Allan Olesen skrev:
Hvilke typer netværksshares understøtter Touch, og understøtter den dem lige ud af kassen?
|
I prinsippet understøtter den NFS ud af kassen. Det kan man tjekke ved at logge ind med SSH og køre den respektive kommando. MEN, det ser ud til at alle, undertegnede inklusive, har taget munden for fuld, fordi det lader ikke "bare" til at virke. Nogen rapporterer RPC-relaterde feil ved forsøg på at mounte NFS-drev...
Jeg har ikke selv en Touch og den gang jeg havde en til låns kigget jeg ikke på dette. Men jeg formoder Touch, ligesom Controlleren, benytter BusyBox. Desværre lader det ikke til at nogen rigtigt har styr på præcis hvordan den version som Touch anvender er kompileret. Det er derfor muligt at det i realiteten ikke er fuld understøttelse for NFS - selvom en simpel mount -t nfs... indikerer at det er.
Nogen opskrift har jeg heller ikke. Men i prinsippet er det tale om at logge ind på Touch, mounte drev, enten symlinke drevet til SD-kort lokationen eller redigere server.prefs på Touch således at dens bibliotek-entry peger på netværksdrevet.
Redigeret: Den understøtter ikke samba-klient ud af kassen (men har samba-server). Ei heller protokoller som UPNP.
Redigeret af bhaagensen - 01-Juni-2010 kl. 22:49