recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med køb af medier i udlandet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaringer med køb af medier i udlandet

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Silver Surfer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2004 kl. 08:27

Kan også tilslutte mig Mediecentralen og BilligMedien. Jeg har også gode erfaringer med Wesellcd.com. Jeg ser hvem der er billigst af de 3 inden jeg køber. 

Silver Surfer
--------------------
For meget er aldrig nok!
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7908
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2004 kl. 17:44

Jeg har lige modtaget mine medier fra Billigmedien.de 20 stk. Verbatim DVD-R, pris ialt 249,- (12,45,- pr stk.) inkl. gebyr, efterkrav og postmand. Næste gang vil jeg nok bestille flere for at gebyr, efterkrav og postmand, ikke skal udgøre en så stor procentdel - medierne koster 8,- pr. stk.

Så jeg er godt tilfreds, med Billigmedien!!

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
FrankF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Juli-2004
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2004 kl. 14:26

Jeg bestilte en sending fra Nierle.

Den 13-7-04 skrev de at den var afsendt,

men dags dato, 27-7-04,  har jeg ikke modtaget den.

Til top
Henrik_B Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2004 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af FrankF FrankF skrev:

Jeg bestilte en sending fra Nierle.

Den 13-7-04 skrev de at den var afsendt,

men dags dato, 27-7-04,  har jeg ikke modtaget den.

Jeg har meget gode erfaringer med Nierle, men en del dårlige med det Danske postvæsnet. Jeg har for lang tid siden forklaret Caroline hos Nierle, hvordan vores postsystem fungerer i Danmark, og givet hende et link til den engelske side af Post Danmark.
Du skal sende en mail til Nierle, og skrive på engelsk eller tysk, at du ikke har modtaget dem, og du skal bruge den tyske stregkodenummer på pakken, så du kan efterlyse den i Danmark. Derefter er det bare at gå ud på Post Danmarks hjemmeside og efterlyse den med det tyske stregkode, så kan de finde den danske kode, for den skifter kode, når den kommer til Danmrk .
Har modtaget masser af pakker fra Nierle, en hver måned, og de er alle kommet frem på et eller andet tidspunkt.
Til top
FrankF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2004 kl. 00:54

Hej Henrik_B

Allerede den 21-7-04 skrev jeg en EMail til Nierle og meddelte at jeg ikke havde modtaget varerne.

Jeg tror gerne, at din metode hjælper, men jeg synes ligesom ikke at det kan være mit ansvar at varerne kommer frem.

Hvis Post Danmark ikke dur, må de finde en anden måde at få varerne frem.

Du skal have tak for hjælpen og det er muligt at bliver nødvendigt, at jeg laver Nierles arbejde for dem - men jeg håber det ikke.

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Juli-2004
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2004 kl. 08:47

Oprindeligt skrevet af Henrik_B Henrik_B skrev:

Har modtaget masser af pakker fra Nierle, en hver måned, og de er alle kommet frem på et eller andet tidspunkt.

Så konklusionen er mere eller mindre at Nierle på mange områder er billigst sammen med Billigmedien, men at forsendelserne fra Nierle næsten aldrig er pålidlige, hvor imod Billigmedien er superhurtige til levering. Det er i hvert fald det jeg når frem til efter en samlet gennemlæsning af hele denne tråd. Enig/uenig?

Blot for at tilføje en succeshistorie hos billigmedien, købte en af mine venner en masse discount medier hos dem, for at finde ud af at de var vildt rissede. Dette klagede han selvfølge over, sendte varene retur på deres regning, modtog dagen efter nye medier samt, som kompensation, 50 stk. DVD dobbelt cases. Billigt for dem, men en flot gestus som man kun kan tage hatten af for. Virksomheder der har overskud til den slags, handler jeg gerne flere gange hos.... (og nej, jeg er ikke medejer )

**Claus

Redigeret af dkoclni
Til top
FrankF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2004 kl. 15:12

For lige at følge op:

Jeg har en datter der bor i Tyskland og hende har jeg fået til at ringe til Nierle efter jeg har sendt 2 emails, som de ikke har svaret på.

Hun har lige skrevet:

"Nu har jeg ringet 7 gange til Nierle, men der er aldrig nogen der tager telefonen!

Jeg tror i er blevet fuppet!"

Jeg ved ikke om det er rigtigt, men jeg ville være meget forsigtig med at sende penge til dem.

Til top
Peter 2 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Februar-2004
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2004 kl. 16:33

Konklusionen er nok stadig:

Hvis man gerne vil have fx Verbatim hurtigt, billigt og ordentligt, kan man vælge en af disse to:
1) www.mediecentralen.com
2) www.billigmedien.de

Hvis man alligevel vil eksperimentere:
3) www.nierle.de men KUN ved betaling med kreditkort. Som det fremgår ovenfor er det for egen risiko, hvis man betaler forud med bankoverførsel. Betaler man i stedet med kreditkort kan man om nødvendigt få sine penge tilbage ved hjælp af banken, og derefter lykkeligt glemme alt om pakker, der aldrig nåede frem.

Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2004 kl. 16:53

Har selv lige handlet hos Nierle. Bestilte om søndagen og fik pakken om Torsdagen.. (Det kan vist ikke gøre meget bedre).

Flot indpakning + gode Ridisc skiver....

niepe

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7908
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2004 kl. 13:58
Man kan jo endelig også betale pr. efterkrav - det er i hvert fald totalt sikkert. Det er også lidt dyrere, men hva', så kan man evt. bare bestille en 10 stks. mere eller flere, for at få prisen pr. medie ned.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Baseman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2004 kl. 17:24

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Man kan jo endelig også betale pr. efterkrav - det er i hvert fald totalt sikkert. Det er også lidt dyrere, men hva', så kan man evt. bare bestille en 10 stks. mere eller flere, for at få prisen pr. medie ned.

Der er i hvert fald sikkerhed for, at man kun betaler, hvis man modtager varen. Men viser det sig bagefter at man ikke har fået, hvad man bestilte, eller der er fejl ved varen, har man stadig pengene ude at svømme (for så har man jo betalt). Men det er i hvert fald bedre end at forudbetale via bankoverførsel, hvor der overhovedet ikke er nogen indbygget sikkerhed.

Baseman in color
Til top
park Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-August-2004
Sted: Måløv
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2004 kl. 12:01
Jeg har altid købt hos nierle, og har aldrig haft problemer, godtnok kan de være lang tid om at leverer, men jeg mener da at de er klart billigst
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu