Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
GSKAiro
Junior bruger
Oprettet: 11-Februar-2006
Status: Offline
Point: 25
|
Emne: Erfaringer me LG 42PM1MA Sendt: 21-Februar-2007 kl. 09:07 |
Dette 42" TV fås nu til ca 7500kr, men jeg har ikke kunne finde nogel erfaringer med tvet. Er der nogle herinde der kan hjælpe.
(Har kun 7.500 kr til at købe Tv for så Panasonics 10 - 12.000 kr modeller er ikke interessante.)
|
 |
Matzon
Super bruger
Oprettet: 28-November-2006
Sted: Denmark
Point: 345
|
Sendt: 21-Februar-2007 kl. 09:39 |
Jeg har selv lige fået 50" af samme fjernsyn. Har kun haft det siden mandag aften, så begrænset erfaring (er i øvrigt min første non-crt skærm). Bemærk, 50" har 1366x768 panel, 42" har 1024x768. Midlertidigt setup:  Jeg synes at billedet er helt i orden - det stemmer helt overens med hvad jeg havde regnet med. Man skal dog mindst 3m væk når vi taler 50", og specielt SD materiale - ellers ser det grynet og tværet ud. Smækker jeg The Incredibles eller Fifth Element 720p (dvi->hdmi) er det derimod en helt anden sag. Det ser hamrende godt ud, og får en til at skrige på mere HD materiale (gælder så for alle hd-ready fjernsyn, men umiddelbart endnu mere på en 50", den holdes tilbage så at sige). Farver, Kontrast, Brightness osv ser alt fint ud - men jeg har det dog kørende på 50% for tiden, grundet break-in af plasma. Jeg kører 1:1 pixelmapping i 1024:768 (kan ikke får den til det med 1366x768) og det står flot. Helt klart MERE end pengene værd - imo. Af negative ting kan nævnes: - Manglende højtalere (et plus for mange, men værd at nævne) - Aktiv køling (der sidder 2x120 mm blæsere bagpå). De kan høres når du muter TV'et - men er absolut ikke noget problem! - de siger reelt ikke noget. - Kun 1 hdmi port - Fjernbetjening kunne være bedre, men er ikke et problem - jeg er bare vant til en ret god Sony fjernbetjening.
|
 |
lrev på jobbet
Guld medlem
Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
|
Sendt: 21-Februar-2007 kl. 09:48 |
Hej!
Ser godt ud-hva`har du sluppet for det-og hvor henne?
lrev
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
 |
Matzon
Super bruger
|
Sendt: 21-Februar-2007 kl. 10:01 |
http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?prodid=81592 - kr. 13.696 5 på lager nu, 9 da jeg bestilte i fredags - har på fornemmelsen at der er andre der også har set fidusen i det TV.
de har 42" til kr. 7.506
Redigeret af Matzon - 21-Februar-2007 kl. 10:05
|
 |
Matzon
Super bruger
|
Sendt: 21-Februar-2007 kl. 10:04 |
i øvrigt en lille detalje som jeg ikke havde tænkt over - og som ikke rører mig en dyt alligevel, er at dens strømforbrug er 450 W. Det skal selvf. ses relativt til at det er et 50" panel, så det bruger nu engang mere strøm end 32", men det er også fordi at plasma bruger mere strøm.
|
 |
lrev på jobbet
Guld medlem
Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
|
Sendt: 21-Februar-2007 kl. 10:18 |
Hej!
Godt nok billigt for en 50"
Tror at min egen bruger 470w-så jeg ved det godt.
Husk at tage opgivelserne for strømforbrug på LCD med et gran salt-den trækker en KONSTANT strøm-i modsætning til plasma,så i virkeligheden er deres forbrug ikke SÅ forskelligt
lrev
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
 |
GSKAiro
Junior bruger
Oprettet: 11-Februar-2006
Point: 25
|
Sendt: 21-Februar-2007 kl. 20:06 |
Takker for svaret.
Har du problemer med at billedet bliver, Alså at du oplever TV logoere bliver på skærmen efter kanal skifte eller ligende?
|
 |
iceman24
Guld medlem
Oprettet: 27-September-2005
Point: 938
|
Sendt: 21-Februar-2007 kl. 20:27 |
GSKAiro skrev:
Takker for svaret.
Har du problemer med at billedet bliver, Alså at du oplever TV logoere bliver på skærmen efter kanal skifte eller ligende?
|
det er ganske normalt at du kan se tv logoer lidt efter kanal skift osv.. jeg har nu haft mit PANA PV60 42" i næsten 2 mdr. og i starten var jeg panisk over at jeg kunne se logoer og skygger efter undertekster.. men jeg kunne kun se det helt tæt på skærmen med lyset slukket. men nu bruger jeg bare tvet og nyder det og har ikke haft problemer med at kunne se noget fra de 3 meter hvor jeg sidder
|
 |
Steen2000
Guld medlem
Oprettet: 15-Januar-2007
Point: 632
|
Sendt: 21-Februar-2007 kl. 20:32 |
Matzon: Ser sku godt ud! Fører du højtalerne direkte til TV'et eller via noget homecinema? Hvis du fører dem direkte til TV'et, har du så nogle andre til dit musik anlæg eller hvordan kan man bruge de samme højtalere (hvis det er det du gør)?
Er Proshops produkter parallel importerede ? Hvis ja, hvad så med garanti etc.??
|
 |
Matzon
Super bruger
|
Sendt: 22-Februar-2007 kl. 01:09 |
jeg har ikke ummidelbart problemer med skygger fra logoer eller lign... har kørt break in i 24 timer (give or take) - og alt ser fint ud.
Højtalerne - som er midlertidige - får lyd direkte fra TV'et (2xphono->minijack). Ligeledes fodrer jeg TV'et med dvi->hdmi stik (+audio minijack->minijack (skal af ukendte årsager i Remote porten, og ikke audio ind (????)).
Såfremt jeg havde et anlæg, var lyden nok ført direkte til det - uden om TV. Men faktisk ikke sikker på hvordan jeg ville lave det setup, så at lyde både kan komme fra computer og fra fjernsyn..
Jeg er ikke bekendt med at de parallel importerer. Men jeg har ikke fået det på skrift :)
|
 |
Bruger udmeldt 31
--
Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
|
Sendt: 22-Februar-2007 kl. 10:10 |
Matzon skrev:
Jeg har selv lige fået 50" af samme fjernsyn. Har kun haft det siden mandag aften, så begrænset erfaring (er i øvrigt min første non-crt skærm). Bemærk, 50" har 1366x768 panel, 42" har 1024x768.
Midlertidigt setup:
Jeg synes at billedet er helt i orden - det stemmer helt overens med hvad jeg havde regnet med. Man skal dog mindst 3m væk når vi taler 50", og specielt SD materiale - ellers ser det grynet og tværet ud.
Smækker jeg The Incredibles eller Fifth Element 720p (dvi->hdmi) er det derimod en helt anden sag. Det ser hamrende godt ud, og får en til at skrige på mere HD materiale (gælder så for alle hd-ready fjernsyn, men umiddelbart endnu mere på en 50", den holdes tilbage så at sige). Farver, Kontrast, Brightness osv ser alt fint ud - men jeg har det dog kørende på 50% for tiden, grundet break-in af plasma.
Jeg kører 1:1 pixelmapping i 1024:768 (kan ikke får den til det med 1366x768) og det står flot.
Helt klart MERE end pengene værd - imo.
Af negative ting kan nævnes: - Manglende højtalere (et plus for mange, men værd at nævne) - Aktiv køling (der sidder 2x120 mm blæsere bagpå). De kan høres når du muter TV'et - men er absolut ikke noget problem! - de siger reelt ikke noget. - Kun 1 hdmi port - Fjernbetjening kunne være bedre, men er ikke et problem - jeg er bare vant til en ret god Sony fjernbetjening.
|
Hvorfor er denne model 50PM1MA ikke på LG's hjemmeside(den danske)?
Nogen der kender forskellen på denne og 50PC1R (udover de manglende højttalere)?
|
 |
Matzon
Super bruger
|
Sendt: 22-Februar-2007 kl. 15:41 |
Pallec skrev:
Hvorfor er denne model 50PM1MA ikke på LG's hjemmeside(den danske)?
|
tja, mit bedste bud er at det ikke er et tv for consumer, samt at det jo ikke er den allernyeste model.
|
 |