|
Erfaringer med Panasonic X60 ? |
Besvar |
Forfatter | |
rainboy
Bruger Oprettet: 03-Maj-2010 Status: Offline Point: 62 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 01-Juli-2013 kl. 13:01 |
Computercity har lige haft P50X60 på tilbud, og de får formentlig en hjem om 1-2 uger, som jeg er skrevet op til.
Det er primært GT60 og VT60 der bliver diskuteret, så jeg ville lige høre om nogle havde erfaringer med X60 modellerne ? Jeg er klar over billedkvaliteten langt fra matcher G(T), men efter at have haft 2 stks G20 og 3 stks G50, som alle summede for meget, så er mine ører åbenbart for sarte til fullhd modeller. Jeg har tidligere haft PX80 og 42X10, og lige nu 42X20, som alle har været glimrende, og min største bekymring er egentlig om 50 tommer bliver for stort til hd-ready, når siddeafstand er lidt over 3m. Jeg savner også lidt indstillinger, men går ud fra at hvis jeg vælger TrueCinema og slår evt. billedforbedringer fra, så kan det nok ikke blive så meget bedre. |
|
Jørgensen
Guld medlem Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Funktioner
Tak(0)
|
X60 modellerne har jeg ikke kendskab til. Jeg har tidligere som du haft en 42"-skærm i X10-serien og var glad derfor. I dag har jeg stadig en 46" G30, som jeg dog er endnu mere glad for.
Har du set på Flatpanels.dk, hvor de har en lille beregner til skærmstørrelse og opløsning kontra afstand til skærm. Der er et link her, http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1184685511 der siger max. 3 meter og 70 cm. til en 50" X60 med skærmens opløsning på 1024*768 ifølge specs på panasonic.dk, så hvis du sidder med en afstand på godt 3 meter, burde det vel ikke være et problem alt efter din synsstyrke måske... I forhold til 42" X10-skærmen, som indikerer en afstand på 3,1 meter, så sad jeg fx ca. en halv meter tættere på uden at finde det problematisk, men du må nok ud at prøve det af ved selvsyn. Vedrørende billedindstillingsmuligheder skal du nok have ret deri. Endelig er det godt nok billigt for skærmen, når den er så forholdsvis ny på markedet. Mvh. Jørgensen |
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan garantere dig at du ikke går fejl med et 50 tommer TV med den siddeafstand - jeg sidder med et 55 tommer og ville gerne have et 65 tommer
|
|
hopgreve
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6276 |
Funktioner
Tak(0)
|
Samme her , jeg sidder 2.8m fra mit 55" , og fra hjørnesofaen er der ca 3.5m , og det er hmm altså for langt væk. Drømmer også om en 60-65"...
Har haft 37PX70 , 42PZ80 , 50G20 og nu 55VT50 , og med samme afstand...Synes at tv hurtigt bliver for småt. Ser dog også mest film på Blu-ray , og der er der jo sorte bjælker i top og bund på mange film.... MVH |
|
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
rainboy
Bruger Oprettet: 03-Maj-2010 Status: Offline Point: 62 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er nu ikke om 50 tommer bliver for stort, men mere om jeg kommer for tæt på, når fjernsynet kun er hd-ready, og derfor har væsentlig færre pixels.
Jeg har set flatpanels applet, som anbefaler minimum 3.7m afstand, hvilket jeg er en smule tættere på. Men det kan selvfølgelig kun afgøres ved selvsyn, men er naturligvis stadig interesseret, hvis andre havde erfaringer med 50 tommer og hd-ready opløsning. |
|
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4262 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ehm måske off topic men stadig relevant at tage med, da Rainboy bør tage det med i overvejelserne, hvis det er rigtigt!
Nævnte selv det nævnte tv for en kammerat igår, da jeg selv overvejer det, men han siger så at hd Ready på sigt ikke vil kunne vise alt indhold. Altså ende med sort skærm! Er det rigtigt. |
|
Totoronto
Super bruger Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, det er noget vås . Tv´et skalerer det signal den får, til den opløsning skærmen kører med.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |