Det er nok ikke så meget et spørgsmål om burn-in som det er et spørgsmål om slitage.
Som jeg husker det fra min børnelærdom så bliver plasma cellerne slidt og begynder at ændre sig over tid. Meget lidt, godtnok, men stadig en smule. Hvis du hovedsageligt har set 4:3 udsendelser, så vil det betyde at området midt på skærmen er mere slidt end området i kanterne, og du vil derfor kunne ane at der er en farveforskel. Om det kan forekomme efter 18 måneder ved jeg ikke.
Der er forskellige løsninger: 1) Prøv at brænde og afspille den burn-in Wash DVD som ligger her på siden et sted. Denne "slider" skærmen ligeligt over hele panelet, og kan måske afhjælpe problemet.
2) Så dine 4:3 udsendelser med med stretch, så de fylder hele skærmen (meget lidt tiltalende efter min mening, men der er meget forskellige meninger om dette)
3) Nogle tv (mit Samsung Plasma der er 1½ gammelt blandt andet) har muligeheden for at man ved 4:3 signal istedet for de sorte bjælker kan vise nogle grå bjælker. Dette er for at modvirke det fænomen du beskriver, nemlig ved at "slide" på hele skærmen (og grå slider åbenbart mere end sort, også selvom det er statisk grå. (Eller er det mon pga Dithering som gør at farven grå jo netop ikke er statisk, men derimod pixel der blinker i andre farver for at skabe illusionen om farven grå)).