recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med ny subwoofer :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaringer med ny subwoofer :)

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2008 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

du må godtnok have en speciel kæreste, at kunne få højtalere af den størrelse ind i hjemmet. ville være godt. lækkert at se på.

Ka' jo være at hun er både blind og døv Min kæreste måtte gerne komme med de højttalere

nu skal du ikke vade i det, du hører jo også med til hifi nørderne.

Jeg er også miljø skadet da jeg kommer fra en familie af musikere, så jeg har lært at sætte pris på god lyd

nå, det er det der er årsagen, man kan altid beskylde miljøet.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2008 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Fedt setup, men "Hard dance mania vol 13"?

Ja den lyder nok ikke dårlig, men den "lille" nye sub...

Tillykke med det Andy, den ser virkelig ud som om den kan give nogle ordentlige skrald!...

Super lækkert, at den kommer 2 måneder før end forventet!..Så er der kun et problem igen, at du bor så langt væk!...
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2008 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Ka' jo være at hun er både blind og døv Min kæreste måtte gerne komme med de højttalere

Min kæreste er nu hverken blind eller døv, men én ting er sikkert, jeg ville aldrig nogensinde bo sammen med kvinde, som ville forhindre mig i, at udleve mine hifi-drømme.

Det er jo lige før, at det unormalt at have en kæreste, som tillader man dyrke sine interesser.

Ja der er efter hånden alt for mange fat..nisser.

Min kone går ikke specielt meget op i hifi, men hun nyder at se en god film på en god skærm med god lyd. Bare hun i øvrigt kan blive fri for at skulle tage stilling til hvilket udstyr vi skal have.

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
nsane206 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Juni-2007
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2008 kl. 20:22

Kan du beskrive hvad du har gjordt for at spille den til? eller har du bare sat nogle film på?

Pioneer, Onkyo, Panasonic, Dali Mentor
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2008 kl. 20:27

. Har du problemer med meget bass, er det helt sikkert værd, at lege med large/small indstillingen. Resultatet af, at få styr på bassen kan give en lige så stor forbedring af i de øverste frekvenser. Jeg fortryder jeg ikke længe har lavet opgraderingen.

Hvorfor have gulv højtalere hvis man sætter dem til small. Midster man så ikke fordelen ved en gulvhøjtaler, kan man ikke lige så godt købe reol højtalere?

Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2008 kl. 20:56

Oprindeligt skrevet af nsane206 nsane206 skrev:

Kan du beskrive hvad du har gjordt for at spille den til? eller har du bare sat nogle film på?

Ikke noget specielt. Jeg har bare fodret den med noget lyd.

Personligt synes jeg tilspilning er smule overdrevet.

B&W siger endda selv, at højttaleren skal have tid til, at varme blive gennemvarm efter, at den ofte har stået på et kold lager. Dette gælder dæmpningsmaterialet inden i samt ophæng. Der kan gå op til en uge, før temperatur effekten har stabiliseret sig, samt skal enhederne have cirka 15 timers tilspilning.

Selvom om nogen mener der kan gå op til en måned, siger B&W at forskning tyder på, at dette i stedet handler om den psykologiske effekt hos lytteren, som langsomt vender sig til højttaleren.

Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2008 kl. 21:15

Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Hvorfor have gulv højtalere hvis man sætter dem til small. Midster man så ikke fordelen ved en gulvhøjtaler, kan man ikke lige så godt købe reol højtalere?

For tage et eksempel, så er pris forskellen på 803D og en 805S (stander modellen i 800 serien) 21.000 kr. stykket. De ekstra penge går ikke kun til bassen under 80Hz. 

Der er jo mange andre og store forskelle på en gulvhøjttalere og stander modeller end lige de sidste 80Hz.

For det første ville jeg have en B&W 800 serie højttaler. Under mine lytte sessions blev jeg enig med mig selv om, at højttaleren skulle være én af modellerne med diamant diskant, og her er 803D den mindste

For det andet er dette her i 3 vejs konstruktion, mod fx den lille 805 som er 2 vejs. Den "rene" mellemtone er væsentligt mere detaljeret, spiller renere og mere åbent end 805'erens "kombo" enhed

En stor højttaler er i stand til, at klare meget store mængder effekt og samtidigt spille meget roligt og autoritært med et meget større og meget mere roligt lydbillede end fx en 805.

I øvrigt er der mange som glemmer, at bass ikke kun foregår under 80Hz. Mange mennesker som kører med små-satelitter går glip af sindssygt mange informationer i den øvre bass, for de simpelthen ikke har nogen krop i lyden. Jeg har flere film, hvor man vil opleve at selvom sub'en er slukket, kan man sagtens mærke vibrationer i sofa'en selvom der er ikke er nogen til, at spille de nederste 80Hz.

Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2008 kl. 21:23

For tage et eksempel, så er pris forskellen på 803D og en 805S (stander modellen i 800 serien) 21.000 kr. stykket. De ekstra penge går ikke kun til bassen under 80Hz. 

Der er jo mange andre og store forskelle på en gulvhøjttalere og stander modeller end lige de sidste 80Hz.

For det første ville jeg have en B&W 800 serie højttaler. Under mine lytte sessions blev jeg enig med mig selv om, at højttaleren skulle være én af modellerne med diamant diskant, og her er 803D den mindste

For det andet er dette her i 3 vejs konstruktion, mod fx den lille 805 som er 2 vejs. Den "rene" mellemtone er væsentligt mere detaljeret, spiller renere og mere åbent end 805'erens "kombo" enhed

En stor højttaler er i stand til, at klare meget store mængder effekt og samtidigt spille meget roligt og autoritært med et meget større og meget mere roligt lydbillede end fx en 805.

I øvrigt er der mange som glemmer, at bass ikke kun foregår under 80Hz. Mange mennesker som kører med små-satelitter går glip af sindssygt mange informationer i den øvre bass, for de simpelthen ikke har nogen krop i lyden. Jeg har flere film, hvor man vil opleve at selvom sub'en er slukket, kan man sagtens mærke vibrationer i sofa'en selvom der er ikke er nogen til, at spille de nederste 80Hz.

Jeg har også selv både gulv højtalere og sub, om end de ligger i en lavere liga end dine, og kunne aldrig drømme om at satelit sæt.

Ville bare høre en mere kvalificeret mening end min egen lomme filosofi.

Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2008 kl. 21:39

Jeg har også selv både gulv højtalere og sub, om end de ligger i en lavere liga end dine, og kunne aldrig drømme om at satelit sæt.

Jeg havde godt set, hvilket system du selv kører med, så det er jo ikke noget problem for dig, jeg mente mere generelt. Satellitter er jo så populære.

Men vi kan da sikkert godt blive enige om, at min system sikkert er lidt overdimentioneret, men så har jeg udstyret til et større lokale senere.

Men for satan, når man fyrer op og stemmerne står hos én i lokalet, så er det det hele værd  Det kender du jo sikkert selv.

Til top
MortenMJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2006
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2008 kl. 23:57

Hej Iron Man

Rigtigt flot og lækkert setup du har dig der, tillykke med det!

Har du købt alle dine højttalere i HIFI klubben? Er de til at handle med, hvis man køber højttalere af den kaliber og i den prisklasse eller er der intet at komme efter hvad prisen angår? Jeg mener - normalt hvis man handler for 50K eller mere i en butik, så er det da muligt at få noget rabat.

Jeg går med overvejelser om at anskaffe mig noget lignende, både pga. kvaliteten og lyden i dem, men også pga. designet, som jeg synes er superflot. Er det diskanten som sidder ovenpå selve højttaleren, eller?

Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2008 kl. 08:43

Jeg havde godt set, hvilket system du selv kører med, så det er jo ikke noget problem for dig, jeg mente mere generelt. Satellitter er jo så populære.

Men vi kan da sikkert godt blive enige om, at min system sikkert er lidt overdimentioneret, men så har jeg udstyret til et større lokale senere.

Men for satan, når man fyrer op og stemmerne står hos én i lokalet, så er det det hele værd  Det kender du jo sikkert selv.

Min bror arbejder i øjeblikket på at købe de samme fronter du har. Dog skal han kun bruge dem til et stereo setup. Jeg glæder mig meget til at høre dem.

Men det er nemlig hele investeringen værd når man sætter en film med en god lyd side på fx' master & commander' eller noget godt fyldigt musik og så skruer pænt op for volumen. Det er bare skønt.

Jeg har en oplevelse af at blive omsluttet af lyden.

Hvis jeg smider konen, børnene og hundene ud af stuen, lukker døren, sætter fx Telegraph road med Dire Straits på og skruer godt op, læner mig tilbage i sofaen og lukker øjnene så befinder jeg mig i en helt anden verden, af lyd som skaber billeder for mit indre blik, i de14 minutter nummeret vare.

Min sub er først rigtig kommet til sin ret efter jeg har fået en ny receiver, som styre den meget mere stramt og præcist.

Om dit system er over dimensioneret ved jeg ikke. Er det over dimensioneret at købe en Audi A6 i stedet for en Ford Mondeo? Egentlig ikke hvis man har pengene og interessen.

Redigeret af -C5- - 16-Maj-2008 kl. 08:48
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2008 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af MortenMJ MortenMJ skrev:

Hej Iron Man

Rigtigt flot og lækkert setup du har dig der, tillykke med det!

Har du købt alle dine højttalere i HIFI klubben? Er de til at handle med, hvis man køber højttalere af den kaliber og i den prisklasse eller er der intet at komme efter hvad prisen angår? Jeg mener - normalt hvis man handler for 50K eller mere i en butik, så er det da muligt at få noget rabat.

Jeg går med overvejelser om at anskaffe mig noget lignende, både pga. kvaliteten og lyden i dem, men også pga. designet, som jeg synes er superflot. Er det diskanten som sidder ovenpå selve højttaleren, eller?

Hej Morten,

nu har jeg desværre ikke så mange penge, at jeg har købt det hele på én gang. Mit system er anskaffet sådan lidt i etaper. Jeg har ikke fået rabat  Jeg har dog været ansat hos HFK mens jeg studerede, her nåede jeg at købe et par af komponenterne.

Lydkvaliteten er ekseptionel, hvis man ellers kan lide B&W . Og designet taler lidt for sig selv, de heldigvis ikke bare en firkantet klods i modsætning til det meste andet. Kabinttet bliver i øvrigt lavet i Danmark, og det fedeste af det hele er, at kabinettets form (udseendet) er et resultat af funktionen og ikke omvendt.

Det er diskanten som sidder ovenpå. De sidder i sit eget hus, for at frigøre den for påvirkning af resten af kabinettet.

Redigeret af Iron Man - 16-Maj-2008 kl. 08:52
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu