|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() Sendt: 07-Juni-2009 kl. 02:31 |
|
Er der nogen, der har erfaringer med mediaservere til Linux?
Altså DLNA/UPnP-servere til streaming af musik, billeder og film til en afspiller - i mit tilfælde til en PS3. Jeg har lige nu installeret mediatomb. Den virker, men den er meget sløv. Når jeg kigger billeder, tager det måske 5-10 sekunder at indlæse hvert billede. Jeg har så meget netværkshastighed, at billedet burde kunne overføres på 1 sekund. Desuden ser udviklingen af mediatomb ud til at være gået næsten i stå. Jeg har kigget lidt på andre - coherence, fuppes og ushare - men de ser ud til at være lidt mere arbejdskrævende at få til at spille på en debian. |
||
![]() |
||
snirgens ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
![]() |
|
Hej Allan Olesen
Prøv at kikke her på denne Norske side http://www.hardware.no/tema/linux De skriver faktisk ret tit/ofte om linux Linux Mint skulle være OK men jeg har ikke selv haft kikket på den, men når jeg får en Gammel pc i overskud engang skal jeg se på den :-) Har selv en PopCorn 100A som mediacenter Hygge ses Redigeret af snirgens - 07-Juni-2009 kl. 10:21 |
||
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Tak, men det er ikke Linux, jeg har behov for information om. Det er mediaservere, som kører under Linux.
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
ved ikke om XBMC måske kunne være noget den er crossplatform til mac/win/linux. Det er mere et mediacenter men kan måske noget af det du efterlyser |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
|
Twonky :-) Fungerer ganske fremragende. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for indsparkene.
Med XBMC nåede jeg kun til hjemmesiden. Et krav om OpenGL harmonerede ikke så godt med min grafikkort-løse server. Med Twonkymedia nåede jeg til et forsøg på installation. Programmet er sikkert fantastisk, men installeren er en uskøn blanding af script og binære data i samme fil. Desværre er script-delen forsynet med DOS-linieskift og fungerer derfor ikke. Det lugter lidt af Windows-folk, der forsøger at lave et Linux-program uden helt at have styr på det - eller måske har de bare ikke styr på deres webserver. Jeg kan selvfølgelig sagtens fjerne linieskiftene selv, men så skal jeg være forfærdeligt forsigtig med ikke at ødelægge det binære indhold. Så meget energi havde jeg ikke lyst til at kaste efter det. I det hele taget ser det her ud til at være en program-kategori, der ikke rigtigt er blevet tilpasset til normal Linux-tankegang. Blandt alle de forskellige løsninger har jeg næsten ikke fundet nogen, der kan downloades fra apt repositories. Enten skal man hente koden og compile den selv, eller også skal man køre en eller anden hjemmebrygget installer. Det vil sige, at man bagefter er tvunget ud i manuel opdatering i stedet for at kunne bruge sin foretrukne distributions pakkestyring til automatisk opdatering. En af de få undtagelser fra dette er mediatomb, som kan hentes med apt. Desværre er seneste officielle release stærkt forældet - ikke kun Debian-versionen, men i det hele taget. Alle bruger SVN-versionen, hvilket vil sige, at man igen er hensat til at compile selv. Der må være for få Linux-nørder, der interesserer sig for mediaservere. Ellers havde nogen gjort noget for at streamline i hvert fald OSS-løsningerne. |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|
du skal bruge mediatomb, hvis din maskine ikke har CPU til det. eller, har du god cpu i maskinen så vil være et godt alternativ, da den klarer iso og mkv filer.. Men altså igen, en CPU a'la 2.4Ghz dualcore...ellers er det slet ikke sjovt.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg skal lige være sikker på, hvad du siger. Belaster PS3 Media Server maskinen hårdere end Mediatomb ved de samme opgaver?
|
||
![]() |
||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|
ikke helt, men de filer som PS3 ikke understøtter dem kører PS3 mediaserver igennem en transform, så ps3 stadig kan afspille dem. så måske vil jpg osv virke helt ok. med ps3mediaserver er fordelene at den klarer de fleste filer, selvom din ps3 ikke kan tage mkv og iso som eksempel. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er ikke kun noget PS3 Media Server kan. Mediatomb kan også lave transcoding on the fly, f.eks ved at køre streamen gennem ffmpeg eller mencoder. |
||
![]() |
||
![]() |
|
yep, men den er for besværlig at få sat op.. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, Mediatomb er besværlig at sætte op. Og ja, det meste transcoding fungerer kun, hvis man selv compiler fra SVN, hvilket efter mine foreløbige erfaringer ser ud til at føre til dependency hell i stil med gamle RedHat-versioner. Jeg har lige prøvet PMS (uha for en forkortelse). Den fungerede lige ud af posen. Den er dog ikke spor hurtigere til at vise fotos end MT. Til gengæld har jeg en forventning om, at det vil lykkes mig at få transcoding af FLAC til at fungere, når jeg får løst de dependency-problemer med mencoder og ffmpeg, som mit forsøg på at compile MT medførte. Jeg er dog stødt på et problem med PMS, som bliver en showstopper, hvis jeg ikke får det løst: Musik med danske bogstaver i navnet bliver slet ikke vist. MT viser i det mindste bare spørgsmålstegn i navnet. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |