Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
LarsKnudsen
Bruger
Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 153
|
Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 11:13 |
Jeg har været ved at pille en smule med det efter autokalibreringen, og jeg planlægger at få en pro til at komme og kalibrere det, men er ikke lige kommet videre med det.
Hører mest pop og disco på anlægget og det spiller det ihvertfald upåklageligt - har ikke bemærket at lyden skulle være flad. Ved rock er historien lidt en anden, hvor jeg savner noget dybde- hvis jeg ellers får brugt de rigtige udtryk :)
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
|
Sendt: 31-Oktober-2008 kl. 11:32 |
denon har den fordel at de ikke bliver varme, jeg havde nok selv valgt en denon, men henry64 vil gerne have en Onkyo. hvis varme skal undgås, kan jeg varmet anbefale en pio SC-LX71 med ICEpower technology. Men prisen er også 2 eller 3 gange så stor.
|
 |
Henry64
Bruger
Oprettet: 11-August-2008
Point: 102
|
Sendt: 06-November-2008 kl. 12:06 |
Nah, nu var det ikke specielt onkyo jeg lige higede efter, det var egentligt fordi den havde HDMI switching og der var mange (synes jeg) der talte så pænt om den. At den så varmer som et mellemstort kraftværk, det kan jeg ikke give meget ros.  Hvis det er tilfældet så ryger den til salg igen.
|
Henry
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
|
Sendt: 06-November-2008 kl. 12:37 |
Henry64 skrev:
Nah, nu var det ikke specielt onkyo jeg lige higede efter, det var egentligt fordi den havde HDMI switching og der var mange (synes jeg) der talte så pænt om den. At den så varmer som et mellemstort kraftværk, det kan jeg ikke give meget ros.  Hvis det er tilfældet så ryger den til salg igen.
|
denon bliver også varme. Min tidligere denon 2807 spilleder rigtig godt!! Men den blev ret varm ved høj lydstyrke, men det kommer vel også an på hvilke højtalere man har spændt for
Jeg synes personligt at denon og onkyo spiller kanon, men hold dig fra de små modeller, hvis du vil have noget med lidt power i.
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
Henry64
Bruger
|
Sendt: 06-November-2008 kl. 22:21 |
Jeg er udeover "disco" lydtryks niveauer men jeg forventer, den kan spille op til dans og ved film, give et solidt indtryk når der er jordskælv - men det meste af den del klares jo af sub'en.
|
Henry
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 08-November-2008 kl. 00:18 |
Det beste er selfølig at købe nogle god stander højtaler, og en seriøs sub.
bas og her skal man op i de rigtig stor model på 12" til 13". hvis man virklig
ønsker at få den kan spille op til dans (disco) og ved film, give et solidt
indtryk når der er jordskælv
|
 |
Henry64
Bruger
|
Sendt: 12-November-2008 kl. 08:58 |
Jeg behøver ikke skulle sidde og klamre mig til kopper og glas mens jeg ser film, og i min stue er der en meget stor "medklang" pga. trægulvet, så det er rigeligt med de små sat'er og subben, som vist også er godt deroppe af i ". I forhold til den sub jeg havde køb i hifik så er den nye sub fra harbo bare meget meget bedre og har meget mere "styr" på bassen og slet ingen umba umba mislyde som basrefleksen havde tendens til.
Nå men tilbage til onkyo'en, den er landet igår, så det er kun meget lidt jeg har fået prøvet af, men jeg har fået den "kalibreret" og afprøvet på HD lyd. Og jeg må sige at min skepsis med om alm. mennesker kan høre forskel er gjort fuldstændigt til skamme. Der er en rigdom af detaljer i film som f.eks. batman begins (den eneste jeg har nået at se/høre) som jeg slet ikke fornemmede med min denon 2800, som jeg ellers synes var rigtig god. 706'en er bare så meget bedre. Det er klart, jeg bøvler selvfølgelig med at få den balanceret, synes at der er en smule ubalance i lyden når der er "action" scener, det hele bliver utroligt voldsomt (i en stue) mens at talen godt kan fornemmes lidt for lav. Så der er nogle "niveauer" der skal justeres lidt. Selv kalibreringen gik fint, det er lidt langsomligt men ikke uoverkommeligt, bare man ikke skal gøre det for tit. Jeg skal også have styr på "musik" opsætningen, så der er nok en del timer i den endnu. Man er jo nærmest nød til at sende familien ud af huset når man piller ved systemet....
|
Henry
|
 |
CSN Teknik
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
|
Sendt: 14-November-2008 kl. 23:06 |
Prøv at slå den automatiske EQ. fra, så vil det spille mere dynamisk, husk du kan justere alle højtalerne manuelt i menu 2. speaker settings. Det kan også tilrådes at manuelt tjekke at delefrekvenserne er sat rigtigt, da de automatiske funktioner ikke altid er det bedste valg, men det nemmeste
|
Mvh.Christian
CSN Teknik
Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
|
 |
Henry64
Bruger
|
Sendt: 16-November-2008 kl. 10:39 |
Ja det med den delefrekvens er jeg usikker på, den er sat til 100 og 120 hz via auto kalibreringen.
Det du siger er at auto EQ får den til at spille mindre dynamisk?
|
Henry
|
 |
CSN Teknik
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
|
Sendt: 16-November-2008 kl. 10:57 |
Jeg ville umiddelbart sige at det lyder som en al for høj delefrekvens, den burde ligge på omkring de 80Hz, men spørg Peter fra Harbo Sound han kender jo de højtalere bedre end jeg gør. Ja den auto eq. tager dynamikken fra musikken mm. Men i visse mindre setups, hvor systemet har nogle sjove tendenser kan det være en fordel. Men prøv der frem, det tager jo ikke alngt tid at opleve, spil stereo med noget musik der er super godt optaget, så finder du hurtigt ud af det, ved at lytte dig frem.
|
Mvh.Christian
CSN Teknik
Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 16-November-2008 kl. 14:19 |
Har THX funktionen på Onkyo´s receiver, en positive eller negativ
indflydels på lyden, THX er jo kendt for normal at havde en negativ
indflydels på lyden (skær lyd i top og bund).
Men ved at THX funktionen, er det jo meget lette at indstille receiver, især
hvis man har stander højtaler.
|
 |
k andersen
Junior bruger
Oprettet: 26-Juni-2008
Point: 36
|
Sendt: 16-November-2008 kl. 14:48 |
Henry64 skrev:
Ja det med den delefrekvens er jeg usikker på, den er sat til 100 og 120 hz via auto kalibreringen.
Det du siger er at auto EQ får den til at spille mindre dynamisk? |
jeg talte med peter harbo for ca en uge siden. min reciver er en 606. han rådede mig til at sætte alle sat 10erne til 100hz det skal du også sætte subben til. det spiller  ps full band skal slås fra
|
 |