recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med gratis VPN
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med gratis VPN

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med gratis VPN
    Sendt: 21-Januar-2021 kl. 11:26
Jeg har overvejet at få en VPN, helst gratis. Den skal primært anvendes til at omgå den geoblocking som Youtube af og til anvender. Jeg gerne høre om eventuelle erfaringer med den slags, herunder hastighed, stabilitet og om den kan slås fra så der ikke bruges unødige data, hvis der er begrænsning i en gratis version.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 01:16
Jeg bruger CyberGhost. Den er ikke gratis, men billig.

Den valgte jeg bl.a. fordi den også kan installeres på min Chrome Cast med Google TV.

Betalte for et år til en pris under kr 30/måned - så kan den bruges på 5 enheder.

De har jævnligt tilbud - f.eks kunne man omkring jul købe abonnement for 3 år og 3 måneder til en pris på ca kr 20/måned.

De har rigtig mange servere i mange lande og jeg har ikke oplevet problemer, hverken med hastighed, stabilitet eller andet.

Ja, den kan slås fra, hvis man ønsker det.

Jeg tror, du får svært ved at finde en gratis VPN, der ikke har forskellige begrænsninger eller andre problemer
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har overvejet at få en VPN, helst gratis.


Hej.

Jeg læste om Free VPN's sidste år. Jeg tror at 'The best free VPN services in 2021' er dette års udgave af det. Her er et link:


Ellers vil jeg skrive at alle de store kendte VPN firmaer jævnligt har billige tilbud, hvis man vælger at betale for 2-3 år ad gangen. Prøv at stille dig på en af deres hjemmesider, og se hvilket tilbud der Popper op.

Hilsen Carsten.
 


Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2021 kl. 00:42
I det link til tomsguide er det nok vigtigt at læse den indledende tekst, hvor man anbefaler at vælge en betalt løsning, medmindre det er til brug for mails og lignende lidet krævende.

Skal man være sikker på en hastighed og stabilitet, der kan bruges fornuftigt til streaming, så tror jeg ikke en gratis løsning er egnet.
Og så slipper man også for f.eks. reklamer....

Man kan i øvrigt undre sig over, at han kun nævner de få betalte, som han gør og kun anbefaler dem, men artiklen handler selvfølgelig mest om gratis løsninger.

Jeg har læst en del om VPN-muligheder før jeg valgte min løsning og de nævnte har ikke just fået de bedste omtaler på det seneste. Var ellers tæt på at vælge Nord-VPN, der også har en del servere.

Ja, der er tilbud hos de fleste med jævne mellemrum. 




Redigeret af Erik K - 27-Januar-2021 kl. 00:43
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu