recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med Mac mini som HTPC inkl tv del?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaringer med Mac mini som HTPC inkl tv del?

 Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
kennethkammersgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Maj-2010
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 23:30
Måske et lidt dumt spørgsmål, men er det muligt at bruge en imac istedet for en macmini som mediacenter, så man undgår at have den ekstra boks stående? Selvom den er pæn :-)
Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 08:29
Ja, hvis der kan sættes en extra skærm på via HDMI/DVI (altså TV'et) er det vel ikke noget problem, men jeg er ikke sikker på at iMac'en har Digital out lyd, så måske når man ikke mere end stereo via "headphones" stik, og det vil da være noget fladt...

Jeg er iøvrigt selv gået 100% Mac - dvs. at jeg har slettet Windows 7 og sat min Windows Hardware til salg.

Jeg købte derfor en Elgato Hybrid til min Mac og indså undervejs i processen, at i virkeligheden skal Elgatoen slet ikke sidde på mit media center (min iMac), men på  min "office" pc, bare jeg kan se optagelserne på Media Centret så er det fint. Det gør det nemt at bruge EyeTv's iTunes lignende interface til at kigge EPG og schedulere ved skrivebordet og når der er optaget er det til rådighed (via NAS) for både media-center, iPhone og AppleTV og andre enheder. Som media center på MacMini'en bruger jeg bare iTunes og FrontRow (har p.t. droppet XBMC)...

Nå, det var lidt OT iht. svaret, men lige for at fortælle at jeg er konvertit :-)


Redigeret af mos-eisley - 06-August-2010 kl. 09:08
Med Venlig Hilsen



Normann P. Nielsen
Til top
Lasse_n Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af mos-eisley mos-eisley skrev:

Ja, hvis der kan sættes en extra skærm på via HDMI/DVI (altså TV'et) er det vel ikke noget problem, men jeg er ikke sikker på at iMac'en har Digital out lyd, så måske når man ikke mere end stereo via "headphones" stik, og det vil da være noget fladt...

Jeg er iøvrigt selv gået 100% Mac - dvs. at jeg har slettet Windows 7 og sat min Windows Hardware til salg.

Jeg købte derfor en Elgato Hybrid til min Mac og indså undervejs i processen, at i virkeligheden skal Elgatoen slet ikke sidde på mit media center (min iMac), men på  min "office" pc, bare jeg kan se optagelserne på Media Centret så er det fint. Det gør det nemt at bruge EyeTv's iTunes lignende interface til at kigge EPG og lave optagelser ved skrivebordet og når der er optaget er det til rådighed (via NAS) for både media-center, iPhone og AppleTV og andre enheder. Som media center på MacMini'en bruger jeg bare iTunes og FrontRow (har p.t. droppet XBMC)...

Nå, det var lidt OT iht. svaret, men lige for at fortælle at jeg er konvertit :-)
 
Det samme her - nu vi er OT, hvorfor benytter du ikke PLEX ?
 
 
Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 09:13
Primært fordi jeg egentlig havde et ønske om at have samme platform alle steder - dvs. Windows, Mac og AppleTV - det var oplagt til XBMC. PLEX har jeg slet ikke set på [endnu] ... tænker jeg over det er mit behov ret "simpelt", jeg bruger vist mere tid med at rode med tingene end faktisk at bruge dem, ha ha

Bl.a. har jeg konverteret alle mine ISO'er til m4v via Handbrake og det tager jo i sig selv laaaannggg tid, og er ved at ligge dem på min nye ReadyNAS med DNLA, så vores XBox maskiner kan afspille dem.

Men PLEX kommer måske forbi en dag...
Med Venlig Hilsen



Normann P. Nielsen
Til top
Lasse_n Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af mos-eisley mos-eisley skrev:

Primært fordi jeg egentlig havde et ønske om at have samme platform alle steder - dvs. Windows, Mac og AppleTV - det var oplagt til XBMC. PLEX har jeg slet ikke set på [endnu] ... tænker jeg over det er mit behov ret "simpelt", jeg bruger vist mere tid med at rode med tingene end faktisk at bruge dem, ha ha

Bl.a. har jeg konverteret alle mine ISO'er til m4v via Handbrake og det tager jo i sig selv laaaannggg tid, og er ved at ligge dem på min nye ReadyNAS med DNLA, så vores XBox maskiner kan afspille dem.

Men PLEX kommer måske forbi en dag...
 
Lyder lidt som undertegnede :) - Har konvereteret mine til MKV filer dog, og benytter udelukkende PLEX da det er meget simplelt at arbejde i - selv for fruen (håber jeg :) )
Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 09:26
Hvad konverterer du med - Handbrake er fint, men langsom - det tager omkring 1:1 eller værre for at konvertere...
Med Venlig Hilsen



Normann P. Nielsen
Til top
Lasse_n Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af mos-eisley mos-eisley skrev:

Hvad konverterer du med - Handbrake er fint, men langsom - det tager omkring 1:1 eller værre for at konvertere...
 
Jeg bruger også Handbrake ... tjaa tiden kommer jo lidt an på kvaliteten du ønsker det i - jeg har fundet at "normal preset" passer ok til mig kvalitetsmæssig, så den er jeg gået efter.
 
Hvis du allerede har filmene til at ligge som ISO så er det jo bare med at sætte en kø op og lade den køre om natten (og dagen ;) ), så er det jo hurtigt ude af verden .
Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 10:34
Jow, jow, men at ligge dem i kø tager jo også lidt tid, da den scanner sourcen først... men anyway, nu er jeg igennem :-)
Med Venlig Hilsen



Normann P. Nielsen
Til top
hamulka Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-August-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 19:29
Nu når i er lidt OT så kan jeg anbefale

http://www.makemkv.com/download/

til at lave mkv filer uden at skulle igennem reencoding i handbrake.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af mos-eisley mos-eisley skrev:

Hvad konverterer du med - Handbrake er fint, men langsom - det tager omkring 1:1 eller værre for at konvertere...
af nyere konverteringsværktøj til mac findes også www.pavtube.com den er godtnok ikke gratis.. måske den er hurtigere?
 
ellers har elgato også noget der måske kan bruges deres h264 converter som findes både i en software version samt en hardware usb stick med ekstra kraft hvis man er træt af ventetiden http://www.elgato.com/elgato/int/mainmenu/products.en.html
Mvh

René
Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 17:45
Jeg vil lige følge op på denne tråd, for alle OS/X Mediacenter interesserede, da jeg har lavet lidt nyt, der gør EyeTV afspilning i XBMC muligt (ordentligt)

Bemærk det er "work in progress" - men har løst et af mine store irritationsmomenter, at XBMC ikke kunne afspille en del EyeTV optagelser..

http://www.mos-eisley.dk/MCE/Apple%20Media%20Center/Home.aspx
Med Venlig Hilsen



Normann P. Nielsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu