Hej Peter
Inden jeg svare mere konkret, så afhænger dit valg jo af hvad/hvor det skal bruges til. Skal det være i stuen, eller er det til teenageren, skal det bruges til en spillekonsol m.m., har du digital set top boks (Selector/satelit/IPTV eller andet)?
1) Allerførst lad os tale om antal tommer og priser:
- L23M1S koster ca. 8.359
- S23A10E koster ca. 8.490
- S26A10E koster ca. 9.150
Det er ikke fordi der er den store prisforskel mellem de nævnte modeller, så du kan vel isoleret set sagtens tage 26"eren
2) Det faktum at L23M1S modellen er en "ældre" model ift. de nye S, V og W serier og dermed også mangler både HDMI og HD ready gør at jeg personligt vil afholde mig fra det. Men igen det afhænger lidt af hvilke krav du selv har, og hvad du skal bruge det til...
3) Teknisk set er der ikke den helt store forskel mellem M serien og den nye S serie. De mangler begge WEGA engine, som er en klar ulempe, ved analoge antenneforhold (da WEGA bl.a. bruges til netop at udjævne/billedbehandle dårlige signaler). Lyden er stort set, om ikke identisk, både i praksis og i teori (samme teknologi).
4) S serien har fået et par drøje hug bl.a. hos CNET reviews m.m., netop ift. ghosting/blurring og den er heller ikke ligeså overbevisende i billedet som V serien (hvilket du ved jeg anbefaler på baggrund af vores mail udvækslinger). Jeg har kun set den til sammenligning hos Sony Center, og vil mene den blegner både i design, og teknisk udførsel ift. V modellen
5) det bringer mig så til at en V model (V26A10E) koster ca. 11.890.- hos AudioSound.dk (uden rabat/fælleskøbsordninger/fragt). Jeg vil mene de par tusinde er givet godt ud. Som et alternativ skulle du også tage at kigge på Samsungs LCD skærme i den samme prisklasse/tommer. Med lidt held finder du nok et der både har HDMI/HD ready + passer dit prisleje. Og Samsungskærmene er også "kram"!
Hvis du kigger i de to andre tråde vedr. Sony V eller S modellen (fælleskøbssektionen eller OM V modellen), vil du se links til div. forums, hvor der både er holdninger om S og V. Men som jeg også skrev til dig forleden, så gå ud i et Sony Center, og se både M, S og V modellen i de små tommer. Det er 10 gange mere værd, end at sidde og læse både mine og andres erfaringer.... dem kan du så bare have i baghovedet, når du sidder og ser på skærmene.... inden du beslutter ;-)
Mvh
Thomas
Redigeret af fumse