recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer/indstilling af Panasonic TX-40CX725
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer/indstilling af Panasonic TX-40CX725

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvad så hvis du slår IFC helt fra?

Vil også mene at 1080 og 4K skal være på ON.


Jeg vil prøve

1080&4K indstillingerne kan jeg umiddelbart slet ikke se i oversigten under indstillinger?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af buenso80 buenso80 skrev:



1080&4K indstillingerne kan jeg umiddelbart slet ikke se i oversigten under indstillinger?

På TV'et eller i linket?
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 16:22
Jeg har indstillet mit 50" efter disse anbefalinger. Der er en video lidt nede, som jeg fulgte. Det står rigtig godt på mit.


Mvh
Flemming Larsen
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af buenso80 buenso80 skrev:



1080&4K indstillingerne kan jeg umiddelbart slet ikke se i oversigten under indstillinger?

På TV'et eller i linket?


På tv´etTongue

Det hjalp ikke på nervøsiteten at slå IFC fra, desværre...
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 16:52
Prøv Flemmings links
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Jeg har indstillet mit 50" efter disse anbefalinger. Der er en video lidt nede, som jeg fulgte. Det står rigtig godt på mit.




Hej Flemming. Tak for videoen. Værdierne derfra ser noget anderledes ud end dem fra flatpanels.dk passende til 55" som er baggrundsbelyst. Efter lidt søgen rundt har jeg fundet ud af, at dit 50" er kantbelyst ligesom mit 40", hvilket jeg tænker, gør værdierne brugbare.


   Jeg har nu indtastet dem i mit tv og alt ser mere naturtro ud nu. Dog døjer jeg stadig med en nervøs kameramand. Jeg ved dog ikke om det er i takt med at billedet på nyere tv er så skarpt, så man lægger mere mærke til de rystelser og zooms der er i de fleste optagelser...
  Jeg har kun mit 10 år gamle samsung lcd tv at sammenligne med, og her var billedet nok så uskarpt i forhold, således at mit øje ikke bemærkede det på samme måde?


Redigeret af buenso80 - 29-Oktober-2015 kl. 17:29
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af buenso80 buenso80 skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Jeg har indstillet mit 50" efter disse anbefalinger. Der er en video lidt nede, som jeg fulgte. Det står rigtig godt på mit.




Hej Flemming. Tak for videoen. Værdierne derfra ser noget anderledes ud end dem fra flatpanels.dk

   Jeg har nu indtastet dem i mit tv og alt ser anderledes ud nu. Dog døjer jeg stadig med en nervøs kameramand. Jeg ved dog ikke om det er i takt med at billedet på nyere tv er så skarpt, så man lægger mere mærke til de rystelser og zooms der er i de fleste optagelser...
  Jeg har kun mit 10 år gamle samsung lcd tv at sammenligne med, og her var billedet nok så uskarpt i forhold, således at mit øje ikke bemærkede det på samme måde?
Da jeg hentede mit, så havde elgiganten lavet en såkaldt kalibrering. Den var lige til, at lukke op og ski.. i. Jeg prøvede så nogle indstillinger, som jeg fandt på digitalt.tv, som hjalp en del, men stadig ikke nok. Prøvede så flatpanels, som ikke var i top, men efter de sidste fra avforums så sad den for mig lige i skabet. Men nogen gange, så skal der altså laves en del små indstillinger.

Men held og lykke med, at få det til at stå perfekt.Smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af buenso80 buenso80 skrev:





Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Jeg har indstillet mit 50" efter disse anbefalinger. Der er en video lidt nede, som jeg fulgte. Det står rigtig godt på mit.




Hej Flemming. Tak for videoen. Værdierne derfra ser noget anderledes ud end dem fra flatpanels.dk passende til 55" som er baggrundsbelyst. Efter lidt søgen rundt har jeg fundet ud af, at dit 50" er kantbelyst ligesom mit 40", hvilket jeg tænker, gør værdierne brugbare.


   Jeg har nu indtastet dem i mit tv og alt ser mere naturtro ud nu. Dog døjer jeg stadig med en nervøs kameramand. Jeg ved dog ikke om det er i takt med at billedet på nyere tv er så skarpt, så man lægger mere mærke til de rystelser og zooms der er i de fleste optagelser...
  Jeg har kun mit 10 år gamle samsung lcd tv at sammenligne med, og her var billedet nok så uskarpt i forhold, således at mit øje ikke bemærkede det på samme måde?




Er det det samme med afspilning af dvd eller BD?
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 17:33
Mange tak Flemming

Så er jeg altså ikke den eneste der har spildt 999,- på klargøring og kalibrering derude Wink


Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af buenso80 buenso80 skrev:





Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Jeg har indstillet mit 50" efter disse anbefalinger. Der er en video lidt nede, som jeg fulgte. Det står rigtig godt på mit.




Hej Flemming. Tak for videoen. Værdierne derfra ser noget anderledes ud end dem fra flatpanels.dk passende til 55" som er baggrundsbelyst. Efter lidt søgen rundt har jeg fundet ud af, at dit 50" er kantbelyst ligesom mit 40", hvilket jeg tænker, gør værdierne brugbare.


   Jeg har nu indtastet dem i mit tv og alt ser mere naturtro ud nu. Dog døjer jeg stadig med en nervøs kameramand. Jeg ved dog ikke om det er i takt med at billedet på nyere tv er så skarpt, så man lægger mere mærke til de rystelser og zooms der er i de fleste optagelser...
  Jeg har kun mit 10 år gamle samsung lcd tv at sammenligne med, og her var billedet nok så uskarpt i forhold, således at mit øje ikke bemærkede det på samme måde?




Er det det samme med afspilning af dvd eller BD?


Jeg har ingen dvd afspiller. Men billedet i neflix er også "nervøst". Måske i mindre grad end ved tv-signalet, men stadig nok til, at jeg bemærker det
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 17:38
Tror ikke jeg er helt med på hvad du mener med "nervøst"
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af buenso80 buenso80 skrev:

Mange tak Flemming

Så er jeg altså ikke den eneste der har spildt 999,- på klargøring og kalibrering derude Wink


Det må jeg så sige jo til.Tongue Jeg ville aldrig betale, for at elgiganten lavede en kalibrering. Det største problem ved dem, er at de gør det i butikken, så der bliver ikke taget hensyn til dine omgivelser. Jeg havde bare bestilt det online, og skulle først hente det efter nogle timer. Da jeg så kom, så havde de gjort det af dem selv. Men hold da op, det var nogle elendige indstillinger.


Redigeret af Flemming Larsen - 29-Oktober-2015 kl. 17:42
Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu