recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med Squeezebox Touch
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaringer med Squeezebox Touch

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
bhaagensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Hvilke typer netværksshares understøtter Touch, og understøtter den dem lige ud af kassen?

I prinsippet understøtter den NFS ud af kassen. Det kan man tjekke ved at logge ind med SSH og køre den respektive kommando. MEN, det ser ud til at alle, undertegnede inklusive, har taget munden for fuld, fordi det lader ikke "bare" til at  virke. Nogen rapporterer RPC-relaterde feil ved forsøg på at mounte NFS-drev...

Jeg har ikke selv en Touch og den gang jeg havde en til låns kigget jeg ikke på dette. Men jeg formoder Touch, ligesom Controlleren, benytter BusyBox. Desværre lader det ikke til at nogen rigtigt har styr på præcis hvordan den version som Touch anvender er kompileret. Det er derfor muligt at det i realiteten ikke er fuld understøttelse for NFS - selvom en simpel mount -t nfs... indikerer at det er.

Nogen opskrift har jeg heller ikke. Men i prinsippet er det tale om at logge ind på Touch, mounte drev, enten symlinke drevet til SD-kort lokationen eller redigere server.prefs på Touch således at dens bibliotek-entry peger på netværksdrevet.

Redigeret: Den understøtter ikke samba-klient ud af kassen (men har samba-server). Ei heller protokoller som UPNP.

Redigeret af bhaagensen - 01-Juni-2010 kl. 22:49
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2010 kl. 00:11
Nu vil jeg ikke gøre mig til den store nfs-ekspert. Men skal der ikke køre nogle rpc-services på en klient, der skal kobles på en nfs-server? Det ser der ikke ud til at gøre på min Touch.

Det her skal nok blive spændende. I forretningen, hvor jeg købte den, stod sælgeren nærmest og hoppede op og ned af begejstring over, at han nu kunne sælge en komplet løsning bestående af en Touch og en discount-NAS uden Squeezebox-understøttelse. Han kommer da vist til at modtage nogle reklamationer...

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2010 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af Highway Highway skrev:

Ift til sonos som jo nok er bedre kvalitet er sq. jo meget meget bedre i "value for money"...:)

Tror måske at den bedste lydkvalitet i de små bokse er den som kommer fra Touch'en - tror ikke Sonos kan følge med her.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu