recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med Dlink Dir-655
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaringer med Dlink Dir-655

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Baron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med Dlink Dir-655
    Sendt: 26-September-2010 kl. 11:04
Hej Gutter,

Er der nogle af jer som har nogle erfaringer med Dlinks Dir-655 N Router..

Forstår det ikke, men da jeg har brug for at forwarde nogle porte til min nas, har jeg været inde i forward ports (doh) og også forsøgt at lave en virtual server og åbne portene denne vej..

MEN, når jeg så kører en portscan på den, så står de alle til at være lukkede..

Tænkte om der var nogle der havde denne router, og kunne give lidt råd omkring andre fremgangsmåder, samt hvis det virker for andre så oplyse hvilken firmware etc.den kører med..

Panasonic TX-P42GT30Y, Onkyo TX-SR806, HTPC i5, Elac FS-189, Elac CC241, PS3 Slim - Harmony One
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 11:18
Har du husket at enable de porte du har sat op ved at sætte flueben i kassen ved siden af computer IP'en?
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 11:19
Jeg bruger det menupunkt, der hedder virtual server, og det virker fint.

Jeg kan ikke lige huske, hvorfor jeg i sin tid fravalgte at bruge menupunktet port forwarding (Edit: Men det kan jeg se nu - det er fordi jeg ikke kan specificere en destinationsport under port forwarding).

Her er et eksempel på indkommende trafik på port 25, som jeg forwarder til port 25 på 10.0.3.8:

Redigeret af Allan Olesen - 26-September-2010 kl. 11:24
Til top
Baron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 11:26
Det hele skulle da være i ordren.

Her er hvordan det står.

Panasonic TX-P42GT30Y, Onkyo TX-SR806, HTPC i5, Elac FS-189, Elac CC241, PS3 Slim - Harmony One
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 11:44
forkert forum.
Jeg tror at du få flere svar i rigtige forum.
.....
Til top
Baron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 11:46
Måske en mod gider smide det i det korrekte.. dog vil jeg da mene at jeg har fået god hjælp i dette :o)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 12:26
Du skriver, at du har prøvet en portscan. Den er vel foretaget udefra og ikke indefra? Ellers ligger forklaringen nok her.

Jeg undrer mig lidt over Protocol 257. Protokolnumre angives normalt med 8 bit, så højest mulige nummer er 255. Men jeg kan se, at min egen gør det samme, hvis jeg vælger både TCP og UDP, så det burde være i orden. Prøv dog evt. at lave det om til TCP (Protokol 6), da jeg tvivler lidt på, at du får brug for at forwarde UDP til nogle af de viste portnumre.

Bemærk i øvrigt, at ftp kan give nogle problemer, fordi ip-adresser og portnumre kan være kodet ind i pakkernes datadel, så de ikke uden videre bliver rettet korrekt til, når pakkerne passerer gennem en nat-router. Jeg vil dog tro, at de fleste routere tager højde for problemet og også omskriver pakkernes datadel ved ftp-trafik, men jeg har aldrig testet med denne router.

Redigeret af Allan Olesen - 26-September-2010 kl. 12:29
Til top
Baron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 13:04
Har ændret fra TCP/UDP til rent TCP..
Lavet en ny portscan m. PFPortChecker, og den står stadig til at den kan pinge min router, men at porten er lukket..

Allan, hvilken firmware bruger du? - har hørt at der skulle være problemer med nogle af dem fra div. boards på nettet. bruger selv v.1.31EU
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af Baron Baron skrev:

Har ændret fra TCP/UDP til rent TCP..
Lavet en ny portscan m. PFPortChecker, og den står stadig til at den kan pinge min router, men at porten er lukket..

Allan, hvilken firmware bruger du? - har hørt at der skulle være problemer med nogle af dem fra div. boards på nettet. bruger selv v.1.31EU
1.21EU,  2008/11/03

Hvilken maskine kører du PFPortChecker på?

Jeg kender ikke programmet, men ud fra beskrivelsen på nettet ser det ud til, at det lytter efter indkommende forbindelsesforsøg fra programmørens server. Men det må jo betyde, at du skal køre programmet på den maskine, du har forwardet porten til - altså din NAS, hvis du overhovedet er i stand til det. Kører du det på din PC, vil det melde, at porten er lukket.

Redigeret af Allan Olesen - 26-September-2010 kl. 13:24
Til top
Baron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 13:31
Hej Allan,

Jeg kører det fra min bærbar, så det er nok derfor at portene står til at være lukket..
Ved du om der er andre måder at tjekke på om portene er åbne eller om de er lukkede?

Damn, det er da utroligt har aldrig haft disse problemer før..

Grunden til at disse porte skal åbnes er for at jeg kan komme på min NAS udefra den store verden :o)

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 13:38
Der er flere services på nettet. Jeg prøvede lige med en tilfældig: http://www.canyouseeme.org/

Det virkede fint, selv om resultatet gemmer sig lidt på siden, lige under alle Google-tekstreklamerne.

Men har du prøvet, om din fjernadgang til NAS'en fungerer?

Lige nu sidder vi og prøver at finde ud af, om din test fungerer, men du vil vel reelt gerne vide, om du kan komme i kontakt med NAS'en udefra. Hvis du kan det, er det lidt ligegyldigt med tjek af port forwarding.
Til top
Baron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 15:39
Altså, jeg har endnu ikke kunne komme til at logge ind på den udefra (min svoger tester fra hans forbindelse)  - den NAS jeg har er en netgear og det bliver logget ind på den fra www.mystora.com - den er blevet sat til at bruge upnp til min dir-655 (dette skulle jo også gøre at jeg IKKE behøvede at åbne porte, eller??)

Svar fra www.canyouseeme.org   : Error: I could not see your service on 93.176.xx.x on port (443)
Reason: Connection timed out

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu