recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med den nye HDRW720
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaringer med den nye HDRW720

Besvar Besvar Side  <1234 13>
Forfatter
Besked
ricas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Januar-2004
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2004 kl. 13:39

Man kan ikke ændre komp ved den specifikke optagelse, men kun ved en fast setting. Det er såmænd logisk nok, da recorderen optager hele tiden. Dog vælger man een setting for TV, og en anden for CAM input. 

Jeg synes ikke at det er noget problem, og hvorfor vælge en høj komp ? Ingen recordere (incl de japanske) jeg har set, giver et ordenligt billede over 2x komp - og med HDD er der jo ikke grund til at "spare".

Endvidere betyder det også, at når du flytter en optagelse over på DVD, så er det bare "en fil" der flyttes, der skal altså ikke re-encodes. 

Var det det, du søgte ?

Mvh

Til top
Svubbert Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2004 kl. 13:49

Oprindeligt skrevet af ricas ricas skrev:

Endvidere betyder det også, at når du flytter en optagelse over på DVD, så er det bare "en fil" der flyttes, der skal altså ikke re-encodes. 

Var det det, du søgte ?

Ja, tak. Ville måske bare gerne have haft muligheden for at kunne skifte kvalitet i forbindelse med timerrecordings. Yndlingsfilmen eller favoritkoncerten i bedste billed- og lydkvalitet (ingen problemer med at man så "råt" kopierer filmen i den kvalitet til DVD mediet) og så måske fodboldkampen eller de 10 timers ryder-cup golf i en lidt lavere kvalitet.

Måske er det et problem, der løser sig selv. Oftest vil man jo nok "forfalde" til en bestemt kvalitet, men alligevel ...

mvh

Til top
ricas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2004 kl. 14:26

...jeg synes bare, at optagelser med en bite-rate lavere end 2x (2,5 time på en dvd) ikke er værd at se på ! På m1, m2 og m2x kan jeg til gengæld ikke se forskel fra TV og Selector og på recorderen....

Hvis du har et program der er længere end 2,5 time - og som du gerne vil ha' over på DVD, så kan man jo bare splitte titlen op. At tro, at 3 eller 4 timers optagelse på en DVD er værdt at se på, er efter min bedste overbevisning "blålys"...gælder også for JVC og Panny (med risiko for ballade  )

Så man skal nok overveje nøje med sig selv, HVORDAN man vil bruge en recorder - og ikke nødvendigvis gå efter den der "kan mest".

Mvh

Til top
Svubbert Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Juni-2004
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2004 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af ricas ricas skrev:

Så man skal nok overveje nøje med sig selv, HVORDAN man vil bruge en recorder - og ikke nødvendigvis gå efter den der "kan mest".

Mvh

Hej Ricas.

Jeg er meget enig i den betragtning. Der er dog hulens til forskel i diskforbrug fra M1 (16 timer) til M2x (40 timer) i ledig harddisk tid. Derfra skal så trækkes diskplads forbrugt af timeshift bufferen.

Som sagt ønsker jeg heller ikke nødvendigvis at blive fanget i et feature-helvede men mere danne mig et indtryk af de "behov" jeg tror jeg får med den nye teknologis indmarch. Jeg er indforstået med at "problemet" kun opstår i en periode med massiv optageaktivitet, hvor man så ikke kan fjerne/prioritere optagelser (hvis man f.eks er bortrejst eller ikke lige har fået migreret sine 3 favoritfilm endnu). Måske er spørgsmålet, som du også mere end antyder bare akademisk. Ville en 120GB harddisk eller 360GB løse problemet ... ? Måske på kort sigt, men så ville den nye virkelighed vel bare betyde at man ændrede adfærdsvaner og tillagde sig nye behov...

Har du noget indtryk af støjniveau ?

mvh

Redigeret af Svubbert
:) HrD
Til top
ricas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2004 kl. 15:04

Hej,

Med en 3 timers buffer har jeg 37 timer tilbage - i god kvalitet. Det er i al fald godt nok til mig, specielt da DR og TV2  mest sender genudsendelser 

Støj..ja, den giver et klik når den starter, og et når den slukker, ellers hører du den bare ikke, der er ikke noget støj !

Til top
allanl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2004
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2004 kl. 23:49
Hej Ricas,

2 korte spørgsmål:

Er det muligt at overspille fra DVD til HDD?

Er det muligt at afspille en DVD imens der optages til HDD fra en anden kanal?

Til top
allanl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2004 kl. 23:52
Og...

Er maskinen dækket af Philips egen garantiordning, altså den hvor man  indenfor garantiperioden selv kan henvende sig til direkte til Philips i tilfælde af problemer/reparationer?

Til top
ricas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2004 kl. 08:32

AllanL

1 - Nej

2 - Ja, selvom jeg ikke helt forstår hvad du mener med "..en anden kanal"

3 - Mine egne erfaringer med Philips er, at uanset hvor den er købt i EU, så vil Philips DK give support.

Mvh

Til top
allanl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2004 kl. 09:15

Hej Ricas,

Det var også lidt kringlet formuleret (2'eren). Det jeg mener med "en anden kanal" er sådan set bare om det er muligt at afspille og se en dvd-film i maskinen samtidigt med at der optages et andet tv-program på HHD'en over tuneren.

Jeg fik en kort demo af maskinen i Fona, og der kunne ekspedienten ikke umiddelbart finde ud af at optage samtidigt med at der blev afspillet en dvd. Måske han bare ikke havde helt styr på det?

Til top
ricas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2004 kl. 10:56

Hej,

Nej, det havde han vist ikke !

Man kan sagtens se en DVD, mens man optager - faktisk kan man slet ikke undgå det !

Husk, at så snart du tænder den, begynder den at optage, også selv om du blot bruger DVD delen. Det betyder også, at har du sat en optagelse igang ved hjælp af timeren, så kan du stadig bruge Live bufferen - bare det er på samme kanal (kun 1 tuner). 

Der er 2 måder at optage på, enten via Life Buffer, eller via timer. Timer delen fungerer ligesom du er vant til, men i Live Bufferen kan du også vælge at overføre en titel til HDD.

Mvh    

Til top
allanl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2004 kl. 11:06

Super, det var rart lige at få bekræftet de tvivlspørgsmål, som jeg ikke synes fremgår helt tydeligt i manualen.

Det eneste der nu er tilbage er Guide Plus+ funktionaliteten, den går jeg ikke udfra virker i DK - selv hvis man har kabeltv?

Til top
thomic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Maj-2004
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2004 kl. 13:10

Til allanl

Hvis du har den danske manual, så slå op på side 27 (side 29 i den engelske), der kan du se i hvilke lande Guide Plus+ virker.... altså ikke i DK... endnu!

Redigeret af thomic
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 13>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu