Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
ashdk
Guld medlem
Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 688
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 09:23 |
Letten skrev:
Mener at have læst at Logitech udviklerne i første omgang fokuserer kræfterne på det helt simple: tilslut en USB harddisk med din musik til Touch, den indekserer og så er du er i gang.
Efter min mening er det helt rigtigt og rammer langt de flestes behov.
Der er ikke ret mange alm. mennesker der har et NAS eller bare bruger et netværk derhjemme til at dele filer mellem computere.
For dem har USB harddisken den fordel at man kan tage den med hen til sin PC, når musikken skal opdateres (og med sig på farten).
Det er kun de avancerede brugere der partout vil have den til at sidde som et share på Touchen, så de kan tilgå den via deres netværk (det er MEGET besværligt at tage den over til PC'en, jeg får så ondt i benene). Eller omvendt vil undgå USB disken og hente musikken fra NAS eller anden server. Det kan sikkert godt lade sig gøre, som sagt tidligere er komponenterne der til det.
USB disk ind i Touch - simple as that.
|
ja og når du skal opdatere den for 37. gang, så gider man bare ikke og så har mand ondt i sine ben, næææ bare et share, se det spiller.
|
 |
DonSilicone
Super bruger
Oprettet: 09-Oktober-2006
Point: 331
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 11:07 |
ashdk skrev:
ja og når du skal opdatere den for 37. gang, så gider man bare ikke og så har mand ondt i sine ben, næææ bare et share, se det spiller. |
Opdatere? Den tilsluttede disk bliver naturligvis tilgængelig som et netværksdrev, der kan ses fra de øvrige enheder på netværket:
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 11:16 |
kris skrev:
....kurt - nej, det kan man ikke. men hold kæft hvor det ellers altid bare spiller!
/kris |
Nå kan den ikke det. Det er da for dårligt. Sådan et system vil jeg ikke ha!  Sjovt. Mit Squeeze-system spiller også bare
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |
Letten
Guld medlem
Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 17:14 |
Ja, de kan godt lyde lidt frelste en gang imellem
Men lad nu være med at tale dårligt om Sonos, det plejer squeezebox-ejere at afholde sig fra 
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 20:16 |
Jaa lidt. Men det kunne nu ikke falde mig ind at trashe Sonos for det er også et godt system, som har nogle andre kvaliteter som Squeezebox ikke har - og visa versa.
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |
bhaagensen
Bruger
Oprettet: 20-Maj-2008
Point: 134
|
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 20:30 |
Blot en yderligere praesisering af min post paa den foregaaende side:
Touch har fuld understoettelse for at goere harddiske - tilkoblet via USB - tilgaengelige paa netvaerket via Samba - altsaa ganske almindelig "Windows" fil deling. Mao. kan den virke som en form for NAS. Bemaerk dog at Touch har begraensede ressourcer og kan derfor ikke forventes at fuldt ud erstatte en dedikeret NAS.
Touch kan, via den indebyggede TinySC-server - tilgaa og anvende musik lagret paa en NAS. Denne, ikke officielt understoettet funktionalitet, var det jeg omtalte i den foregaaende post.
|
 |
Highway
Super bruger
Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Point: 299
|
Sendt: 23-Januar-2010 kl. 00:24 |
Hej...
Smider lige en tanke??
Hvad er SBS? Og hvordan og hvad bruger man for at opsætte egen server?
|
 |
Highway
Super bruger
|
Sendt: 23-Januar-2010 kl. 00:35 |
Ift snakken...Jeg regner med at købe touch når den kommer + sd kort (har set toshiba udkommer med kort op til 64 GB med høj overførelseshastighed i løbet af foråret) /eller usb harddisk - afhænger hvor meget plads jeg vil have til rådighed + squeezebox controller (den kan bruges når jeg ikke gider gå hen til touch skærmen... Videre kan man senere opsætte squeezebox radio i køkkenet, toilettet, natbordet, garagen osv:) Det er da vildt blæret med den controller!! Ift til sonos som jo nok er bedre kvalitet er sq. jo meget meget bedre i "value for money"...:)
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 24-Januar-2010 kl. 09:10 |
Highway skrev:
Hej...
Smider lige en tanke??
Hvad er SBS? Og hvordan og hvad bruger man for at opsætte egen server? |
SBS=SqueezeBox Server.
En pc eller en NAS som er understøttet af SBS. Pc'en behøver ikke at være vild kraftig. Dette afhænger dog af styresystemets krav. XP kræver mere end Linux eller FreeNAS. Vælger du sidstnævnte styresystem kan du klare dig med en meget lille pc.
|
Mvh Kurt
|
 |
osbech
Guld medlem
Oprettet: 25-December-2004
Point: 889
|
Sendt: 26-Januar-2010 kl. 17:29 |
Kommer det skidt ikke snart :) kan snart ikke vente mere
|
 |
Highway
Super bruger
|
Sendt: 02-Februar-2010 kl. 23:52 |
ok. Tak for det. Sent svar ja.... Hørte i El giganten at den er reg. hos deres grossist til en pris på 2500. Men levering er ukendt...
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 20:18 |
bhaagensen skrev:
Touch kan, via den indebyggede TinySC-server - tilgaa og anvende musik lagret paa en NAS. Denne, ikke officielt understoettet funktionalitet, var det jeg omtalte i den foregaaende post.
|
Hvor finder man opskriften på det? Edit: Glem det. Jeg havde fået tråden rodet rundt, så jeg ikke kunne finde din foregående post. Hvilke typer netværksshares understøtter Touch, og understøtter den dem lige ud af kassen?
Redigeret af Allan Olesen - 01-Juni-2010 kl. 20:27
|
 |