lcd tv at sammenligne med, og her var billedet nok så uskarpt i forhold, således at mit øje ikke bemærkede det på samme måde? Redigeret af buenso80 - 29-Oktober-2015 kl. 17:29 |
|||
![]() |
|||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24799 |
||
Da jeg hentede mit, så havde elgiganten lavet en såkaldt kalibrering. Den var lige til, at lukke op og ski.. i. Jeg prøvede så nogle indstillinger, som jeg fandt på digitalt.tv, som hjalp en del, men stadig ikke nok. Prøvede så flatpanels, som ikke var i top, men efter de sidste fra avforums så sad den for mig lige i skabet. Men nogen gange, så skal der altså laves en del små indstillinger. Men held og lykke med, at få det til at stå perfekt.
![]() |
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
![]() |
|||
||
Er det det samme med afspilning af dvd eller BD? |
|||
![]() |
|||
||
Mange tak Flemming
Så er jeg altså ikke den eneste der har spildt 999,- på klargøring og kalibrering derude ![]() |
|||
![]() |
|||
||
Jeg har ingen dvd afspiller. Men billedet i neflix er også "nervøst". Måske i mindre grad end ved tv-signalet, men stadig nok til, at jeg bemærker det |
|||
![]() |
|||
||
Tror ikke jeg er helt med på hvad du mener med "nervøst"
|
|||
![]() |
|||
||
Det må jeg så sige jo til.
![]() Redigeret af Flemming Larsen - 29-Oktober-2015 kl. 17:42 |
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |