recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med BEQ på film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med BEQ på film

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2020 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af andersmi andersmi skrev:

Ja hold op det ville være lækkert hvis de ikke pillede ved biograf-mixet, men det ville stille markant større krav til processorer/receviere, specielt ved Atmos/DTS-X da de består af markant flere objekter.
Skal gerne indrømme at jeg ikke er ekspert på hvordan Atmos er kodet, men er antallet af objekter ikke de samme? Hvis vi ser bort fra Disney som laver "pre-render" på Atmos-mixes (dvs. selvom man har 13.1.12 system så afspilles det kun i 7.1.4 - virkelig ringe!), så burde de "gode" studier understøtte alle objekter. Dog ikke samme antal højttalere som biograf dog, men mener at Trinnov kan komme op på 48 kanaler - hvilket i et lille rum dækker dig mindst ligeså godt ind som biografen.

Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Januar-2015
Point: 1036
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2020 kl. 20:58
Booster i jeres subs i visse frekvenser 10db med mini dsp?
Troede boost skulle holdes på minimum?
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 06:18
Jeg har sat en øvre grænse for boost på 4db når jeg bruger MSO til at generere filtre til miniDSP. Nogle af de filtre som bruges til BEQ er virkeligt aggressive med boost og det er bl.a. også derfor at jeg ikke vil bruge dem og da slet ikke kombineret med de rumkorrektions filtre jeg bruger i forvejen.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2020 kl. 06:49
JohnConnor: Der er stor forskel på at forsøge at booste et null 10db og dét der foreslås ift BEQ. BEQ (som jeg har forstået det) er det samme som at skrue 5db op for sine subs - blot kun fra f.eks 40hz og under i stedet for hele subområdet. 
Til top
andersmi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Februar-2008
Point: 162
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersmi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2020 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af andersmi andersmi skrev:

Ja hold op det ville være lækkert hvis de ikke pillede ved biograf-mixet, men det ville stille markant større krav til processorer/receviere, specielt ved Atmos/DTS-X da de består af markant flere objekter.
Skal gerne indrømme at jeg ikke er ekspert på hvordan Atmos er kodet, men er antallet af objekter ikke de samme? Hvis vi ser bort fra Disney som laver "pre-render" på Atmos-mixes (dvs. selvom man har 13.1.12 system så afspilles det kun i 7.1.4 - virkelig ringe!), så burde de "gode" studier understøtte alle objekter. Dog ikke samme antal højttalere som biograf dog, men mener at Trinnov kan komme op på 48 kanaler - hvilket i et lille rum dækker dig mindst ligeså godt ind som biografen.

Jeg kan ikke rigtig finde det nu, er nu bare ret sikker på at læste et eller andet om det et sted. Ja vi kan hurtigt blive enige om at det Disney har gang i er dybt godnat! Jeg kan måske forstå deres argument med at spare båndbredde, og det giver mening hvis filmen bliver streamet, men på bluray burde de inkludere det fulde lydspor.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu