|
Erfaringer med Asus eee? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
reflection ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Status: Offline Point: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tak for jeres råd.
Jeg har nu bestilt en Intel NUC DN2820FYKH, og forventer at bestille en dual usb tuner (kan fås til ca. 250kr mod godt 1100kr for et hdhomerum, så trods pæne anbefalinger vejer prisen og behovet tungere). Med lidt held får jeg en maskine som kan lige akkurat det jeg har behov for :-) |
|
![]() |
|
reflection ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Status: Offline Point: 13 |
Ville blot følge op. Kører nu med min NUC, og mit første indtryk er at alt er godt, bortset fra at grafikkortet driller mig i 1080p opløsning. Jeg kan kun køre op til 60hz, og det giver et lidt uskarpt billede (f.eks. hvis jeg læser tekst i en browser eller ser optagede TV-programmer, som før så "lækre" ud), som om at det er en opskalering fra en lavere opløsning. Det er svært at beskrive, men noget er anderledes og ikke til det bedre.
Tidligere kørte jeg 70hz eller 72hz (kan sku ikke lige huske det helt), og fik et perfekt billede på min LCD, men det kan jeg ikke nu. Jeg er gået fra VGA til HDMI, og det kan også være i det skifte at noget er ændret. Måske nogen har en idé om hvad jeg kan gøre? Jeg bruger den nyeste grafikkort driver fra intel sitet.
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Jeg har nøjagtig det samme problem, efter skift fra DVI til HDMI. Det ser ud ad helvede til. Min box er dog en Zotac ION box |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Tanaburs ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 445 |
Hej
Meget inspirerende. Købte du en USB DVB T tuner og hvilken model var det ? Kan dine problemer med billedet under visse forhold løses med en kraftigere NUC ? |
|
![]() |
|
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
I forbindelse med tv afspilning, skal du køre 50 eller 25 fps/hz.
Film og Blue Ray er mest 24 eller 23,976 fps/hz. |
|
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI |
|
![]() |
|
Jeg har også prøvet med 50hz, og det ændrer desværre ikke noget, hverken for film eller TV. Det virker som om at det er en dårlig håndtering af skalering af indhold, da det bliver meget pixeleret og ikke så "glat".
NUCen afspiller HD-film uden problemer (dvs. HW-decoding hvor cpu kun ligger på ca 30%), så jeg tænker ikke at det som sådan er et problem med hestekræfterne. Jeg endte med at købe en geniatech dual USB tuner fra amazon.co.uk til 250kr inkl. levering, og den er præcis som den skal være. Jeg prøvede først MANGE forsøg med at købe en dual tuner i dk, men ingen endte med at have en sådan på lager når de først fik kigget efter (pinligt).
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |