recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med Sony 23" - 26" modeller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaringer med Sony 23" - 26" modeller

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ravnholdt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Oktober-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 578
Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med Sony 23" - 26" modeller
    Sendt: 16-Oktober-2005 kl. 16:15

Hej

Jeg er på udgik efter et mindre LCD TV (23"-26"), og overvejer i denne forbindelse stærkt at købe et af tre følgende produkter fra Sony:

I) Sony KLV-L23M1S

II) Sony KLV-S23A10E

eller

III) Sony KLV-S26A10E

I denne forbindelse ønsker jeg derfor, at spørge jer, om i evt. har nogle erfaringer med disse LCD TV eller råd i forbindelse med et køb af et af disse?

Jeg har igennem årene haft gode erfaringer med Sony's FD Triniton CRT, og har ved selvsyn set Sonys mange gode LCD TV. I øjeblikket heller jeg mest til at købe et Sony KLV-S26A10E på baggrund af dets 'HD ready'-feature og tilhørende HDMI-port. Sony KLV-L23M1S især billedmæssige kvaliteter er også stærkt fristende, men dets manglende digitale indgange udgør en ulempe.

Alle kommentarer er hjertligt velkomne.

Med venlig hilsen og på forhånd tak for evt. indlæg

Peter

Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2005 kl. 16:57

Hej Peter

Inden jeg svare mere konkret, så afhænger dit valg jo af hvad/hvor det skal bruges til. Skal det være i stuen, eller er det til teenageren, skal det bruges til en spillekonsol m.m., har du digital set top boks (Selector/satelit/IPTV eller andet)?

1) Allerførst lad os tale om antal tommer og priser:

• L23M1S koster ca. 8.359
  • S23A10E koster ca. 8.490
  • S26A10E koster ca. 9.150

Det er ikke fordi der er den store prisforskel mellem de nævnte modeller, så du kan vel isoleret set sagtens tage 26"eren

2) Det faktum at L23M1S modellen er en "ældre" model ift. de nye S, V og W serier og dermed også mangler både HDMI og HD ready gør at jeg personligt vil afholde mig fra det. Men igen det afhænger lidt af hvilke krav du selv har, og hvad du skal bruge det til...

3) Teknisk set er der ikke den helt store forskel mellem M serien og den nye S serie. De mangler begge WEGA engine, som er en klar ulempe, ved analoge antenneforhold (da WEGA bl.a. bruges til netop at udjævne/billedbehandle dårlige signaler). Lyden er stort set, om ikke identisk, både i praksis og i teori (samme teknologi).

4) S serien har fået et par drøje hug bl.a. hos CNET reviews m.m., netop ift. ghosting/blurring og den er heller ikke ligeså overbevisende i billedet som V serien (hvilket du ved jeg anbefaler på baggrund af vores mail udvækslinger). Jeg har kun set den til sammenligning hos Sony Center, og vil mene den blegner både i design, og teknisk udførsel ift. V modellen

5) det bringer mig så til at en V model (V26A10E) koster ca. 11.890.- hos AudioSound.dk (uden rabat/fælleskøbsordninger/fragt). Jeg vil mene de par tusinde er givet godt ud. Som et alternativ skulle du også tage at kigge på Samsungs LCD skærme i den samme prisklasse/tommer. Med lidt held finder du nok et der både har HDMI/HD ready + passer dit prisleje. Og Samsungskærmene er også "kram"!

Hvis du kigger i de to andre tråde vedr. Sony V eller S modellen (fælleskøbssektionen eller OM V modellen), vil du se links til div. forums, hvor der både er holdninger om S og V. Men som jeg også skrev til dig forleden, så gå ud i et Sony Center, og se både M, S og V modellen i de små tommer. Det er 10 gange mere værd, end at sidde og læse både mine og andres erfaringer.... dem kan du så bare have i baghovedet, når du sidder og ser på skærmene.... inden du beslutter ;-)

Mvh

Thomas

Redigeret af fumse
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2005 kl. 17:39

Hej igen

Mine data/ønsker er således:

Jeg har et budget på ca. 9.000 kr.

LCD TV'et skal primært benyttes til: alm. tv (via antenne/-fællesantenne), DVD, VHS og konsol (PS2 og senere PS3).

Jeg er ude efter et alsidigt LCD TV af en god kvalitet, som desuden meget gerne må være relativt fremtidssikret (læs: HD ready inkl. HDMI/DVI).

Størrelsesmæssigt skal TV'et være mellem 23" og 26" med maks. målene: brede 65 x højde 52 x dybde 25 inkl. fod.

Angående anmeldelse har jeg set på følgende:

Sony KLV-L23M1S: http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?re viewid=6092

Jeg har set ovenstående Tv 'live'. Det billedmæssige kvaliteter meget fine, og især analog-billeder klares meget overbevisende. Eneste men meget store minus side er de manglende digitale udgange - hvorfor den ikke rigtigt kan siges at være fremtidssikret.

Sony KLV-S23A10E: http://www.lcdtvbuyingguide.com/lcdtvreviews/sony-klvs23a10- review.shtml

Sony KLV-S26A10E: http://www.globetechnology.com/servlet/story/RTGAM.20050922. gtsonysep22/BNPrint/TechReviews/?mainhub=GT

(Jeg har set Cnet's anmeldelse af 32"-modellen på: http://reviews.cnet.com/Sony_KLV_S32A10/4505-6485_7-31304867 .html?tag=pdtl-list)

Som et alternativ mærke er Samsung-model LE-26R51B: http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?re viewid=6241 (mere eller mindre sammenlignelig model)) Denne er ganske interessant løsning for mig, men indtil videre opererer jeg primært med Sony. Dens højde er desværre også afgørende 1,7 cm. for høj, hvilket ikke lige er til at lave om på.

Anmeldelserne af den nye Sony S-serie er i henhold til disse ovenstående anmeldelser en anelse blandede - I har måske mere at bidrage med? Jeg skal selv op at se S-serien for første gang i morgen, og vil derefter beslutte mig om køb af TV.

I må meget gerne komme med yderligere råd og meninger - de vil blive meget påskyndet.

Med venlig hilsen

Peter

Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2005 kl. 17:48

min eneste tilføjelse er at PS3 kommer med HDMI stik (hvilket XBOX 2 ikke gør ;-)... så hvis du siger du ikke har penge til V26 modellen og du så kun står mellem valget af M og S modellen, så vil jeg KLART vælge S26....

Og ellers vil jeg sige , at skulle du vælge sonyen (uanset hvilken), så tjek alligevel ift fælleskøbet, som jo ikke kun strækker sig til V40, som jeg også skriver... Der kan være penge at spare (måske 1000.- og fragten)

håber du får udbytte af din udflugt i Sony Centeret ;-), og skriv gerne tilbage om dine erfaringer heraf....

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2005 kl. 22:16

Hej igen

Efter nærmere udmålninger kan det alligevel godt være, at jeg kan få plads til Samsungs LE-26R51B - hvilke væsentlige fordele og ulemper er der ved valg af Sony KLV-S26A10E i forhold til Samsung-modellen?

På forhånd mange tak, jeres råd vil blive særdeles påskyndet

Med venlig hilsen

Peter

Til top
Marco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2005
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 01:28

Hej Peter!

Jeg er selv på vej til at købe en brugt Sony KLV-S26A10E og da jeg ved du endte med at købe denne model (læst på en anden tråd) ville jeg meget gerne høre om din erfaringer med det...

Jeg skal bruge det til alm. kabel-tv i stuen og da vi sidder ret tæt på vores tv vil jeg mene det er stort nok til os. Men hvilke fordele/ulemper er der evt. ved det? Er billedet okay? og hvad med lyden? Vi snakker jo ikke brug til hjemmebio - kan nemlig købe det til under 4000 kr. stadig med 1 års garanti.

Håber på hurtigt svar, så jeg ved om det er noget jeg skal arbejde videre i - eller bare slå ud af hovedet..

På forhånd tak!
Marco, Århus

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2006 kl. 15:28

Hej Marco

Tak for din henvendelse.

Jeg anskaffede mig et Sony KLV-26HG2, hvilket jeg siden fraskaffede mig, fordi jeg var utilfreds med billedkvaliteten. Jeg har ikke selv haft et Sony KLV-S26A10E, så derfor kan jeg ikke bidrage til din eventuelle vurdering af værdien af et eventuelt køb af dette. Jeg beklager.

Med venlig hilsen

Peter R. Nielsen

Til top
Marco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2005
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2006 kl. 10:37
Ok, jeg må have taget fejl. Tak for feedback.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 20:06

Hej

For at afslutte denne tråd endeligt, kan jeg meddele, at mit nye lcd tv er blevet et Sony KDL-32D3000, hvormed det kan bemærkes, at jeg både har overskredet størrelsen af den ønskede anskaffelsessum og skærmstørrelsen udfra ønsket om at få et fornuftigt tv.

Med venlig hilsen

Peter R. N.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu