recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med Panasonic Lumix FZ2000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med Panasonic Lumix FZ2000

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22644
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2019 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af skalbjerg skalbjerg skrev:

Har du kikket på Canon eos m50? 
Næh, men det vil jeg da gøreSmile
Sony SCD AX5400ES CD afspiller, Sony HT ST5000, Panasonic 65FZ950E, B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000-
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 2248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2019 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har undersøgt kamera markedet i det prissegment som jeg har til rådighed til køb af et nyt digital kamera.

Sony har en interessant model som kunne passe mig og mit kamerabrug godt, men alt andet lige - efter at have læst en masse om både Sony og Panasonic kameraer, og haft dem begge i hånden, så er Panasonic modellen nok det kamera som kommer mine ønsker nærmest.

Panasonic FZ2000 er så småt på vej ned i pris, og mit prissegment er omkring 6000 - 8000 kr.

Mit kamera brugsområde er som hos de fleste nemlig stilbilleder og familiebilleder. Det ville også være skønt med noget god video i 4K, som jeg så kan vise på mit Panasonic TV. Kameraet skal afløse mit Canon EOS 550D.

Én ting er jo at læse diverse tests om dette og hint. En helt anden ting, og for mig ofte bedre, er jo brugererfaringer. Jeg vil derfor blive meget glad hvis der er medlemmer som vil dele deres erfaringer med netop Panasonic FZ2000 med migSmile

Hej Hother, hvordan vil dit brugsmønster se ud, still vs video? Vil du redigere dine video skud på PC/Mac?

De Objektiver du evt. har til Canon er det fra deres L-Serie "rød ring"?

Jeg har selv lige været turen rundt dog med et noget højre budget.

Har b.la. selv et EOS 5D mkiV og dertil et større udvalg af de gode objektiver, men med video optagelser til ferier og lign. kan jeg bare ikke forlige mig med et still DSLR kamera sammenliget med et rigtig videokamera. f.eks. focus ,zoom, steady og ikke mindst lyden, de færrest kamera har en ordenlig mikron forstærker indbygget.

Mit krav er også min. 4K UHD 50p og selv det kan 5D mkiv ikke engangConfused

Syns enlig at Panasonic er den mest seriøse som Compo kamera "still/video" i stedet for noget video add on! Panasonic er virkelig seriøs her.

Et Panasonic 5GHs er et fantastisk kamera, til videoSmile men ikke med på en ferie.

LG OLED 65 E6V Dolby Vision| Yamaha RX-A3060 | OPPO UDP-203| 2 X JL AUDIO E112 SUBWOOFER | 3 X SA Exact |2 X SA 720 | 4 X SA Talenter |
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2019 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har undersøgt kamera markedet i det prissegment som jeg har til rådighed til køb af et nyt digital kamera.

Sony har en interessant model som kunne passe mig og mit kamerabrug godt, men alt andet lige - efter at have læst en masse om både Sony og Panasonic kameraer, og haft dem begge i hånden, så er Panasonic modellen nok det kamera som kommer mine ønsker nærmest.

Panasonic FZ2000 er så småt på vej ned i pris, og mit prissegment er omkring 6000 - 8000 kr.

Mit kamera brugsområde er som hos de fleste nemlig stilbilleder og familiebilleder. Det ville også være skønt med noget god video i 4K, som jeg så kan vise på mit Panasonic TV. Kameraet skal afløse mit Canon EOS 550D.

Én ting er jo at læse diverse tests om dette og hint. En helt anden ting, og for mig ofte bedre, er jo brugererfaringer. Jeg vil derfor blive meget glad hvis der er medlemmer som vil dele deres erfaringer med netop Panasonic FZ2000 med migSmile

Hej Hother, hvordan vil dit brugsmønster se ud, still vs video? Vil du redigere dine video skud på PC/Mac?

De Objektiver du evt. har til Canon er det fra deres L-Serie "rød ring"?

Jeg har selv lige været turen rundt dog med et noget højre budget.

Har b.la. selv et EOS 5D mkiV og dertil et større udvalg af de gode objektiver, men med video optagelser til ferier og lign. kan jeg bare ikke forlige mig med et still DSLR kamera sammenliget med et rigtig videokamera. f.eks. focus ,zoom, steady og ikke mindst lyden, de færrest kamera har en ordenlig mikron forstærker indbygget.

Mit krav er også min. 4K UHD 50p og selv det kan 5D mkiv ikke engangConfused

Syns enlig at Panasonic er den mest seriøse som Compo kamera "still/video" i stedet for noget video add on! Panasonic er virkelig seriøs her.

Et Panasonic 5GHs er et fantastisk kamera, til videoSmile men ikke med på en ferie.

Mange tak for et spændende input.

Jeg tror afgjort at still vil blive det mest brugte. Video er rar at have med på de skønne steder at man færdes. 

Skal lige have checket mit andet objektiv for røde ringe.

Jeg kommer nok kun til at redigere for "Bløde overgange" i video.

Jeg har checket FZ2000 ganske godt ud med med still og video - dog kun på det medfølgende display. Alt andet lige synes jeg at FZ2000 er det kamera som opfylder mine ønsker bedst (til prisen), og jeg synes at det giver meget kvalitet for pengene.

Men okay - jeg har jo altid være Panasonic fan ud fra den erfaring, at man sjældent bliver skuffetSmile
Sony SCD AX5400ES CD afspiller, Sony HT ST5000, Panasonic 65FZ950E, B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000-
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 2248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2019 kl. 12:56
LG OLED 65 E6V Dolby Vision| Yamaha RX-A3060 | OPPO UDP-203| 2 X JL AUDIO E112 SUBWOOFER | 3 X SA Exact |2 X SA 720 | 4 X SA Talenter |
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2019 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Hother, her et link fz2000/2500 https://www.dpreview.com/products/panasonic/compacts/panasonic_dmcfz2500/review
Takker - og checkerSmile

Edit: Øv linket virker ikke.

Mere edit: fandt så testen ad omveje. Ser i konklusionen, at det kunne være bedre til still fotos. Jeg må så sige at det jeg har set af fotos, så er det faktisk lidt bedre end mit Canon EOS 550D, som jeg var helt tilfreds med.

Redigeret af Hother - 28-Marts-2019 kl. 13:14
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2019 kl. 23:22
Min yderligere undersøgelser omkring mit nye kamera endte med dette, som nu er bestilt:

Det valgte kamera tager lidt bedre stil billeder end Panasonic FZ2000, og det for mig ikke uvæsentligtSmile

Redigeret af Hother - 13-Maj-2019 kl. 23:22
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu