|
Erfaringer med Raspberry Pi |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jokkemokke ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-December-2014 kl. 12:07 |
Hej. Jeg overvejer at anskaffe en Raspberry Pi og bruge den som media afspiller med Raspbmc.
Jeg skal bruge den til at afspille MKV filer i 1080p fra et SMB share. Den skal tilsluttes til receiver og TV via HDMI. Receiveren kan afkode både DTS-HD og Dolby TrueHD lydformater. Mit spørgsmål er nu om Raspberryen kan læse MKV filer med disse lydformater og sende dem direkte videre til receiveren som så kan afkode dem, eller om den alternativt selv kan afkode dem? Jeg kan også se at der er nogen der skriver at man skal tilkøbe ekstra codecs efter man har installeret Raspbmc for at få det til at virke. Kan det være rigtigt? |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den kan sagtens afspille mkv filer, den downsampler dog HD lyd til DTS og DD 5.1.
Kig på en NUC og installer openelec og de problemer er løst. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |