recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer/indstilling af Panasonic TX-40CX725
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer/indstilling af Panasonic TX-40CX725

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af buenso80 buenso80 skrev:

 Men billedet i neflix er også "nervøst". Måske i mindre grad end ved tv-signalet, men stadig nok til, at jeg bemærker det

Netflix: Har du 4K signalet derpå? Har du egentlig tjekket noget 4K ud?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af buenso80 buenso80 skrev:

Mange tak Flemming

Så er jeg altså ikke den eneste der har spildt 999,- på klargøring og kalibrering derude Wink


Det må jeg så sige jo til.Tongue Jeg ville aldrig betale, for at elgiganten lavede en kalibrering. Det største problem ved dem, er at de gør det i butikken, så der bliver ikke taget hensyn til dine omgivelser. Jeg havde bare bestilt det online, og skulle først hente det efter nogle timer. Da jeg så kom, så havde de gjort det af dem selv. Men hold da op, det var nogle elendige indstillinger.


Jeg er helt og aldeles enigOuch
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af buenso80 buenso80 skrev:

 Men billedet i neflix er også "nervøst". Måske i mindre grad end ved tv-signalet, men stadig nok til, at jeg bemærker det

Netflix: Har du 4K signalet derpå? Har du egentlig tjekket noget 4K ud?


Jeg kan ikke finde indstillinger for 4k i tv´et hvis det er det du mener.


Redigeret af buenso80 - 29-Oktober-2015 kl. 18:03
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af buenso80 buenso80 skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af buenso80 buenso80 skrev:

 Men billedet i neflix er også "nervøst". Måske i mindre grad end ved tv-signalet, men stadig nok til, at jeg bemærker det

Netflix: Har du 4K signalet derpå? Har du egentlig tjekket noget 4K ud?


Jeg kan ikke finde indstillinger for 4k, og har heller ikke set noget i 4k nej...
Du kan jo søge på Youtube. Der har de en del. Du søger bare på 4K, og så kommer det frem.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Tror ikke jeg er helt med på hvad du mener med "nervøst"


Jeg kan bedst forklare det sådan her:

Specielt i "reality" tv programmer hvor der er mange kamera skift og konstant skiftende fokus, bemærker jeg kameraets vuggen. Lidt som om hvis jeg selv stod bag kameraet.

Selv i "Captain America-the winter soldier" streamet fra Netflix virker det groft fortalt som noget Lars von trier har instrueret. Dette skal ikke forveksles med 50hz hakken. Det er tale om en flydende vuggen.

Hvis jeg ser madprogrammer a´la´ "jamie oliver" hvor kameraet står mere eller mindre fast er der intet at bemærke.


Redigeret af buenso80 - 29-Oktober-2015 kl. 17:55
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 17:59

Citat:

"Netflix: Har du 4K signalet derpå? Har du egentlig tjekket noget 4K ud?"

"Jeg kan ikke finde indstillinger for 4k, og har heller ikke set noget i 4k nej..."

"Du kan jo søge på Youtube. Der har de en del. Du søger bare på 4K, og så kommer det frem."

Svar:

Okay. Måske har jeg allerede set noget i 4k på Netflix. Captain America stod ihvertfald super sprødt og ultra klart. Lidt som at være der selv...


Redigeret af buenso80 - 29-Oktober-2015 kl. 18:00
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af buenso80 buenso80 skrev:


Citat:

"Netflix: Har du 4K signalet derpå? Har du egentlig tjekket noget 4K ud?"

"Jeg kan ikke finde indstillinger for 4k, og har heller ikke set noget i 4k nej..."

"Du kan jo søge på Youtube. Der har de en del. Du søger bare på 4K, og så kommer det frem."

Svar:

Okay. Måske har jeg allerede set noget i 4k på Netflix. Captain America stod ihvertfald super sprødt og ultra klart. Lidt som at være der selv...
Captain America er så ikke i 4K. Er dit abonnement det store hos netflix? Ellers kan du kun se HD.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af buenso80 buenso80 skrev:



Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Tror ikke jeg er helt med på hvad du mener med "nervøst"


Jeg kan bedst forklare det sådan her:

Specielt i "reality" tv programmer hvor der er mange kamera skift og konstant skiftende fokus, bemærker jeg kameraets vuggen. Lidt som om hvis jeg selv stod bag kameraet. 1

Selv i "Captain America-the winter soldier" streamet fra Netflix virker det groft fortalt som noget Lars von trier har instrueret. Dette skal ikke forveksles med 50hz hakken. Det er tale om en flydende vuggen. 2

Hvis jeg ser madprogrammer a´la´ "jamie oliver" hvor kameraet står mere eller mindre fast er der intet at bemærke.


1: er det så ikke bare naturligt det er sådan?
2: har du set noget af filmen på et andet TV?
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af buenso80 buenso80 skrev:



Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Tror ikke jeg er helt med på hvad du mener med "nervøst"


Jeg kan bedst forklare det sådan her:

Specielt i "reality" tv programmer hvor der er mange kamera skift og konstant skiftende fokus, bemærker jeg kameraets vuggen. Lidt som om hvis jeg selv stod bag kameraet. 1

Selv i "Captain America-the winter soldier" streamet fra Netflix virker det groft fortalt som noget Lars von trier har instrueret. Dette skal ikke forveksles med 50hz hakken. Det er tale om en flydende vuggen. 2

Hvis jeg ser madprogrammer a´la´ "jamie oliver" hvor kameraet står mere eller mindre fast er der intet at bemærke.


1: er det så ikke bare naturligt det er sådan?
2: har du set noget af filmen på et andet TV?


1: Det håber jeg jo, men det kunne være at andre med panasonic 7serien havde haft de samme oplevelser og kunne berolige med at det kræver tilvænning at gå fra et low res. tv til et i high res.

2: Jeg har set samme film på mit gamle samsung og her bemærkede jeg ikke kameraets vuggen og overgange
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 19:35
Nu ser jeg på et plasma TV hver dag. Og når jeg ser på et lcd/led TV, bemærker jeg at billedet står klippefast og utroligt skarpt. Kan ikke huske jeg har set kamera vuggen.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 19:41

Har heller ikke set/lagt mærke til noget af den art, der er noget Motion Judder fra f.eks You Tube, men det er jo noget helt andet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 20:11
Hmm en anelse bekymrende....

mht. motion judder så oplever jeg på intet tidspunkt slør eller hakkende billede. Men billedet er uroligt på den måde at kameraet virker håndholdt. Dog når man læser om motion judder, så kan det godt lyde lidt som mit problem.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu