|
erfaringer med NUC |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
madbox ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 175 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Juli-2013 kl. 23:40 |
som ovenstående.
nogle der har erfaringer med Intel NUC som htpc ? ellers ligner det da en smart vinder i størrelse måske i pris?? kom friske.. http://www.intel.com/content/www/us/en/motherboards/desktop-motherboards/nuc.html Redigeret af madbox - 30-Juli-2013 kl. 23:41 |
|
![]() |
|
mictand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-August-2008 Status: Offline Point: 436 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg hopper lige med på denne tråd, da jeg også synes Intel NUC ser meget interessant ud, netop ift. en HTPC.
Personligt venter jeg på Haswell versionen, som skulle komme i Q3 i år. Der skulle angiveligt komme en fanless udgave. |
|
![]() |
|
Nitten82 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
Der kommer en fanless NUC, men ind til videre hvis man køber en af de nuværende modeller så kan man tage sådan en her:
NUC kan købes uden kabinet
Redigeret af Nitten82 - 01-August-2013 kl. 16:01 |
|
![]() |
|
elvisdk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2007 Sted: Thisted, DK Status: Offline Point: 455 |
Hej
Jeg deler gerne ud af mine erfaringer med NUC'en. Min er i3 modellen med 2 x HDMI og LAN, 32GB SSD, 4GB ram og Intel Wifi. Der medfølger et VESA beslag, således enheden kan spændes bagpå tv. Den har kørt Openelec med XBMC i en 3 måneder ganske fint. Nu kører den Windows 8 x64 med XBMC og Netflix metroapp. XBMC i Openelec og Windows8 kører fint uden nogen form for problemer. Video h/w acceleration med DXVA. Alt kører fint. Mangler bare en god airmouse til min. En skam Logitech's MX Air ikke bliver lavet mere. Har i spørgsmål er i mere end velkomne. mvh |
|
[Signatur fjernet af Administrator; må ikke overstige 20GB]
|
|
![]() |
|
rasmusnj ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 31-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
Jeg deler også gerne ud. Jeg har købt Celeronudgaven med 2 gb ram og ingen disk/ssd. Jeg kører openelec fra usb stick og medier fra en QNAP nas via gigabit lan. Jeg kører Aeon MQ4 skin og det virker ganske fint. Jeg har også en USB-CEC fra Pulseeight koblet mellem tv og nuc således at al fjernbetjening sker via fjernsynets egen remote.
Jeg synes det er meget tilfredsstillende at kun have en remote og køre det hele via den. Jeg kan tænde nuc'en når jeg slår over på dens hdmi-indgang og den går i standby igen når jeg slukker fjernsynet. Spørg bare hvis I ønsker flere detaljer. /Rasmus
|
|
![]() |
|
JSA:-) ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
Jeg har kørt med I3 med WiFi og HDMI udgaven. Der er 8 GB Ram og en SSD i på 128 GB. Der er installeret XBMC på den (Ubuntu).
Den kører rigtig godt. Den er placeret inde i et skab ogå starten når jeg slukkede den så kunne den ikke starte op næste gang uden jeg pillede strømstikket fra den og satte det i igen. Den skrev at den ikke kunne finde en propper boot device. Herefter opdaterede jeg Bios og det har hjulpet på det. Jeg har kun oplevet det 2 gange her i sommer. Det var begge gange efter en varm sommerdag, hvor den har stået og kørt. Jesper |
|
![]() |
|
elvisdk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2007 Sted: Thisted, DK Status: Offline Point: 455 |
Hej Rasmus
Ang usb cec. Kan denne bruges i Windows også til at navigere rundt og starte applikationer ? Her tænker jeg på metro-menuen i Windows 8. Det er ikke altid jeg bruger XBMC når jeg starter nuc'en op nemlig. |
|
[Signatur fjernet af Administrator; må ikke overstige 20GB]
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Med Windows 8 er det muligt at navigere rundt mellem "fliserne" og starte apps med en remote.
Det kræver dog en MCE-remote, den som standard kendes af Windows.. Den grønne startknap kan tilrettes så der vendes tilbage Windows 8 startmenu. Redigeret af avh - 04-August-2013 kl. 18:51 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
rasmusnj ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 31-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
Der må jeg blive svar skyldig. Jeg har kun brugt den sammen med Openelec. Men der er et forum på pulseeights side, måske der er svar at finde der... /Rasmus
|
|
![]() |
|
Bent MN ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-December-2006 Status: Offline Point: 39 |
Hej
Er der nogen der har erfaring med HD Homerun og Win mce 8 på NUC Redigeret af Bent MN - 10-August-2013 kl. 22:41 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |