Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bechman
Redaktionen
Recordere.dk Teamet
Oprettet: 17-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
|
Emne: Erfaringer med Sharp LC42XD1E? Sendt: 19-Maj-2007 kl. 14:51 |
Jeg er forsvindende tæt på at købe ovennævnte tv, da det kan fåes i tyskland til 12.000, hvilket er en rigtig god pris i forhold til de små 17.000 det koster i dk.
Nu har det været et stykke tid i Danmark. Er der nogen af jer som har et sådant fjernsyn og kan anbefale det?
|
 |
Bygone
Guld medlem
Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
|
Sendt: 20-Maj-2007 kl. 12:07 |
Jeg har 37" udgaven af fjernsynet og det er superfedt.
Kør stofaxtra digital signal ind i den via hdmi, og det står bare flot.
Ulempen ved dem er dog at synsvinklerne ikke er så gode, dvs skal du sidde mere end omkring 45 grader fra siden så vil jeg nok overveje en dreje vægophæng, da det er den ikke speciel god til.
Jeg er dog yderst tilfreds med mit.
|
|
 |
wc-kenno
Bruger
Oprettet: 07-Oktober-2006
Point: 71
|
Sendt: 20-Maj-2007 kl. 13:50 |
Jeg har både haft 37" og 42" udgaven hjemme og jeg kan ærlig talt ikke forstå al den polemik omkring xd1e. Jeg er mildest talt skuffet over skærmene. Tekst tv er håbløst og kanalskift tager en evighed - bare for at nævne nogle ting. Et andet irritationsmoment er, at den knap der skifter aspekt sidder under flappen nederst, step og og ned sidder aller længst nede vedr. tekst tv. Jeg er ked af det, men jeg vil ikke anbefale hverken 37 eller 42, men måske er det bare mig.... alle er jo så vilde med det..?
|
 |
Bechman
Redaktionen
Recordere.dk Teamet
|
Sendt: 20-Maj-2007 kl. 15:46 |
wc-kenno: hvordan er tekst-tv håbløst? Du må gerne uddybe, hvad problemet i dine øjne er.
Langsomme kanalskift synes jeg efterhånden at mange tv lider under... suk.
|
 |
Bygone
Guld medlem
|
Sendt: 20-Maj-2007 kl. 16:16 |
Nu bruger jeg jo ikke tv'et egne funktioner på teksttv og kanalskift, da jeg anvender stofaxtra's samsung hd decoder og der kør det fremragende.
Med digitaltv der skal man jo ikke bekymre sig om at skifte aspekt der ser man signalet i det det bliver sendt i 4:3 ved tv3 og 16:9 ved DR1 f.eks.
Ale det forvridning af billede er noget lort og burde forbydes det er ihverttilfald ikke til at holde ud og kigge på.
|
|
 |
wc-kenno
Bruger
Oprettet: 07-Oktober-2006
Point: 71
|
Sendt: 21-Maj-2007 kl. 13:39 |
Bygone skrev:
Nu bruger jeg jo ikke tv'et egne funktioner på teksttv og kanalskift, da jeg anvender stofaxtra's samsung hd decoder og der kør det fremragende.
Med digitaltv der skal man jo ikke bekymre sig om at skifte aspekt der ser man signalet i det det bliver sendt i 4:3 ved tv3 og 16:9 ved DR1 f.eks.
Ale det forvridning af billede er noget lort og burde forbydes det er ihverttilfald ikke til at holde ud og kigge på.
|
Jamen, når man er kommet over på tekst tv og skal tilbage til tv billedet igen er man tvunget til at trykke 2 gange. Første gang man trykker bliver skærmen delt i to, hvilket i for sig er snedigt nok, da man kan se tv samtidig og anden gang ryger man tilbage til alm tv. Dette lyder jo i sig selv ikke særlig træls, men det er responstiden der gør det træls, synes jeg. Det går simpelthen for langsomt. Alt går for langsomt på xd1e. Jeg skal i hvert fald ha fundet et andet tv, men er efterhånden ved at give op...
Redigeret af wc-kenno - 21-Maj-2007 kl. 13:40
|
 |
BRAS
Bruger
Oprettet: 05-April-2006
Point: 165
|
Sendt: 21-Maj-2007 kl. 13:44 |
wc-kenno skrev:
Bygone skrev:
|
Jamen, når man er kommet over på tekst tv og skal tilbage til tv billedet igen er man tvunget til at trykke 2 gange. Første gang man trykker bliver skærmen delt i to, hvilket i for sig er snedigt nok, da man kan se tv samtidig og anden gang ryger man tilbage til alm tv. Dette lyder jo i sig selv ikke særlig træls, men det er responstiden der gør det træls, synes jeg. Det går simpelthen for langsomt. Alt går for langsomt på xd1e. Jeg skal i hvert fald ha fundet et andet tv, men er efterhånden ved at give op...
|
Jeg syntes nu ikke det er langsomt og det er ikke rigtigt at man bliver nødt til at trykke 2 gange for at komme tilbage til alm. TV....man kan bare trykke på END knappen
|
 |
Bygone
Guld medlem
|
Sendt: 21-Maj-2007 kl. 23:30 |
Jeg har nu også erfaret at det er ikke tv'et der er sløvt men selve remoten der godt kan være lidt træg.
Jeg har nemlig nu skiftet til logitec harmony 785 og der er der noget hurtigere skift og modtagelse af signal fra end ved sharp's egen...
Jeg syntes nu ikke at det er et problem med Sharps egen, men er man detalje rytter så er det remoten der skal have klø, ikke tv'et.
|
|
 |
Bechman
Redaktionen
Recordere.dk Teamet
|
Sendt: 21-Maj-2007 kl. 23:35 |
det må bero på smag og behag. Jeg går i tapeconnection og kigger på det :-)
|
 |
Kristian-h
Bruger
Oprettet: 05-December-2006
Point: 121
|
Sendt: 22-Maj-2007 kl. 15:15 |
Hej Bechman - har du droppet PX70/71 ??
|
- Samsung PS51E8005 - Samsung BD-E5500 - Pioneer VSX-920 - Dali Concept 6
|
 |
Bechman
Redaktionen
Recordere.dk Teamet
|
Sendt: 24-Maj-2007 kl. 14:54 |
PX er ikke droppet endnu. Jeg skal i morgen teste både px og sharp med en ps3 sat til. Det er jeg ret spændt på 
|
 |
Sploink
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
|
Sendt: 24-Maj-2007 kl. 15:19 |
Tror ikke du bliver skuffet over ps3 på px70. Synes billedet står helt perfekt. Føler næsten jeg er på selve banen, når jeg spiller formel 1
|
 |