recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med Mac mini som HTPC inkl tv del?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaringer med Mac mini som HTPC inkl tv del?

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 12:08
Jeg vil da lige skrive på denne, som start kan man lige skimme denne artikel: http://www.mos-eisley.dk/Lists/Announcements/DispForm.aspx?ID=506
 
Så jeg er selv endt på en MacMini med 2 DVB-T Usb Tuner til 265/stk (Fra Dustin Home) , Windows 7 Media Center, extern USB disk og Microsofts MCE Remote+Keybaord  - og det fungerer bare fremragende, jeg har forsøgt at mininere alt muligt ekstra skrald på det, for at undgå ting som Movies og så videre, her en kort status:
 
1. Disable flest muligt services, se evt: http://www.blackviper.com/Windows_7/servicecfg.htm
 
2. Disable MCE's tegning af ikoner rundt omkring, findes i settings under "Music" et sted
 
3. Alle mine ISO'er er pakket ud i foldere med AUDIO_TS of VIDEO_TS - så undgår man MyMovies og installation af SlySoft DVD clone eller Daemon Tools. Man kan evt ligge en folder.jpg fil i hvert biliotek for at få lidt cover frem.
 
4. Eneste extra codec installeret er http://www.cccp-project.net/ - for at kunne afspille mkv filer
 
5. Jeg kører en high kontrast tema uden animationer for at det kører stærkest.
 
6. myDRTV kører - det er deligt at have en masse DR programmer til rådighed.
 
 
Personligt var jeg slet ikke vild med EyeTV eller denremote der følger med, sikkert noget no-name crap! Og jeg nægter at have 2 programmer kørende, f.eks Plex+Eye Tv - det hele SKAL være 100% integreret; ellers kørge jeg nok også XBMC som bare er godt, men desværre ikke har en TV del.
 
 
Med Venlig Hilsen



Normann P. Nielsen
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 13:15
Tak for input - jeg havde faktisk været forbi din side i formiddags, og det gav mig et ekstra skub i retning af en Mac Mini som mediecenter - altså med windows !
 
Jeg har været meget tændt på de små Atom / Ion maskiner, og har jo også selv en Acer Revo, men for det første larmer den en smule mere end jeg har lyst til, og for det andet, kører den måske lige trægt nok i diverse menuer osv.
 
 
 
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 13:42
Mit største problemer er at den eksterne USB disk larmer, MM'en er bare så stille....og så er den jo køn, den kan man altså ikke sige om Revo'en - der er 0 i WAF...
 
Jeg kan opleve at MCE lige hænger, sikkert på den externe disk spinner op, men slå endelig miniature billederne fra: http://www.hack7mc.com/2009/08/7mcs-slideshow-screensaver-and-album-art-waterfall.html
Med Venlig Hilsen



Normann P. Nielsen
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 13:58
Ja, det kunne jeg forstå - heldigvis behøver jeg ikke diskplads til meget andet end styresystemet, så det gør jo ikke noget.
 
Min revo står bag tv'et, så WAF'en er irrelevant i den situation - Mac Mini'en vil sikkert også blive placeret deromme.
 
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 14:07
Nej da - en MacMini skal da ses, og den har jo også DVD drev.
 
 
Jeg gav 200 alene for Toslink kablet i Humac (men så viste jeg de passede, stikket i MM'en er lidt specielt).
Med Venlig Hilsen



Normann P. Nielsen
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 14:13
Jeg gider ikke se på den, så den skal bare pakkes væk - desuden har jeg ikke noget at bruge dvd-drevet til Wink
 
Jeg ville gerne have det hele samlet i ét hdmi kabel, så jeg overvejer denne : http://www.kanexlive.com/products/item.aspx?id=3495
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af mos-eisley mos-eisley skrev:

Personligt var jeg slet ikke vild med EyeTV eller denremote der følger med, sikkert noget no-name crap! Og jeg nægter at have 2 programmer kørende, f.eks Plex+Eye Tv - det hele SKAL være 100% integreret; ellers kørge jeg nok også XBMC som bare er godt, men desværre ikke har en TV del.
 
Jeg bruger Plex + EyeTV, og betragter egentlig bare EyeTV som et plugin i Plex, fordi det startes som alle andre Plugins og ved afslutning vender jeg automatisk tilbage til Plex.
Men ja, det ville være rart med en egentlig TV understøttelse i Plex og XBMC for den sags skyld
Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 14:18

Den ser fin ud, men bemærk du er tvunget til at føre lyden til TV'et via HDMI så (og så evt til reciever, og det skal være optisk/coax for at bevare mere end Dolby Prologic II, ikke? ) - jeg har ført det direkte til Recieveren, da MacMini'en så kan stå og spille musik mens jeg zapper på TV'et. Bare lige en tanke....

 
Og det tager en USB port ....


Redigeret af mos-eisley - 23-Marts-2010 kl. 14:21
Med Venlig Hilsen



Normann P. Nielsen
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af mos-eisley mos-eisley skrev:

Den ser fin ud, men bemærk du er tvunget til at føre lyden til TV'et via HDMI så (og så evt til reciever, og det skal være optisk/coax for at bevare mere end Dolby Prologic II, ikke? ) - jeg har ført det direkte til Recieveren, da MacMini'en så kan stå og spille musik mens jeg zapper på TV'et. Bare lige en tanke....

 
Jep, jeg er klar over det tvungne i det, men det er også sådan jeg bruger det i dag - jeg sløjfer signalet videre fra tv'et til forstærkeren via toslink. Men jeg foretrækker den løsning, da det langtfra er altid jeg tænder anlægget, hvis jeg f.eks bare ser nyheder, eller dokumentarer osv.
 
 
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
ThePulse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 19:34
Hejsa

Jeg kører også (som skrevet tidligere) med mac mini som mediacenter.
Jeg kører med windows 7 X64 Ultimate og bruger det indbyggede 7MC.
Jeg har forbundet MM til tv´et via dvi->hdmi adapter og så et hdmi kabel til tv´et.
Lyden går via toslink til forstærkeren (Yamaha YSP900 Soundbar)
Tuneren er HDHomerun (ekstern dual dvb-t via netværk)
Fjernbetjening er Logitech Harmony one.
MM sidder bag tv´et, men sådan at man kan tilgå dvd´drevet.

Jeg har ikke disablet noget for at få det til at køre stabilt, da der er rigelig kraftoverskud i MM.
Jeg har installeret bootcamp 3.0 driverne, hvilket er en udfordring da de ikke understøtter win7 (kræver at man slår os verificering fra i ini filerne)
Jeg kører med shark007 codecs (og shark 007 x64)
Alle mine film ligger som iso på en ekstern server og vises via Mediabrowser.
Pga. af mangel på plads så har jeg installeret et program der jævnligt flytter optagede tv udsendelser til serveren og det fungerer upåklageligt!

Jeg kan desuden anbefale at læse på hack7mc.com, der er MASSER af tips og tricks!

ThePulse
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 20:31
Så fik jeg købt mig en mac - mit første indtryk : jordet kabel ??? for helvede da !
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
ThePulse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 20:43
Fremdrag et stk. tang og vrid den ud.
Poligriptang, vandpumpetang eller krafigt skævbider. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu