recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med media streamers :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaringer med media streamers :)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juli-2010
Sted: Haslev
Status: Offline
Point: 355
Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med media streamers :)
    Sendt: 28-December-2010 kl. 22:34
Hey alle nu er tiden kommet til at jeg skal have skiftet min efterhånden ubrugelige Netgear entertainer live ud. og på sigt forhåbentlig også min Ps3 (som media streamer) 

Har læst meget og længe herinde om jeres forskellige valg og erfaringer med disse. Men det jeg simpelthen ikke kan læse mig frem til nogen steder er hvordan menuerne er bygget op i de forskellige mærker. Hvorfor jeg spørg er at jeg synes at menu delen på både PS3 og Netgear EL er bygget forholdsvis simpelt op og er nemt at komme omkring i. Det der så er sket er at jeg lige har været ude og sætte et samsung LED tv op hos min far. Hvor han så også i samme omgang fik min gamle NAS med tilhørende filer. Men deres menuer er simpelthen bygget så vanvittigt op at det jo tager 5 min at finde en film man vil se. og afspilningen af musik er helt i skove.

Så derfor er mit spørgsmål til hvordan menuerne er bygget op på de udvalgte afspillere. Jeg er kommet frem til.

Hvordan er de at se info om film på. (Har læst meget om bl.a. WDTV mulighed for info og billed fra IMDB)
Hvordan er de at hører musik på? her tænker jeg brugervenlighed for evt. gæster der skal bruge det.
Og til sidst hastighed generelt i menuen?

De indtil videre udvalgte er: 
Xtreamer Sidewinder HD
LG DP1 (elsker simpelthen designet, Men kan ikke rigtige finde noget på den overhovedet)
PlayON HD mini

Budgettet er på ca 1000kr. og er selvfølgelig åben for forslag :) billeder af menuer er meget velkommende.

Morten
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2010 kl. 11:45
Youtube er din ven hvad det angår, der er tonsvis af hands on reviews hvor folk demonstrerer hvordan boksene er at bruge, så du ved selvsyn kan se menuerne og hvordan de fungerer.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2010 kl. 12:14
Jeg har selv taget chancen og bestilt en WD TV Live til soveværelset, kan lige pt fås for 700kr så syntes det var chancen værd. Hvis man smider en uofficiel firmware på så skulle man vist blandt mange andre ting få mulighed for at høre shoutcast netradioer, få sleeptimer osv. Dog understøtter boksen vist ikke IMDB, er ikke sikker på om WD TV Live Hub måske gør, men den koster så også mindst det dobbelte.

En ulempe ved boksen er at hvis du vil bruge den BluRay så kan den ikke sende DD TrueHD og DTS HD-MA lydspor ud til forstærkeren, man må nøjes med alm DD/DTS.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2010 kl. 12:55
Til top
Quarker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-November-2005
Sted: Denmark
Point: 220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2010 kl. 13:35
Min WD TV Live er lige kommet med posten og ligger derhjemme og venter på jeg for fri fra arbejde Smile

Jeg valgt WD primært pga. det store community. Jeg synes ikke umiddelbart at der var en streamer som var bedre end en anden.
Til top
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2010 kl. 13:42
Lige WDTV live er ikke blandt mine ønsker. men ellers tak for input. hvad gælder youtube synes jeg ikke at kunne finde nogle gode reviews af dem
Til top
Neobi/q Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2010 kl. 20:53
Nå kunne simpelthen ikke vente mere ;) Så har bestilt en LG DP1 hjem så må vi se hvordan den klare opgaven. om ikke andet så er det jo bare at prøve lykken igen bagefter :p og så kan vi også få lidt erfaringer med den satan

Morten
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu