recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med Raspberry Pi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med Raspberry Pi

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jokkemokke Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jokkemokke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med Raspberry Pi
    Sendt: 25-December-2014 kl. 12:07
Hej. Jeg overvejer at anskaffe en Raspberry Pi og bruge den som media afspiller med Raspbmc.

Jeg skal bruge den til at afspille MKV filer i 1080p fra et SMB share. Den skal tilsluttes til receiver og TV via HDMI. Receiveren kan afkode både DTS-HD og Dolby TrueHD lydformater.

Mit spørgsmål er nu om Raspberryen kan læse MKV filer med disse lydformater og sende dem direkte videre til receiveren som så kan afkode dem, eller om den alternativt selv kan afkode dem?

Jeg kan også se at der er nogen der skriver at man skal tilkøbe ekstra codecs efter man har installeret Raspbmc for at få det til at virke. Kan det være rigtigt?
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2014 kl. 12:36
Den kan sagtens afspille mkv filer, den downsampler dog HD lyd til DTS og DD 5.1.

Kig på en NUC og installer openelec og de problemer er løst.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu