recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med SkyFi forbindelse ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med SkyFi forbindelse ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B-CLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med SkyFi forbindelse ?
    Sendt: 26-Januar-2014 kl. 23:02
Hej

Er der nogen her, som har erfaringer med internetadgang vis SkyFi (Satellit) ?

Jeg tænker på stabilitet og hastighed.

Jeg spørger fordi jeg har bekendte, som på trods af politisk snak og gode intentioner, stadig ikke kan få en fornuftig og stabil ADSL.

Andre alternativer er:
Net1, CDMA på 450 MHz - hvilket skulle give bedre dækning end de højere frekvenser 800, 900, 1800 2100 mm. men ikke så høj båndbredde
Mobilbredbånd på LTE800 - når masterne er kommet op. Evt. kombineret med en retningsbestemt antenne.

Det skal tilføjes, at mobildækning på stedet i dag er ringe.

Men altså så er SkyFi det primære fokus, da der er mere usikkerhed på de andre modeller for tiden.

Redigeret af B-CLG - 26-Januar-2014 kl. 23:04
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19804
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2014 kl. 23:39
Svartider på 600 mSek? Damn det er langsomt!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B-CLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 00:06
Jeg ved, at svartiderne van være ganske lange. Det vil dog være småting i forhold til nu, hvor man ikke kan være sikker på at forbindelsen virker, og slet ikke vide med hvilken hastighed - dog altid under 1mbps.....

Redigeret af B-CLG - 27-Januar-2014 kl. 00:06
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 05:30
Jeg har ikke erfaring med firmaet, men har haft en kunde som brugte løsningen til lokationer primært i Afrika. Det eneste forbehold er, at f.eks. kraftig regn kan afbryde forbindelsen, så den slags ting skal man bare være forberedt på :-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19804
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 06:36
Vi brugte det meget til sites "ude i intetheden" dengang jeg arbejdede med dataopsamling og vindmøllestyringer. Prisen var en helt anden end skyfi, svartiderne var lange, hastigheden lav, men ret stabil.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4830
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 07:01
Hej.

Jeg har for mange år siden prøvet at bruge SAT baseret internet. Vi brugte det i 5-6 måneder indtil YouSee fik lagt fiber til både kabel TV og Internet ud til vores bebyggelse.

Og jeg har fulgt udviklingen lige siden.

SAT internet er ikke noget man bruger, hvis der er andre muligheder.
Der til er priserne for høje.

SAT internet har nogle andre tekniske begrænsninger end jord baseret internet.
Men når sælgerne skriver om hastighed og data mængde til en bestemt månedlig pris
ser det rimeligt ud. Ulemperne opdager kunderne først når de har købt dyrt udstyr
og bundet sig i min 7 mdr.

Hoved problemet er at man deler en forbindelse fra satelitten og ned til jorden med alle de andre kunder. I starten er der måske ikke noget problem, men når SkyFi har fået solgt nok anlæg er der ikke båndbredde nok i myldretiden ( først på aftenen ). Og så begrænser de hastigheden som man tror man har købt.

Prøv at Google FUP, Fair Usage Policy.

Hilsen Carsten.

Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B-CLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 18:17
Tak for tilbagemeldingerne.

Mht pris:
TDC har en listepris på 279 kr/md for en 20/2
SkyFi har en listepris på hhv. 259 og 359 kr for 20/6 med max på hhv 10 og 20 GByte/md
Net-1 koster 299 for 10 GB/måned

Altså ikke så stor forskel (jeg ved at der også ligger tekniske forskelle i "op til" og andre formuleringer)

MEN

Det er desværre ikke prisen som er den vigtigste parameter her. Altafgørende er det, at få en mere stabil forbindelse. Dernæst gerne hurtigere. Og her er hurtigere relativt i forhold til en forbindelse som nogle gange kører 0.2-0.5 Mbit/sek.

Med andre ord taler vi om desperation, udkant, it-afkobling mm. her.

600 ms er i den forbindelse til at leve med, hvis data derefter flyder stabilt. Vejret er interessant, men er der blot dårlig forbindelse under styrtregn, eller falder hastigheden blot til 1 Mbit/s under aftenpuklen, vil det stadig være en forbedring.

En SkyFi løsning behøver så heller ikke at være permanent. Skulle der komme brugbart mobilnet, kan der skiftes tilbage.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu