recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med Google Navigation?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med Google Navigation?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 11:54
Så fik jeg telefon og data abonnement og har leget lidt med Google Navigation her i week end'en. Selve navigationen fungerer helt fint, men jeg mangler dog en enkelt ting: En "rejs via" funktion. Jeg er med på, at den kan foreslå alternative ruter, men jeg mangler, at man kan bede den om, at den skal rejse via et specifikt punkt.

Og hvis man indtaster Aalborg Lufthavn som destination, så vil den altså helt ind på landingsbanen Big smile
Til top
Kayel1984 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kayel1984 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 08:11
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

A-GPS i en telefon koster ikke meget, der hentes ikke meget data til det brug. Det er kun få Kr. man bruger på en dag.
A-GPS hvad snakker du om ! Tror du ikke mere det er download af kort som OP tænker på.

Selve GPS koster intet ved android og iPhone's...
det var kun Nokia der i sin tid havde en abb. pris på deres GPS service!

det eneste der koster er trafikomkostninger, dvs. Data...
men Google eksperimentere pt. med Pre-caching på kortene, så du kan indlæse f.eks. en rute med omkreds af 10 km fra hvert punkt 10 gange, og du derved altid har kortet ved hånden, selvom du ingen forbindelse har

skide smart når det virker 100%, det eneste problem med det pt. er faktisk bare at du ikke kan generere en ny ruteplanlægning, da den så vil spørge efter dataforbindelse (så den pre-caching) medtager åbenbart ikke adresser osv.

Men Android og Google maps/Navigation kan STÆRKT anbefales!
Har selv en Galaxy S2, som jeg bruger som GPS, det eneste bøvl jeg har haft, er at finde den rette placering i bilen til den, men pre-caching er super smart når man bor så tæt på grænsen som jeg, kan bare lige pre-cache området, og vupti :D
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 21:45
Jeg ville kigge nærmere på Nokia Lumia 800. Den har navigation (Nokia drive) indbygget ligesom det Windows Phone i seneste aftapning får temmelig meget ros.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu