|
Erfaringer med køb af medier i udlandet |
Besvar | Side 123 6> |
Forfatter | |
Peter 2
Junior bruger Oprettet: 17-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 48 |
Emne: Erfaringer med køb af medier i udlandet Sendt: 02-Marts-2004 kl. 19:41 |
Mine erfaringer er ind til videre følgende 2 indkøb:
Købt: DVD-RW-medier fra TDK Betaling: Betaling kan bl.a. ske ved forudbetaling til en konto i Jyske Bank. Leveringshastighed: Jeg bestilte søndag. Pakken blev forsøgt leveret efterfølgende fredag, hvor jeg ikke var hjemme. Pakken kunne derefter afhentes på mit lokale posthus. Leveringsmetode: Der anvendes DHL frem til den danske grænse og herefter Post Danmark. Det betyder tilsyneladende, at man IKKE kan få oplyst en Track & Trace-kode, hvis man skulle være bekymret om pakkens vej gennem verden. Overholdelse af aftale: Indholdet i pakken var som aftalt. Pga. det valgte mærke forventer jeg ikke efterfølgende problemer. Kundeservice: Pga. den tidligere negative omtale og lidt inkonsistens mellem den tyske, danske og engelske tekst på deres website e-mailede jeg 2 gange til deres kundeservice. Første gang svarede de efter 1 time, anden gang gik der lidt under 1 døgn. Kundeservice modtager og besvarer e-mails på engelsk. Standardbeskeder fra deres system er på dansk - ind i mellem lidt spøjst oversat. Konklusion: Alt i alt er jeg faktisk godt tilfreds. Nu har jeg ikke behov for at købe rigtig "stort" ind, men hvis jeg havde, ville jeg dog nok stadig ikke turde lægge de helt store ordrer hos Nierle - pga. tidligere omtale.
Købt: Diverse DVD-RW- og CD-produkter fra Verbatim Betaling: Betaling kan ske med Visa, og der hæves når pakken afsendes. Leveringshastighed: Jeg bestilte søndag. Deres website angav, at noget af det bestilte var i restordre. De afsendte den efterfølgende torsdag og e-mailede samtidigt en Track & Trace-kode. Fredag forsøgte Post Danmark at aflevere den til mig, men igen måtte jeg en tur på posthuset. Leveringsmetode: PNL, der er delvist er ejet af Post Danmark, hvilket betyder at pakken også ender på posthuset, hvis den ikke kan afleveres. Track & Trace-koden forvirrede mig lidt, da Post Danmarks website anførte at pakken var blevet udleveret i Egtved, mens jeg bor i København. Formentlig er det bare et "omskibningssted", for senere viste Post Danmarks website, at pakken var på vej videre i Danmark. Moralen er, at man ikke skal bekymre sig om Track & Trace-koder, før pakken er væsentligt forsinket. Kundeservice: Pga. forvirringen med Track & Trace-koden e-mailede jeg til firmaet. De forsøgte at ringe mig op samme dag, hvilket også må siges at være fuldt tilfredsstillende. Firmaet er dansk ejet, og man skriver/taler derfor med danskere. Overholdelse af aftale: Indholdet i pakken var som aftalt. Pga. det valgte mærke forventer jeg ikke efterfølgende problemer. Konklusion: Jeg måtte vente 4 dage pga. restordre, hvilket selvfølgelig IKKE kan kritiseres. Herefter blev pakken leveret i løbet af 1 dag, hvilket er ganske imponerende! Alt i alt er jeg absolut tilfreds! |
|
bsjens
Bruger Oprettet: 03-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 61 |
Sendt: 04-Marts-2004 kl. 22:06 |
Har Handlet 3 gange over nettet med www.billigmedien.de ved Flensburg. Alle 3 gange hurtig levering (2-3 dg.) og uden problemer. I dag var vi i Tyskland og kikkede ind i "butikken" og købte ny forsyning. Betalte med Euro men kunne også betale med DKr. Et lille bitte lokale med et par hylder og en disk, men vi fik hvad vi skulle have og sparede lidt på momsen og fragten. Udvalget er ikke så stort men det fungerer tilsyneladende OK. |
|
Birgit
Er så glad for mine Pioneer Recordere |
|
Peter 2
Junior bruger Oprettet: 17-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 48 |
Sendt: 20-Marts-2004 kl. 17:00 |
Nu har jeg også prøvet www.billigmedien.de Leveringshastighed: Jeg bestilte fredag. Pakken blev afsendt mandag og forsøgt leveret tirsdag, hvorefter den kunne hentes på mit posthus. Dvs. en leveringstid på 2 arbejdsdage. Leveringsmetode: Post Danmark, og der fremsendes Track & Trace-kode ved afsendelsen. Overholdelse af aftale: Indholdet i pakken var som aftalt. Kundeservice: Jeg fik ikke brug for kundeservice, hvilket jo er fint. Konklusion: Jeg tør fint handle hos billigmedien.de igen! Selv om det statistiske grundlag er spinkelt, ser min personlige hitliste nu således ud: At andre i øvrigt kritiserer bestemte forhandlere fordi deres lavprisprodukter fejler, giver jeg ikke meget for. Det er jo ikke forhandlerens skyld, men producentens. Selv holder jeg mig til Verbatim og TDK, der endnu aldrig har givet mig problemer med hverken CD'er eller DVD'er. Det er dyrere, men det virker. Redigeret af Peter 2 |
|
Dreamstar
Ny bruger Oprettet: 10-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
Sendt: 20-Marts-2004 kl. 17:13 |
Jeg har valgt at prøve www.Nierle.de Sendte ordre sidste lørdag og nu er der gået en uge. Så det skal blive spændende at se, hvornår varerne dukker op. Lidt længe undervejs må man sige.. |
|
Mmoo
Bruger Oprettet: 22-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
Sendt: 23-Marts-2004 kl. 22:39 |
jeg har 2 gange handlet hos nierle og alt fungerede godt leveringstid 1 uge begge gange ved stor ordre fulgte der lidt tysk brændevin med (ved ik hvordan den smager jeg skriver senere) |
|
Dreamstar
Ny bruger Oprettet: 10-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
Sendt: 24-Marts-2004 kl. 17:17 |
Ja nu kom varerne En uges tid skulle der altså gå, og alt stemte med det der var bestilt. /Dreamstar |
|
Dan1
Bruger Oprettet: 28-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 146 |
Sendt: 28-Marts-2004 kl. 13:37 |
Jeg købte de første medier til min nye medion optager hos www.mediecentralen.com Det hele foregår på dansk og deres webside synes jeg er meget brugervenlig og nem at gå til. Jeg købte diverse verbatim dvd+r, dvd+rw og cd-r medier. Ca. 100 stk ialt og alle på lager. Betalte med visa. Jeg bestilte torsdag kl. 17, og straks efter lå der en ordrebekræftigelse i min mail. Kl. 19.30 fik jeg en ny mail, at pakken var afsendt, og med et link så jeg kunne følge pakken hos postdanmark. Fredag hentede jeg mine medier på posthuset. Medierne var som aftalt og forsvarligt pakket ind i skumfiduser. Bedre kan det vist ikke gøres |
|
mester
Ny bruger Oprettet: 28-Marts-2004 Status: Offline Point: 3 |
Sendt: 28-Marts-2004 kl. 13:50 |
Har handlet hos www.billigmedien.de flere gange. Altid med hurtig og god behandling. Og der har aldrig været noget i vejen med det bestilte. Dog tog en af min kollegaer forbi dem og købte ca. 500 dvd+r medier af af mrk. Premium. Dem har vi ellers gode erfaringer med. Næsten alle af disse medier er ridset og ca. 1/4 af dem kan der ikke brændes på. Håber at dette var en enlig svane. |
|
Remy
Ny bruger Oprettet: 25-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
Sendt: 28-Marts-2004 kl. 21:36 |
Handler også normalt ved www.Nierle.de SUPER DVD-SKIVER de der ProDye ca. 8 kr. aldrig en fejlbrænding. www.billigmedien.de ... for dyre (og en spade der ejer butiken) www.mediecentralen.com ... ok... Men også for dyre skiver I England 30p eller ca. 3,3 kr. pr. stk. http://www.cdr-by-mail.co.uk/acatalog/CDR_By_Mail_DVD_R_21.h tml Har også eksempler på priser ned til 23p eller ca. 2,5 kr. pr. stk. Hilsen Remy Redigeret af Remy |
|
Denon-Fan
Ny bruger Oprettet: 05-April-2004 Status: Offline Point: 13 |
Sendt: 05-April-2004 kl. 19:36 |
Jeg køber alle mine skiver (kun Ritek) hos Big-Pockets i UK. God behandling, billige priser og gode medier
|
|
dsk1
Ny bruger Oprettet: 26-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
Sendt: 05-April-2004 kl. 19:51 |
Har handlet for første gang hos Wesellcd i Flensburg. Købte dvd+r. Betaling ved efterkrav. Alt fungerede godt. Ca. 3 til 4 dage efter havde jeg varen hjemme. Alt pakket godt ind. Fleming |
|
erimads
Bruger Oprettet: 05-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 93 |
Sendt: 08-April-2004 kl. 08:00 |
Hej. Bestilte 50 stk. Fuji DVD-R pris. 579,50 incl. Moms og forsendelse Hos. Bestilling Søndag aften betaling via Visa-Dankort Bekræftelse på mail Mandag. Levering Onsdag. /Erik
Redigeret af erimads |
|
Besvar | Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |