|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
Snakefoot/Kurt - I havde desværre ret - Touch'en kan ikke undvære Squeezeserveren på NAS'en (det havde ellers været SÅ sejt): http://forums.slimdevices.com/showthread.php?p=505093#post505093
/kris
|
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
bhaagensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
![]() |
Hm, det må være muligt at komme udenom denne begrænsning. Touch har pt. en Samba-server. Kan den køre server, må den også kunne afvikle en klient. Måske kan man ikke forvente dette ved udgivelse, men senere opdateringer burde bringe denne funktionalitet.
(Som kendt er Touch Linux-baseret; jeg har læst om en som selv havde installeret en Samba-klient. Desværre kan jeg ikke finde linket lige nu, men det var på SD-forumet.)
|
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Tja, men skal man se det ud fra det synspunkt at det skal være så simpelt så muligt så er den vej Logitech har valgt det simpelste. Det kan alle finde ud af.
Ja Touch'en er ikke bærbar. Men det er din zoneplayer vel heller ikke. Og det er det den svarer til. En bærbar Controller der samtidig er server er nok ikke realistisk lige med samme. |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
Touch'en svarer da ikke til en Zoneplayer - den 'svarer' vel nærmere til en Zoneplayer med skærm (som i øvrigt ikke findes - det kommer nok som en overbygning til S5'eren!)... jeg sammenlignede selvsagt med Sonos' controller (og Squeezebox' Duet) der som bekendt er trådløse og har adskilt base og remote.
At tilslutte en hardisk via USB kan jeg i øvrigt også på min TEAC WAP-5000 - ærgerligt, at det ikke vare mere smart end som så.
/kris
|
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
bhaagensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
![]() |
Slettet fordi formatteringen drillede... Redigeret af bhaagensen - 10-Januar-2010 kl. 21:18 |
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
Lettere offtopic: Hvis den ikke kan mounte et netværksdrev, så må man jo hjælpe den. Det kan denne lille gadget klare: |
|
![]() |
|
![]() |
Lidt mere
info. Det er intet teknisk i vejen for at gøre det allerede nu. Som sagt
er Touch Linux baseret, og med lidt grundlæggende CLI kendskab er det
intet problem at montere NAS'en som netværksdrev på Touch. Det er dog
ikke officielt understøttet da - de færreste nok har grundlæggende CLI
kendskab. Der mangler GUI. Der er også et andet issue pt, nemlig at
databasen gemmes på NAS'en, hvilket gør TinySC langsomt. Men som du
siger, kris, så ligger det lige til højrebenet. Man kan jo tro/håbe at
grunden til det ikke er officielt endnu er at udviklerne simpelten har
for travlet med at få andre mere essentielle funktioner færdiggjort -
Touch'en er jo allerede forsinket.
Redigeret: Beklager, ved ikke helt hvad der sker med formatteringen... |
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Netop fordi der ikke findes en modsvarende enhed i Sonos tog jeg det nærmeste der lignede og det er vel zoneplayeren? Men ellers må jeg tilstå at jeg forstår ikke sammenligningen mellem Touch og en Sonos Controller. Det er jo netop simpelheden Logitech går efter her og mere simpelt end en usb-disk kan det vel ikke blive. Det avancerede/smarte er SBS på egen server. |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
ashdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 688 |
![]() |
Hvorfor vælge en løsning der mangler features man gerne vil have, og hvor man skal gå bagom og hoppe på tungene for at få den til det. Når man kan vælge sådan en løsning som sonos der kan det ud af kassen.
Jeg er personligt gået fra Squeeze over til Sonos, og fuck det fungere godt nok betydeligt bedre. Jeg kører både en zoneplayer til mit anlæg og en S5, og det spiller bare, og det er en fornøjelse at slippe for det tunge skidt til squeezecenter/server. Bare peg Sonos på et share på din nas og det spiller.
|
|
![]() |
|
![]() |
Så på Sonos kan man tilkoble en USB-disk og få den vist på nettet?
|
|
Mvh Kurt
|
![]() |
|
![]() |
....kurt - nej, det kan man ikke. men hold kæft hvor det ellers altid bare spiller!
/kris
|
|
|
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
Mener at have læst at Logitech udviklerne i første omgang fokuserer kræfterne på det helt simple: tilslut en USB harddisk med din musik til Touch, den indekserer og så er du er i gang.
Efter min mening er det helt rigtigt og rammer langt de flestes behov.
Der er ikke ret mange alm. mennesker der har et NAS eller bare bruger et netværk derhjemme til at dele filer mellem computere.
For dem har USB harddisken den fordel at man kan tage den med hen til sin PC, når musikken skal opdateres (og med sig på farten).
Det er kun de avancerede brugere der partout vil have den til at sidde som et share på Touchen, så de kan tilgå den via deres netværk (det er MEGET besværligt at tage den over til PC'en, jeg får så ondt i benene). Eller omvendt vil undgå USB disken og hente musikken fra NAS eller anden server. Det kan sikkert godt lade sig gøre, som sagt tidligere er komponenterne der til det.
USB disk ind i Touch - simple as that.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |